Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

moro. oisko kellään tietoa tuleeko suurempia ongelmia, kun lähdetään asettelemaan 2.3 padan tilalle 2.6 konetta.
Joutuneenko johdotukselle tekemään kummempia? tallessa/jemmassa on älyboksit ja sytkälle tarvittavat osaset.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

2.6 on k jetillä.
ruutan ja sytkän sähköt 2.6 niin toimii. Ei oo paljoo sähköä tossa koneessa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

juu k jetillä sekä entinen että uusikin. kiitokset.
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

Kannattaa kuiteskin heitellä ajatuksia mitä tulee kellekkin tietoa.

Korina toimii w201 2.3 sportline, josta todellakin tarkoituksena heivata entinen tekniikka mäkeen ja lähteä istuttamaan paikalle 2.6 tekniikka. liekkö järjen hiventäkään?
Kaikki apu on jees, ettei sit ihmeempiä satu vastaan.:)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tarvitset koko 2,6-mallin alustan muutoskatsastusta varten: jarrut, jouset, olka-akselit, vakaajat jne. Samalla menetät paremman Sportline-jousituksen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eikös 2.6 saa myös sportlinenä W201?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

juu itse pohdiskelin aivan samaa asiaa... siitähän se ajatus lähtikin, jarrun osat ainakin 2.3/2.6 merkinnällä olut joten asia varmaan on näin. Ei minun mielestäni vielä tarvitse alustalle tarvitse tehdä mitään, jos vaan kaikki kondiksessa. jonkun aikaa nimittäin seisonut laakereillaan.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

2.3:ssa jäähyttämättömät levyt ja 2.6:ssa jäähytetyt. eli etu jarrut pitää kyllä vaihtaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sportline-tukivarsissa ovat vissiin kumiholkit jäykempiä kuin normiversiossa, muuten mitoitus on sama. Jarrujen ja olka-akseleiden lisäksi ovat jouset ja vakaajat todennäköisesti kuitenkin erilaisia 2,3- ja 2,6-malleissa, koska kuutoskone on reilusti painavampi kuin nelonen. Muutoskatsastuksessa pitää osoittaa, että alusta vastaa vertailumoottorin (2,6) alustaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

juu onneksi on jemmassa kaiken näköistä osaa. 3.0l vakaajan tangotkin eteen että taaksekkin. alusta on kyl mielestäni aikas jäykkä ja jää melko korkeaksi tuolla neloskoneella. mut pitäneen lähte siitä liikenteeseen et saa padan paikalleen ja kehräämään sen ennenkuin alan sen ihmeempiä muutoksia tekee.
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

Nyt tekniikka vahdettu, kaikki oleelliset osat vaihdettu ja kardaani lyhennetty oikean mittaiseksi. Ongelmiakin löytyi:) Auto ei nimittäin reakoi millään tapaan avaimen kääntöön, muutenkuin että mittaristosta valot himmenevät eikä auto starttaa ollenkaan. p-pumpun rele pitää kylläkin ääntä, jokseenkin kummallista kylläkin. :( johtuneenko siitä et johdotuksessa jotain häikkää? oikosulku?
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Oletko katsonnut että akussa on virtaa? Kuulostaisi juuri semmoiselta nuo oireet?
onko kaikki maadutukset varmasi kunnolla kiinni?? Ja startin ja laturin johdot oikein?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

moro
projekti junnaan paikallaan:( johdotukset käyty useampaan otteeseen läpi, myös maadoitukset ja kaikki pitäisi olla kuin pitääkin.
Epäilenkin juuri ecua, oisko sielllä jotain mitä en ole huomannut?
olisiko jolllakin tietoa mistä löytäisin vähän virtakaavioita kuinka pumpunreleen johdotus menisi. moneen otteeseen koetellut useamman kaavion kautta mut ei vaan sen kummemin reakoi, rele kylläkin ehjä kokeiltu toisessa kutoskoneessa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jmouru kirjoitti:...olisiko jolllakin tietoa mistä löytäisin vähän virtakaavioita kuinka pumpunreleen johdotus menisi. moneen otteeseen koetellut useamman kaavion kautta mut ei vaan sen kummemin reakoi, rele kylläkin ehjä kokeiltu toisessa kutoskoneessa.
Oletko katsonut korjausoppaista esim. Alfamer, Delius Klasing, Bentley? Jos vuosimallista olisi tietoa, voisi apua löytyä myös WISistä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja JP74 »

On muuten joissakin 2.3:ssakin tullut vastaan jäähdytettyjä etulevyjä.
Jmouru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.02.2014 17:24

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Jmouru »

kori on vuosimallia -92, kone on irroitettu -90 vuosmallista. tänään sain sen verran eteenpäin nytkähtämään. mittarin ja kaavion kanssa releen johdotukset selvitetty:) Startti näköjään jumissa ei lähtenyt edes hyppyjohdolla starttaamaan, huomenna montun päälle ja startti irti ja toimia tilalle. pallaillaan siit sen jälkeen.
Joo joka nurkassa on jäähdytetyt levyt, tuli joskus aiemmin päivitettyä ne parempiin, kieroiksi tahtoivat mennä entiset:D
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

JP74 kirjoitti:On muuten joissakin 2.3:ssakin tullut vastaan jäähdytettyjä etulevyjä.
Ainakin kaikki varaosaluettelot näyttävät täsmälleen samat jäähdytetyt levyt 2.3 ja 2.6 malleihin.
W124 -88 2.6L
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Se 2.6 koneen irroitettava lukkopeltikin on ihan kätevä kun on matkalaukkukone konehuoneessa :D
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onkos korin ja moottorin tai askin ja motin liitos kohtaanhan se maa johto tulee..onkos se paikallaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Minä käsitin tuon alustan muutoksen niin ettei tarvi muuttaa kun etuvakaaja joka on 1-2mm paksumpi ja etupään jarrut tuosta 2.6l bensasta niin ois alustaltaan vastaavia.voinhan toki olla väärässä :) mutta näin sen ymmärsin sillon kun tuota asiaa selvittelin. omassa 2.0d on muutettu vaan nuo jarrut + vakain tiedä sitten mitä inssi sanoo kun tulee h-hetki :D
värit väreihin ja loput maihin.
Vastaa Viestiin