CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Vm03 ML 270cdi käynnistys ongelmia,vikakoodit luettu,letkuja,putkia,o-renkaita vaihdettu,raili paine anturikin vahdettu.
Edelleen jättää välillä lähtemättä käyntii ja lämpimällä koneella vika vielä useammin.
Seuraava veikkaus oli common rail pumppu,mut ei varmaa tietoa.

Jos jollain tietoa cdi:stä niin nyt kaivattais apua,auto on nyt P-Karjalassa Outokummussa,mut kyllähän sitä voi siirrellä kun vaan käyntiin saa,koska muuten auto toimii moitteetomasti.

P.050-4060586
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Puuttuuko railpaine vai nokan/ kampiakselin synkronointi ?
wiimax.fi
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Puuttuko railpaine vai nokan/ kampiakselin synkronointi ?
Täh?autas vähän et mitä tarkoitat tolla synkroinoinnilla?
Paljon raili painen pitäis olla startatessa,koska viimeksi kun katottiin niin se oli muistaakseni 119bar?

Jotenkin olen sitä mieltä et vetää jostain ilmaa,mutta kun ei lähde lämpimänä käyntiin vaikka starttaa heti sammutuksen jälkeen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän tuosta testerillä tarkemmin selviää missä vika, oletin että vikakoodeja on luettu kunnon testerillä ammattilaisen toimesta mutta ....

Testerillähän näkee mitä jää puuttumaan käynnistyksessä, eli joko railpaine tai em. synkronointi.
Sen mukaan sitten osia vaihtamaan. Miksi railpaineanturi on vaihdettu ? Oliko se nimenomaan painetta mittaava anturi, vai kuitenkin säädin ?
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Teppo.L olisi yksi CDI spesialisti lieksassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Sehän siinä just on kun testerillä ei selvii mitään,ainut mistä antoi kerran vikakoodin niin oli toi railipaine säädin,siis ei anturi.Mutta sen vaihtaminen ei vaikuttanut käynnistymiseen.

Onko tietoa paljon railipaineen pitää olla startatessa?
Koska se nähtävästi on syy että ei nosta railipainetta,niin mistä se voi johtua?
Vaikuttaako paineen nousuun se jos saa ilmaa jostain esim. o renkaan välistä?
w203mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Su 13.01.2013 20:21

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja w203mersu »

Ootko ilmanputsarin katsonu? joskus saattaa olla niinkin pienestä kiinni. Ilmanputsari tukossa --> aiheuttaa vikatilan eikä lähe suosiolla pyörimään
w203 270Cdi
unppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 26.05.2013 22:11

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja unppi »

savuttaako auto mustaa? oma ääni: imusarjan läppäsysteemit rikki. aiheuttaa mm. lämpösenä huonona käyntiin lähtöä sekä mustaa savutusta.
jos ei savuta -> suuttimet tiensä päässä
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Kyllä se jonkun verran mustaa tupsauttelee,pystyykö sen läppäsysteemin jotenkin tarkastaa onko rikki?

Suuttimia ei ole vielä mitattu,mut täytyy ensi hätään itse tehdä ohivuoto testi.
Jostakin jääny sellanen mielikuva että suuttimet vaikuttais enemmänkin kylmä käynnistykseen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

j.t.v kirjoitti:Sehän siinä just on kun testerillä ei selvii mitään,ainut mistä antoi kerran vikakoodin niin oli toi railipaine säädin,siis ei anturi.Mutta sen vaihtaminen ei vaikuttanut käynnistymiseen.

Onko tietoa paljon railipaineen pitää olla startatessa?
Koska se nähtävästi on syy että ei nosta railipainetta,niin mistä se voi johtua?
Vaikuttaako paineen nousuun se jos saa ilmaa jostain esim. o renkaan välistä?
Kuloisenkin tilanteen
Tavoite raili paine näkyy myös *:rilla kun kunnolla katsoo kuten dealer jo totesi

yleisiä syitä sen äkkinäiselle puuttumiselle polttoainetta liian vähän,
ilmavuoto, suutin rikki, paineen säädin rikki, harvemmin pumput

muita yleisä syitä käymään lähtemättömyyteen mainitun syncronoin puuttuminen(näkyy *:rila) jompi kumpi asentoanturi,
ilmaa ei pääse moottoriin, sulke rikki, oikosulku, ja lukisia harvinaisempia vaivoja

*:rila kannatta katsoa muutakin kuin pikatesti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
unppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 26.05.2013 22:11

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja unppi »

j.t.v kirjoitti:Kyllä se jonkun verran mustaa tupsauttelee,pystyykö sen läppäsysteemin jotenkin tarkastaa onko rikki?

Suuttimia ei ole vielä mitattu,mut täytyy ensi hätään itse tehdä ohivuoto testi.
Jostakin jääny sellanen mielikuva että suuttimet vaikuttais enemmänkin kylmä käynnistykseen.
Pystyy, kurkkaamalla sisälle. ML 270 imusarjan läpät oli aikoinaan karannu ja ei lähteny kunnolla lämpösenä käyntiin. Ei auttanu ku uus imusarja ostaa. Loppu se musta savutteluki samalla..
Sprintteri taas teki suuttimien takia ettei meinannu lämpösenä lähteä käyntiin. Toisinaan jäi suutin auki kun lämpösenä auton sammutti -> korjaantu suutinrempalla.
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Vika selvä,suutin vaihtoon.
Vastaa Viestiin