vielä asd:n toiminnasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

vielä asd:n toiminnasta

Viesti Kirjoittaja narg »

kuuluikos olla normaalia kun tuossa kokeilin syksyn (kurakelin kunniaksi) saada keltaisen kolmion vilkkumaan hiekkatiellä :wink: naisväen suuttumukseksi niin kolmiovaroitusvalon yhteydessä auto jäi jotenkin "tärisemään" hetkeksi..en ole aikaisemmin hirveästi yrittänytkään muulla kuin jäällä tuota järjestelmän kiusaamista...
jäi vain vaivaamaan että onko normaalia että nykyttää tuolleen..varoitusvalot yms ihan ok.

Luulis että jos asd:ssä jotain vikaa niin olis koko ajan kolmiovalo näkyvillä
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei pitäis täristää, ainoa mikä tulee mieleen on että siellä on normaalit peräöljyt ASD-öljyjen sijasta ja kitkapinnat pääsee luistamaan.

Jos systeemissä on vikaa kolmiovalo ei syty vaan mittariston alarivin ASD-valo.
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei kyllä mullla ainakaan täristäny viikonloppuna vaikka vähän tuli märällä asfaltilla leikittyä... :lol:
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

kaikki varoitusvalot on pimeenä paitsi käynnistettäessä...peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...auto tuli just ruostesuojauksesta ja ihmettelin että normaalisti hieman "narskuvat jarrut" olivat muuttuneet hiljaisiksi jollakin ilveellä...olisiko ruostesuoja-aineet voineet valua jonnekkin, mene ja tiedä mutta joku paikka kun korjaantuu niin joku taasen menee epämääräiseksi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

ASD:n öljyt on kalliita, kannattaa varmistaa että varmasti laittoivat oikeaa mömmä perään, helposti vetävät normaalia litkua murikkaan vaan.
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

narg kirjoitti: peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...
Ei sekään mitään todista, itse hain viikko sitten peräöljyä ( ASD ) ittelleni paikallisesta mersuihin erikoituneesta varaosaliikkeestä ( KL-osat ). Ja hieman yllätyin kun myyjällä ei oikein ollut hajuakaan mitä sinne kuulus laittaa...että tämmöstä erikoistumista...!!
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

taisi tuo kiiruussa antamani diagnoosi mennä uusiksi

nokalla oleva M111 on syyllinen tuohon, kävin nimittäin nyt kokeilemassa sadesää kun on...kone ei käynyt tosiaankaan hyvin ja kun yrittää vähänkään kick-downia niin nyykähtää ja alkaa nykimään..eli siitä tuo tuli..en piru osannut yhdistää..en saanut edes kolmiota vilkkumaan :evil: yks päivä laitoin tulpanjohdon päät uudestaan kun tulivat nykäisemällä ulos ja oli hapettumaa..ei tainnut auttaa..eli puhdistusta vaan ja uusien tulppien mahd. osto

että menin itsekin lankaan :oops: sori bois!
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Jarno kirjoitti:
narg kirjoitti: peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...
Ei sekään mitään todista, itse hain viikko sitten peräöljyä ( ASD ) ittelleni paikallisesta mersuihin erikoituneesta varaosaliikkeestä ( KL-osat ). Ja hieman yllätyin kun myyjällä ei oikein ollut hajuakaan mitä sinne kuulus laittaa...että tämmöstä erikoistumista...!!
Minä olen aina ollut sitä mieltä että KL VARAOSAT pitäs muuttaa itsepalvelu pisteeks."Ja osaava väki" muihin töihin sais oikean osan kerrasta :wink:
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tommi83 kirjoitti:
Jarno kirjoitti:
narg kirjoitti: peräöljyt vaihdettu 4tkm sitten pelkästään mesejä korjaavassa liikkeessä...
Ei sekään mitään todista, itse hain viikko sitten peräöljyä ( ASD ) ittelleni paikallisesta mersuihin erikoituneesta varaosaliikkeestä ( KL-osat ). Ja hieman yllätyin kun myyjällä ei oikein ollut hajuakaan mitä sinne kuulus laittaa...että tämmöstä erikoistumista...!!
Minä olen aina ollut sitä mieltä että KL VARAOSAT pitäs muuttaa itsepalvelu pisteeks."Ja osaava väki" muihin töihin sais oikean osan kerrasta :wink:

