![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
jäi vain vaivaamaan että onko normaalia että nykyttää tuolleen..varoitusvalot yms ihan ok.
Luulis että jos asd:ssä jotain vikaa niin olis koko ajan kolmiovalo näkyvillä
Ei sekään mitään todista, itse hain viikko sitten peräöljyä ( ASD ) ittelleni paikallisesta mersuihin erikoituneesta varaosaliikkeestä ( KL-osat ). Ja hieman yllätyin kun myyjällä ei oikein ollut hajuakaan mitä sinne kuulus laittaa...että tämmöstä erikoistumista...!!narg kirjoitti: peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...
Minä olen aina ollut sitä mieltä että KL VARAOSAT pitäs muuttaa itsepalvelu pisteeks."Ja osaava väki" muihin töihin sais oikean osan kerrastaJarno kirjoitti:Ei sekään mitään todista, itse hain viikko sitten peräöljyä ( ASD ) ittelleni paikallisesta mersuihin erikoituneesta varaosaliikkeestä ( KL-osat ). Ja hieman yllätyin kun myyjällä ei oikein ollut hajuakaan mitä sinne kuulus laittaa...että tämmöstä erikoistumista...!!narg kirjoitti: peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...
Tommi83 kirjoitti:Minä olen aina ollut sitä mieltä että KL VARAOSAT pitäs muuttaa itsepalvelu pisteeks."Ja osaava väki" muihin töihin sais oikean osan kerrastaJarno kirjoitti:Ei sekään mitään todista, itse hain viikko sitten peräöljyä ( ASD ) ittelleni paikallisesta mersuihin erikoituneesta varaosaliikkeestä ( KL-osat ). Ja hieman yllätyin kun myyjällä ei oikein ollut hajuakaan mitä sinne kuulus laittaa...että tämmöstä erikoistumista...!!narg kirjoitti: peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...
RH kirjoitti:Itse kanssa vaihtelin just kesällä e220te:hen ASD peräöljyt, ja sitä tais mennä kanssa just joku 1,2-1,3L. Mitä ko. öljyyn tulee, niin sitä itse löysin juuri KL: n kautta varaosia toimittavalta kaverilta. Mies oli lähinnä hieman anteeksi pyytävän oloinen, kun litran purkki maksoi jotain parikyt egee. Vaan Vehossapa maksoi JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille, jotka autojaan siellä huollattavat. Minä vien vehkeeni sinne vasta, kun kukaan muu ei osaa auttaa. By the way, samaisessa 220te:ssä temppuili tyhjäkäyntimoottori kesällä ja vehon korjauskustannusarvio oli aika tarkkaan 1000,- Olis kuulemma pitänyt VDO:n ruiskusta suurinpiirtein puolet vaihtaa... No, yx ruiskuihin erikoistunut fakiiri pisti pelin toimimaan vähän päälle sadalla eurolla. Sillai!
Kuten Maurikin totesi, niin ASD:n häiriöstä kertova valo siellä varoitusvalorivistössä. Nopeusmittarissa oleva kolmiovalo kertoo syttyessään, että nyt lipsutaan ja ASD alkaa töihin. Valo sammuu kun pito palaa. Jos kiesin pysäyttää luiston ollessa päällä, valo saattaa jäädä palamaan. Sen saa sammumaan esim. pikkuisen pakittamalla.narg kirjoitti: Luulis että jos asd:ssä jotain vikaa niin olis koko ajan kolmiovalo näkyvillä
totta, korjaamo pitää autookauppaa pystyssä useimmiten.RH kirjoitti:Niin, siitä Essosta: Tarkoitus ei ollut itse asiassa parjata pelkästään Vehoa, vaan rivien välissä luki, että koko merkkikorjaamotoimintaa, joka valitettavasti haiskahtaa välillä melkoiselta rahastukselta. Ihan esimerkkinä kerrottakoon, että edelliseen autoon, ihan tavallinen perheRellu, jakohihnan vaihto vesipumpun kera (alle 80tkm ajettu ja reilut 2vee vanha auto) maksoi merkkipajassa (kukaan muu ei sitä sillä kiirellä ehtinyt/halunnut? tehdä vesipumpun alkaessa äännellä) maksoi kunnioitettavat pikkusen vaille 800 EUROA. Auto oli huollossa muutaman tunnin. Että maksaa se muuallakin.
Osien hinnoittelusta: onneksi on riippumaton varaosakauppa, joka ei suorita "jälkimarkkinointia".
Koko järjestelmä on oikeastaan syyllinen, kun verotuksella tehdään jo alkutuote niin tolkuttoman hintaiseksi, että kalliista hinnastaan huolimatta autokauppa alkaa tuottaa rahaa vasta, kun sitä autoa huolletaan ja korjataan, vai olenko oikeassa.
Mitä tulee siihen ruiskun kotikorjaukseen, niin itse asiassa sen korjasi ihan Boschin valtuuttama yrittäjä kuittia vastaan. Uskalsi tietysti antaa työlleen takuunkin, ihan kuten merkkipajassakin. Ja hyvin on toiminut. Kertoi kaveri, kun ruiskuvehkeisiin on erikoistunut, että monien merkkien tahoilta häneltä on yritetty tietojaan onkia. Kertoo vastaavansa yleensä, että opiskelkaapa ja ottakaa selvää, niin hänkin on tehnyt.
Tjaa, ei taida sinun naamasi miellyttää, koska itse olen vaan puolityhmä, joka ostaa kaikki osat Vehosta, tosin eipä tuohon Mersuun ihmeemmin tarvi osia ostella. Ja se että minun laiselle vähäjärkiselle se maksoi n 20€ LITRA, että pitäisiköhän jonkun tarkastaa oma olemus kun sinne menee mankumaan osia, vielläkö huutelit mennessäsi sisälle takki auki niille myyjille ja kaikille niille helvetin TYHMILLE jotka olivat esim taksinsa, leasing auton ym vienneet huoltoon??RH kirjoitti:JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille!
Niinpä. Pitänee puolustautua, kun kerran idiootiksi ja huutelijaksi syytetään.PT kirjoitti:Tjaa, ei taida sinun naamasi miellyttää, koska itse olen vaan puolityhmä, joka ostaa kaikki osat Vehosta, tosin eipä tuohon Mersuun ihmeemmin tarvi osia ostella. Ja se että minun laiselle vähäjärkiselle se maksoi n 20€ LITRA, että pitäisiköhän jonkun tarkastaa oma olemus kun sinne menee mankumaan osia, vielläkö huutelit mennessäsi sisälle takki auki niille myyjille ja kaikille niille helvetin TYHMILLE jotka olivat esim taksinsa, leasing auton ym vienneet huoltoon??RH kirjoitti:JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille!
Voi luoja mikä idiootti.
Huoltoon en kyllä autoo enää helpolla anna..