CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Vm03 ML 270cdi käynnistys ongelmia,vikakoodit luettu,letkuja,putkia,o-renkaita vaihdettu,raili paine anturikin vahdettu.
Edelleen jättää välillä lähtemättä käyntii ja lämpimällä koneella vika vielä useammin.
Seuraava veikkaus oli common rail pumppu,mut ei varmaa tietoa.
Jos jollain tietoa cdi:stä niin nyt kaivattais apua,auto on nyt P-Karjalassa Outokummussa,mut kyllähän sitä voi siirrellä kun vaan käyntiin saa,koska muuten auto toimii moitteetomasti.
P.050-4060586
Edelleen jättää välillä lähtemättä käyntii ja lämpimällä koneella vika vielä useammin.
Seuraava veikkaus oli common rail pumppu,mut ei varmaa tietoa.
Jos jollain tietoa cdi:stä niin nyt kaivattais apua,auto on nyt P-Karjalassa Outokummussa,mut kyllähän sitä voi siirrellä kun vaan käyntiin saa,koska muuten auto toimii moitteetomasti.
P.050-4060586
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Puuttuuko railpaine vai nokan/ kampiakselin synkronointi ?
wiimax.fi
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Puuttuko railpaine vai nokan/ kampiakselin synkronointi ?
Täh?autas vähän et mitä tarkoitat tolla synkroinoinnilla?
Paljon raili painen pitäis olla startatessa,koska viimeksi kun katottiin niin se oli muistaakseni 119bar?
Jotenkin olen sitä mieltä et vetää jostain ilmaa,mutta kun ei lähde lämpimänä käyntiin vaikka starttaa heti sammutuksen jälkeen.
Täh?autas vähän et mitä tarkoitat tolla synkroinoinnilla?
Paljon raili painen pitäis olla startatessa,koska viimeksi kun katottiin niin se oli muistaakseni 119bar?
Jotenkin olen sitä mieltä et vetää jostain ilmaa,mutta kun ei lähde lämpimänä käyntiin vaikka starttaa heti sammutuksen jälkeen.
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Kyllähän tuosta testerillä tarkemmin selviää missä vika, oletin että vikakoodeja on luettu kunnon testerillä ammattilaisen toimesta mutta ....
Testerillähän näkee mitä jää puuttumaan käynnistyksessä, eli joko railpaine tai em. synkronointi.
Sen mukaan sitten osia vaihtamaan. Miksi railpaineanturi on vaihdettu ? Oliko se nimenomaan painetta mittaava anturi, vai kuitenkin säädin ?
Testerillähän näkee mitä jää puuttumaan käynnistyksessä, eli joko railpaine tai em. synkronointi.
Sen mukaan sitten osia vaihtamaan. Miksi railpaineanturi on vaihdettu ? Oliko se nimenomaan painetta mittaava anturi, vai kuitenkin säädin ?
wiimax.fi
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Teppo.L olisi yksi CDI spesialisti lieksassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Sehän siinä just on kun testerillä ei selvii mitään,ainut mistä antoi kerran vikakoodin niin oli toi railipaine säädin,siis ei anturi.Mutta sen vaihtaminen ei vaikuttanut käynnistymiseen.
Onko tietoa paljon railipaineen pitää olla startatessa?
Koska se nähtävästi on syy että ei nosta railipainetta,niin mistä se voi johtua?
Vaikuttaako paineen nousuun se jos saa ilmaa jostain esim. o renkaan välistä?
Onko tietoa paljon railipaineen pitää olla startatessa?
Koska se nähtävästi on syy että ei nosta railipainetta,niin mistä se voi johtua?
Vaikuttaako paineen nousuun se jos saa ilmaa jostain esim. o renkaan välistä?
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Ootko ilmanputsarin katsonu? joskus saattaa olla niinkin pienestä kiinni. Ilmanputsari tukossa --> aiheuttaa vikatilan eikä lähe suosiolla pyörimään
w203 270Cdi
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
savuttaako auto mustaa? oma ääni: imusarjan läppäsysteemit rikki. aiheuttaa mm. lämpösenä huonona käyntiin lähtöä sekä mustaa savutusta.
jos ei savuta -> suuttimet tiensä päässä
jos ei savuta -> suuttimet tiensä päässä
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Kyllä se jonkun verran mustaa tupsauttelee,pystyykö sen läppäsysteemin jotenkin tarkastaa onko rikki?
Suuttimia ei ole vielä mitattu,mut täytyy ensi hätään itse tehdä ohivuoto testi.
Jostakin jääny sellanen mielikuva että suuttimet vaikuttais enemmänkin kylmä käynnistykseen.
Suuttimia ei ole vielä mitattu,mut täytyy ensi hätään itse tehdä ohivuoto testi.
Jostakin jääny sellanen mielikuva että suuttimet vaikuttais enemmänkin kylmä käynnistykseen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Kuloisenkin tilanteenj.t.v kirjoitti:Sehän siinä just on kun testerillä ei selvii mitään,ainut mistä antoi kerran vikakoodin niin oli toi railipaine säädin,siis ei anturi.Mutta sen vaihtaminen ei vaikuttanut käynnistymiseen.
Onko tietoa paljon railipaineen pitää olla startatessa?
Koska se nähtävästi on syy että ei nosta railipainetta,niin mistä se voi johtua?
Vaikuttaako paineen nousuun se jos saa ilmaa jostain esim. o renkaan välistä?
Tavoite raili paine näkyy myös *:rilla kun kunnolla katsoo kuten dealer jo totesi
yleisiä syitä sen äkkinäiselle puuttumiselle polttoainetta liian vähän,
ilmavuoto, suutin rikki, paineen säädin rikki, harvemmin pumput
muita yleisä syitä käymään lähtemättömyyteen mainitun syncronoin puuttuminen(näkyy *:rila) jompi kumpi asentoanturi,
ilmaa ei pääse moottoriin, sulke rikki, oikosulku, ja lukisia harvinaisempia vaivoja
*:rila kannatta katsoa muutakin kuin pikatesti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Pystyy, kurkkaamalla sisälle. ML 270 imusarjan läpät oli aikoinaan karannu ja ei lähteny kunnolla lämpösenä käyntiin. Ei auttanu ku uus imusarja ostaa. Loppu se musta savutteluki samalla..j.t.v kirjoitti:Kyllä se jonkun verran mustaa tupsauttelee,pystyykö sen läppäsysteemin jotenkin tarkastaa onko rikki?
Suuttimia ei ole vielä mitattu,mut täytyy ensi hätään itse tehdä ohivuoto testi.
Jostakin jääny sellanen mielikuva että suuttimet vaikuttais enemmänkin kylmä käynnistykseen.
Sprintteri taas teki suuttimien takia ettei meinannu lämpösenä lähteä käyntiin. Toisinaan jäi suutin auki kun lämpösenä auton sammutti -> korjaantu suutinrempalla.
Re: CDI tietäjää Pohjois-Karjala?
Vika selvä,suutin vaihtoon.