Kaippa heillä on sitten vara vähentää asiakaskuntaa...
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

tarkistin kuitista vielä jossa lukee että "lukkoperäöljy" ja 1,3 litraa
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mikä auto, kuulostaa suurelta määrältä.
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

e220te on auto..luulis ettei mene ainakaan liikaa ööliä perään...?
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ei tuo 1,3l nyt viellä paljoa ole, ainakaan Vehon kirjojen mukaan. Suurin osa osui peristä melkein tuohon 1,1 - 1,3 litran kantturoille, tuohon omaan meni 1,4 litraa. Jos on laskutettu laitetusta määrästä, niin helposti tulee pieni "ylitäyttö" joka sitten valutetaan jo sieltä pois, ja puolesta desistä tulee helposti laskuun yksi desi lisää.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Itse kanssa vaihtelin just kesällä e220te:hen ASD peräöljyt, ja sitä tais mennä kanssa just joku 1,2-1,3L. Mitä ko. öljyyn tulee, niin sitä itse löysin juuri KL: n kautta varaosia toimittavalta kaverilta. Mies oli lähinnä hieman anteeksi pyytävän oloinen, kun litran purkki maksoi jotain parikyt egee. Vaan Vehossapa maksoi JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille, jotka autojaan siellä huollattavat. Minä vien vehkeeni sinne vasta, kun kukaan muu ei osaa auttaa. By the way, samaisessa 220te:ssä temppuili tyhjäkäyntimoottori kesällä ja vehon korjauskustannusarvio oli aika tarkkaan 1000,- Olis kuulemma pitänyt VDO:n ruiskusta suurinpiirtein puolet vaihtaa... No, yx ruiskuihin erikoistunut fakiiri pisti pelin toimimaan vähän päälle sadalla eurolla. Sillai!
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

RH kirjoitti:Itse kanssa vaihtelin just kesällä e220te:hen ASD peräöljyt, ja sitä tais mennä kanssa just joku 1,2-1,3L. Mitä ko. öljyyn tulee, niin sitä itse löysin juuri KL: n kautta varaosia toimittavalta kaverilta. Mies oli lähinnä hieman anteeksi pyytävän oloinen, kun litran purkki maksoi jotain parikyt egee. Vaan Vehossapa maksoi JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille, jotka autojaan siellä huollattavat. Minä vien vehkeeni sinne vasta, kun kukaan muu ei osaa auttaa. By the way, samaisessa 220te:ssä temppuili tyhjäkäyntimoottori kesällä ja vehon korjauskustannusarvio oli aika tarkkaan 1000,- Olis kuulemma pitänyt VDO:n ruiskusta suurinpiirtein puolet vaihtaa... No, yx ruiskuihin erikoistunut fakiiri pisti pelin toimimaan vähän päälle sadalla eurolla. Sillai!

nääh, ei se homma ihan näin mene, kaikella kohteliaisuudella tämä on taas näitä "essolla kaveri kertoi että näissä on ollut sellaista vikaa" juttuja =)

veholla hinnat ovat mitä ovat.
ja ne koostuvat alkuperäis varaosien /asennustyöstä. jos kyseiseen huoltokohteeseen ei mersu toimita "irrallisia "osia, niin se ei silloin toimita.
silloin laitetaan vaikka kokonainen pumppu/mitä tahansa

koska työlle on annettava takuu (aivan täysi takuu,vaikka korjattaisi vanha osa ) niin eipä paljoa kannata korjailla osia /tehdä patentteja (kuten tämä sinun autosi korjannut kaveri ).
lähinnä sen takia, että jos se ei toimikkaan, me olemme velvollisia korjaamaan autoa niin kauan kun se toimii .
joten ihan ymmärrettävistä syistä tälläistä harvemmin tehdään.

on täysin eriasia tehdä kotikorjauksia / antaa auto laitettavaksi jollekkin mersukorjaajalle/tutulle, varmasti pääsette halvemmalla, kuin tuoda sitä veholle, ei "meillä" ole varaa tehdä tälläisiä korjauksia. Meillä on täysi työ _yrittää_ pysyä mukana uusissa malleissa /vanhojen mallien uusissa vioissa
ja omaksua uusia malleja, sanomattakin selvää että näissäkään emme kovin hyvin onnistu aina, tai ainakaan nopeasti, aikaa nämä ottavat.
joten ei ole aikaa /halua /rahaa korjata vanhoja osia / tehdä patentteja.

