Elikkäs tällanen 1988 250d w124 manual, joka on jo usean vuoden jyrryyttäny epämukavasti. Varsinki lähties kun kytkintä nostaa ja alkaa vetämään, nii koko auto heiluu takapäästä alken, tärisee heiluu, nykii, miten sen nyt sanos.. Vaikeaha se on näin tekstiin pukea mut jos oireita yrittää sanoa niin :
Päivän eka lähtö on aina todella tärisevä/heiluttava kun veto päälle ykkösellä (liike tulee taka-akselilta päiin, mutta ajettua kesällä väh.puoli tuntia ,wtf silloin lähdöt paljon helpompia?, Leppyiskö puslat?.) Vauhdissa jos rullaat vaihteella moottorijarrutuksella, ja annat yhtäkkiä kaasua liian paljo liian nopeasti, saa se aikaan heilumista (vou, vou vou vou

) ja jos liian nopeasti otat jalan pois kaasulta kesken ajon, saa se myös aikaan samanlaisen heilumisen? kellään samoja kokemuksia? Itse pystyn suurimman osan näistä heilumisista välttämään todella varovaisella ajolla ja kytkimen käytöllä, mutta kukaan tutuistani ei tahdo ikinä ajaa mersulla

Tiedän että voimansiirrossa jossakin vika piilee, mutta alkaa rassaamaan kun ei vielä ole vikaa paikallistanut vaikka olen vaihtanut : Kytkinlevy, Paineasetelma, painelaakeri, kytkimen työsylinteri, moottorityyny (vänkäri),kuskin puolen moottorityynnyn iästä ei ole tietoa, mutta kone ei paljoa tärise eikä heilu (kaverin 124 konetyynnyt oli niin loppu et koko auto tärisi tyhjäkäynnil eikä kyl tällasia nykimisiä ollut), vaihdelaatikon kannakekumi, kardaanin kumikytkimet molempiin päihin siis, kard. tukilaakeri, kolmea perää kokeiltu nyt (eli vika ei perässä). Taka-akselin apurungon ja korin väliset kaikki 4 isoa puslaa vaihdettu, ja tietenki aina kaikki väljät tangot takaa. Periaatteessa ainoa mitä en ole vielä vaihtanut, on kardaani itse , mutta ristikkonivel tuntuu jämäkältä. Rupesin nyt sitte miettimään voisiko se osittain johtua tuosta perämutikan kahdesta takimmaisesta kannatinpuslasta (iästä ei tietoa), ja siitä yhdestä etummaisesta levy-mallin kannattimesta? Että jos se perä heilus liikaa kardaanin pyörimissuunnan mukana? Ostin nämä kolme nyt sitten MB-osalta, ja olisi vaihto edessä, ja pitäisi saada hyvää infoa miten näiden vaihto helpoiten tapahtuisi koska saan auton vain sen verta korkealle et mahtuu makuullee auton alle joten melko kusista hommaa jos ne 2 taaimmaista puslaa apurungossa on niin jumissa ja ruosteessa. Ja voiko ne irrota molempiin suuntiin? Oisin todella kiitollinen avusta, tai jos jollakulla on Oulussa talli ja monttu niin tuon kaliat mukana

Eihän näitä liian uusia ymmärrä enää...