Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
moro. oisko kellään tietoa tuleeko suurempia ongelmia, kun lähdetään asettelemaan 2.3 padan tilalle 2.6 konetta.
Joutuneenko johdotukselle tekemään kummempia? tallessa/jemmassa on älyboksit ja sytkälle tarvittavat osaset.
Joutuneenko johdotukselle tekemään kummempia? tallessa/jemmassa on älyboksit ja sytkälle tarvittavat osaset.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
2.6 on k jetillä.
ruutan ja sytkän sähköt 2.6 niin toimii. Ei oo paljoo sähköä tossa koneessa.
ruutan ja sytkän sähköt 2.6 niin toimii. Ei oo paljoo sähköä tossa koneessa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
juu k jetillä sekä entinen että uusikin. kiitokset.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Kannattaa kuiteskin heitellä ajatuksia mitä tulee kellekkin tietoa.
Korina toimii w201 2.3 sportline, josta todellakin tarkoituksena heivata entinen tekniikka mäkeen ja lähteä istuttamaan paikalle 2.6 tekniikka. liekkö järjen hiventäkään?
Kaikki apu on jees, ettei sit ihmeempiä satu vastaan.
Korina toimii w201 2.3 sportline, josta todellakin tarkoituksena heivata entinen tekniikka mäkeen ja lähteä istuttamaan paikalle 2.6 tekniikka. liekkö järjen hiventäkään?
Kaikki apu on jees, ettei sit ihmeempiä satu vastaan.

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Tarvitset koko 2,6-mallin alustan muutoskatsastusta varten: jarrut, jouset, olka-akselit, vakaajat jne. Samalla menetät paremman Sportline-jousituksen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Eikös 2.6 saa myös sportlinenä W201?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
juu itse pohdiskelin aivan samaa asiaa... siitähän se ajatus lähtikin, jarrun osat ainakin 2.3/2.6 merkinnällä olut joten asia varmaan on näin. Ei minun mielestäni vielä tarvitse alustalle tarvitse tehdä mitään, jos vaan kaikki kondiksessa. jonkun aikaa nimittäin seisonut laakereillaan.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
2.3:ssa jäähyttämättömät levyt ja 2.6:ssa jäähytetyt. eli etu jarrut pitää kyllä vaihtaa.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Sportline-tukivarsissa ovat vissiin kumiholkit jäykempiä kuin normiversiossa, muuten mitoitus on sama. Jarrujen ja olka-akseleiden lisäksi ovat jouset ja vakaajat todennäköisesti kuitenkin erilaisia 2,3- ja 2,6-malleissa, koska kuutoskone on reilusti painavampi kuin nelonen. Muutoskatsastuksessa pitää osoittaa, että alusta vastaa vertailumoottorin (2,6) alustaa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
juu onneksi on jemmassa kaiken näköistä osaa. 3.0l vakaajan tangotkin eteen että taaksekkin. alusta on kyl mielestäni aikas jäykkä ja jää melko korkeaksi tuolla neloskoneella. mut pitäneen lähte siitä liikenteeseen et saa padan paikalleen ja kehräämään sen ennenkuin alan sen ihmeempiä muutoksia tekee.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Nyt tekniikka vahdettu, kaikki oleelliset osat vaihdettu ja kardaani lyhennetty oikean mittaiseksi. Ongelmiakin löytyi:) Auto ei nimittäin reakoi millään tapaan avaimen kääntöön, muutenkuin että mittaristosta valot himmenevät eikä auto starttaa ollenkaan. p-pumpun rele pitää kylläkin ääntä, jokseenkin kummallista kylläkin.
johtuneenko siitä et johdotuksessa jotain häikkää? oikosulku?

Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Oletko katsonnut että akussa on virtaa? Kuulostaisi juuri semmoiselta nuo oireet?
onko kaikki maadutukset varmasi kunnolla kiinni?? Ja startin ja laturin johdot oikein?
onko kaikki maadutukset varmasi kunnolla kiinni?? Ja startin ja laturin johdot oikein?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
moro
projekti junnaan paikallaan:( johdotukset käyty useampaan otteeseen läpi, myös maadoitukset ja kaikki pitäisi olla kuin pitääkin.
Epäilenkin juuri ecua, oisko sielllä jotain mitä en ole huomannut?
olisiko jolllakin tietoa mistä löytäisin vähän virtakaavioita kuinka pumpunreleen johdotus menisi. moneen otteeseen koetellut useamman kaavion kautta mut ei vaan sen kummemin reakoi, rele kylläkin ehjä kokeiltu toisessa kutoskoneessa.
projekti junnaan paikallaan:( johdotukset käyty useampaan otteeseen läpi, myös maadoitukset ja kaikki pitäisi olla kuin pitääkin.
Epäilenkin juuri ecua, oisko sielllä jotain mitä en ole huomannut?
olisiko jolllakin tietoa mistä löytäisin vähän virtakaavioita kuinka pumpunreleen johdotus menisi. moneen otteeseen koetellut useamman kaavion kautta mut ei vaan sen kummemin reakoi, rele kylläkin ehjä kokeiltu toisessa kutoskoneessa.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Oletko katsonut korjausoppaista esim. Alfamer, Delius Klasing, Bentley? Jos vuosimallista olisi tietoa, voisi apua löytyä myös WISistä.Jmouru kirjoitti:...olisiko jolllakin tietoa mistä löytäisin vähän virtakaavioita kuinka pumpunreleen johdotus menisi. moneen otteeseen koetellut useamman kaavion kautta mut ei vaan sen kummemin reakoi, rele kylläkin ehjä kokeiltu toisessa kutoskoneessa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
On muuten joissakin 2.3:ssakin tullut vastaan jäähdytettyjä etulevyjä.
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
kori on vuosimallia -92, kone on irroitettu -90 vuosmallista. tänään sain sen verran eteenpäin nytkähtämään. mittarin ja kaavion kanssa releen johdotukset selvitetty:) Startti näköjään jumissa ei lähtenyt edes hyppyjohdolla starttaamaan, huomenna montun päälle ja startti irti ja toimia tilalle. pallaillaan siit sen jälkeen.
Joo joka nurkassa on jäähdytetyt levyt, tuli joskus aiemmin päivitettyä ne parempiin, kieroiksi tahtoivat mennä entiset:D
Joo joka nurkassa on jäähdytetyt levyt, tuli joskus aiemmin päivitettyä ne parempiin, kieroiksi tahtoivat mennä entiset:D
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Ainakin kaikki varaosaluettelot näyttävät täsmälleen samat jäähdytetyt levyt 2.3 ja 2.6 malleihin.JP74 kirjoitti:On muuten joissakin 2.3:ssakin tullut vastaan jäähdytettyjä etulevyjä.
W124 -88 2.6L
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Se 2.6 koneen irroitettava lukkopeltikin on ihan kätevä kun on matkalaukkukone konehuoneessa 

- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Onkos korin ja moottorin tai askin ja motin liitos kohtaanhan se maa johto tulee..onkos se paikallaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Apua kaivataan. w201 2.3-->2.6
Minä käsitin tuon alustan muutoksen niin ettei tarvi muuttaa kun etuvakaaja joka on 1-2mm paksumpi ja etupään jarrut tuosta 2.6l bensasta niin ois alustaltaan vastaavia.voinhan toki olla väärässä
mutta näin sen ymmärsin sillon kun tuota asiaa selvittelin. omassa 2.0d on muutettu vaan nuo jarrut + vakain tiedä sitten mitä inssi sanoo kun tulee h-hetki 


värit väreihin ja loput maihin.