osien hinnoille me ei mahdeta mitään, kyllä niitä itsekkin ihmetellään joskus, mutta eipä auta surkutella meidän asiakkaille, muuten saisi itkeä pomot tiskillä 9 tuntia päivässä asiakkaiden kanssa.

toivottavasti en kuulostanut liian negatiiviselta. mutta jostain syystä tämä ainainen vehon mollaaminen kuulostaa vähintäänkin subjektiiviselta( ei sillä, kyllä siihen varmast aihettattakin usein on)

terveisin jaska
asentaja /veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Niin, siitä Essosta: Tarkoitus ei ollut itse asiassa parjata pelkästään Vehoa, vaan rivien välissä luki, että koko merkkikorjaamotoimintaa, joka valitettavasti haiskahtaa välillä melkoiselta rahastukselta. Ihan esimerkkinä kerrottakoon, että edelliseen autoon, ihan tavallinen perheRellu, jakohihnan vaihto vesipumpun kera (alle 80tkm ajettu ja reilut 2vee vanha auto) maksoi merkkipajassa (kukaan muu ei sitä sillä kiirellä ehtinyt/halunnut? tehdä vesipumpun alkaessa äännellä) maksoi kunnioitettavat pikkusen vaille 800 EUROA. Auto oli huollossa muutaman tunnin. Että maksaa se muuallakin.

Osien hinnoittelusta: onneksi on riippumaton varaosakauppa, joka ei suorita "jälkimarkkinointia".

Koko järjestelmä on oikeastaan syyllinen, kun verotuksella tehdään jo alkutuote niin tolkuttoman hintaiseksi, että kalliista hinnastaan huolimatta autokauppa alkaa tuottaa rahaa vasta, kun sitä autoa huolletaan ja korjataan, vai olenko oikeassa.

Mitä tulee siihen ruiskun kotikorjaukseen, niin itse asiassa sen korjasi ihan Boschin valtuuttama yrittäjä kuittia vastaan. Uskalsi tietysti antaa työlleen takuunkin, ihan kuten merkkipajassakin. Ja hyvin on toiminut. Kertoi kaveri, kun ruiskuvehkeisiin on erikoistunut, että monien merkkien tahoilta häneltä on yritetty tietojaan onkia. Kertoo vastaavansa yleensä, että opiskelkaapa ja ottakaa selvää, niin hänkin on tehnyt.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Piti äskeiseen vielä lisätä, että kyllä minulla on tapana kysyä merkkipajastakin osien ja tarvikkeiden hintoja. Voivat joskus yllättää positiivisesti. Mersuihinkin on silloin tällöin tullut ostettua tavaraa Vehostakin.

Se, mikä vaan ihmetyttää, on, että tuotteen hinta ei tunnu varaosakaupassa vaan noudattavan mitään sellaista logiikkaa, joka olisi maalaisjärjellä ymmärrettävissä, koska samaan autoon voi jokin monimutkainen osa maksaa jotakin kumiletkunpätkää vähemmän. Joskus tuntuu, että hinnat arvotaan ja hinnoittelua seuraa joku merkantti, jonka ymmärrys riittäisi salmiakki-irtokarkkien hinnoitteluun karamellin fyysisen koon perusteella. ;-)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: vielä asd:n toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

narg kirjoitti: Luulis että jos asd:ssä jotain vikaa niin olis koko ajan kolmiovalo näkyvillä
Kuten Maurikin totesi, niin ASD:n häiriöstä kertova valo siellä varoitusvalorivistössä. Nopeusmittarissa oleva kolmiovalo kertoo syttyessään, että nyt lipsutaan ja ASD alkaa töihin. Valo sammuu kun pito palaa. Jos kiesin pysäyttää luiston ollessa päällä, valo saattaa jäädä palamaan. Sen saa sammumaan esim. pikkuisen pakittamalla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

boschin sähköistä tuli mieleen..käytin autoa autosähköpajalla tuon nykimisen takia ja siellä selkis mittausten perusteella että toinen puola ei anna tarpeeksi kipinää...että silleen. perkl :evil: ja vaihtoon mutta tuleehan loppu tohon nykytykseen

juu sitähän mietinkin että se 1,3 litraa on aika ok määrä sinne asd perään.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

ASD-valon tuikkiminen hämmästyttää muakin, kun soraisella tai mutaisella tiellä lykkää kaasua 200Dn pontevuudella, syttyy luistosta varoittava merkkivalo. Niinkuin pitääkin, paitsi että koko ASD -systeemi on mun 200TD-vehkeestä dieselöinnin ja perävaihdon myötä poistettu..

