Sama kohtelu tulee kaikille joissa on istuimia muuallakin kuin kuskin vieressä, jos muutetaan käyttövoimaveroa.
Niinhän se on ennenkin mennyt.
Jos samaan rysäykseen muuttuu taas pakuksi rekisteröimisen ehdot, sitten voisi olla että tänä vuonna tehdyt pakut jäisivät pakuverolle.
Siihen tuskin uskoo kukaan ?
(Vai: marraskuun alusta henkilöauton saa pakuksi kun laittaa keskelle autoa pitkittäin kalterit, jossa rautojen väli korkeintaan 30 mm ja kääntää takapenkit ylösalaisin...

)
Pkivireki, tällaista:
"Pakettiautoksi katsastaminen ei muuta henkilöauton verokohtelua mitenkään yrityksen verotuksessa. Henkilöauto rekisteröitynä pakettiautoksi on ns. kaksoiskäyttö auto, jota kohdellaan kirjanpidossa aivan samoin kuin henkilöautoa. Auto on kaksoiskäyttö auto, jos siinä on istuimia muualla kuin kuljettajan vieressä ja se on rekisteröity pakettiautoksi. Henkilöautosta (tai kaksoiskäyttöautosta) ei saa ALVia vähentää muutoin kuin 100% yrityskäytössä eli yksityiskäyttöä ei sallita moisella autolle.
Monella tuntuu olevan se harha käsitys, että pelkkä pakettiautoksi rekisteröiminen tekisi henkilöautosta kirjanpidossa automaattisesti ALV vähennyskelpoisen.
Henkilöauton kohtelu yrityksen verotuksessa on aivan vastaava, jos se on vain yrityskäytössä, eikä lainkaan yksityiskäytössä.
Ainoa etu firmallekin tuosta pakettiautoksi rekisteröinnistä on alentunut dieselvero ts. nykyisin käyttövoimamaksu."