..joten olenko oikeassa että autossani edelleen paikalla olevat varoistusvalaisusta huolehtivat pyörimisanturit eivät varsinaisesti tiedä ASD:n toiminnasta mitään, vain siitä onko luikasta.. :roll:

Veholle muuten kiitoksiakin. Kunnostan Hydromat -systeemiä ja tarvitsin muutaman painepiuhan esim. tandempumpulta hydromatiin. KL lupasi toimituksen n. 3 viikossa sillä varauksella että tavaraa löytyy. Soitin Veholle ja samana päivänä sain spostiini EPC -kuvat. Viime viikon loppupuolella tilasin ja tänään hain Saksasta tilatut putket ja muutaman ruuvin yms. Jyväskylän matkahuollosta. Vaikka hinnat oli varmaan hiukkasen korkeammat kuin esim. KLssä niin palvelu miellytti!

Tosin asenteluun ryhdyn itse kaveripiirin kera. Mulla on varattu paperitelineen virka. Eks sellasia yleensä kutsuta työnjohtajaksi! 8)

Sellaisen parannuksen soisin Mersulle, että asennusosat varaosian mukaan, bitte!
Vielä puuttuu kaks kpl banjoliittimien ruuveja, mikäli entiset auton pohjassa olevat eivät kunnialla irtoa. Odotan pahinta että saan ryhtyä tilaamaan Saksasta saakka kahta banjoliittimenruuvia ja aluslevyä..
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vaikka ASD olisi poistettu, niin jos ABS:n anturit ja ASD:n sähkö-osat löytyy niin kyllähän se kolmíovalo toimii.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

RH kirjoitti:Niin, siitä Essosta: Tarkoitus ei ollut itse asiassa parjata pelkästään Vehoa, vaan rivien välissä luki, että koko merkkikorjaamotoimintaa, joka valitettavasti haiskahtaa välillä melkoiselta rahastukselta. Ihan esimerkkinä kerrottakoon, että edelliseen autoon, ihan tavallinen perheRellu, jakohihnan vaihto vesipumpun kera (alle 80tkm ajettu ja reilut 2vee vanha auto) maksoi merkkipajassa (kukaan muu ei sitä sillä kiirellä ehtinyt/halunnut? tehdä vesipumpun alkaessa äännellä) maksoi kunnioitettavat pikkusen vaille 800 EUROA. Auto oli huollossa muutaman tunnin. Että maksaa se muuallakin.

Osien hinnoittelusta: onneksi on riippumaton varaosakauppa, joka ei suorita "jälkimarkkinointia".

Koko järjestelmä on oikeastaan syyllinen, kun verotuksella tehdään jo alkutuote niin tolkuttoman hintaiseksi, että kalliista hinnastaan huolimatta autokauppa alkaa tuottaa rahaa vasta, kun sitä autoa huolletaan ja korjataan, vai olenko oikeassa.

Mitä tulee siihen ruiskun kotikorjaukseen, niin itse asiassa sen korjasi ihan Boschin valtuuttama yrittäjä kuittia vastaan. Uskalsi tietysti antaa työlleen takuunkin, ihan kuten merkkipajassakin. Ja hyvin on toiminut. Kertoi kaveri, kun ruiskuvehkeisiin on erikoistunut, että monien merkkien tahoilta häneltä on yritetty tietojaan onkia. Kertoo vastaavansa yleensä, että opiskelkaapa ja ottakaa selvää, niin hänkin on tehnyt.
totta, korjaamo pitää autookauppaa pystyssä useimmiten.
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

RH kirjoitti:JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille!
Tjaa, ei taida sinun naamasi miellyttää, koska itse olen vaan puolityhmä, joka ostaa kaikki osat Vehosta, tosin eipä tuohon Mersuun ihmeemmin tarvi osia ostella. Ja se että minun laiselle vähäjärkiselle se maksoi n 20€ LITRA, että pitäisiköhän jonkun tarkastaa oma olemus kun sinne menee mankumaan osia, vielläkö huutelit mennessäsi sisälle takki auki niille myyjille ja kaikille niille helvetin TYHMILLE jotka olivat esim taksinsa, leasing auton ym vienneet huoltoon??

Voi luoja mikä idiootti.

Huoltoon en kyllä autoo enää helpolla anna..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Muistakaa käytöstavat, hyvät immeiset!

Sähköpostilla ja keskusteluryhmissä tulee helposti tölvittyä liiankin kanssa..
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Tuota viiden kympin hintaa mäkin ihmettelin. Viimeksi, kun hain Vehosta normaali peräöljyä hintaan n. 5 € litralta, myyjä sanoi ASD-öljyn olevan sitä noin reilut kaksi kertaa kalliimpaa. Tiedä ja mene sitten :roll:
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

20€ minäkin ostin hertsikan vehosta.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

ASD:n öljy KL-osissa 19,50 litra...
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

PT kirjoitti:
RH kirjoitti:JÄRJETTÖMÄT YLI VIISKYMPPIÄ litralta!!! Sinnepä jäivät, Vehoon. Pistäkööt tyhmille!
Tjaa, ei taida sinun naamasi miellyttää, koska itse olen vaan puolityhmä, joka ostaa kaikki osat Vehosta, tosin eipä tuohon Mersuun ihmeemmin tarvi osia ostella. Ja se että minun laiselle vähäjärkiselle se maksoi n 20€ LITRA, että pitäisiköhän jonkun tarkastaa oma olemus kun sinne menee mankumaan osia, vielläkö huutelit mennessäsi sisälle takki auki niille myyjille ja kaikille niille helvetin TYHMILLE jotka olivat esim taksinsa, leasing auton ym vienneet huoltoon??

Voi luoja mikä idiootti.

Huoltoon en kyllä autoo enää helpolla anna..
Niinpä. Pitänee puolustautua, kun kerran idiootiksi ja huutelijaksi syytetään.
Tällaiselle palstalle, kun äkkiä jotain kirjoittelee, tulee ehkä tölväistyä puolivahingossa herkkänahkaisempia, vaikka tarkoitus ei tietenkään ole provosoida ketään, vaan aivan asiallisessa hengessä kertoa/kysyä ihan asiaa tai jakaa tietoa/mielipiteitä.

Kerrottakoon ko. tilanteesta, että ihan tutun henkilön kanssa kyseistä hintatietoa tiskin takana asiallisesti selvitettiin. En tiedä, tuliko hänelle joku kämmäys hinnan kanssa, koska muilla, myös PT:llä, tuntuu olevan tietoja, että ko. ASD -perään sopiva öljy olisi ihan järkevässä hinnassa Vehossakin. Molemmat kyllä, sekä minä että myyjä, haukoimme henkeämme, kun hän oli peräöljyn hinnan katsonut.

En huudellut kenellekään asiattomuuksia, ei käsittääkseni kuulu sivistyneen ihmisen käytöstapoihin, ja kehtaan näyttää naamani ko. liikkeessä varmasti uudelleenkin. Itse asiassa samalla kertaa tuli käytettyä liikkeen palveluita ihan maksavana asiakkaanakin, kun tyytyväisenä lähdin uusi virtalukon pesä ja avain taskussani kotiin osien vaihtohommeleihin. Nopeat asennusohjeetkin sain eräältä asentajalta kaupan päällisiksi mukaan. Oli muuten helppo nakki.

Sitä tuolla heitollani tarkoitin, että asiallinen kritiikki ja palaute on aina paikallaan, jota asiakkaiden tulisi antaa epäkohtia havaitessaan, ja myös valinnoillaan vaikuttaa siihen, että epäkohdat korjautuvat. Tiedä sitten, vaikka tuote olisi hinnoiteltu uusiksi meidän varaosatiskillä käymämme ihmettelyn jälkeen. :D Jotainhan se PT:kin kirjoitti auton huoltoon antamisesta...

Takuun piirissä vielä olevalla autolla ajavilla ei tosin valitettavasti liene kauheasti valinnan varaa.
Vastaa Viestiin