w124 Kone heiluu.
w124 Kone heiluu.
200d -93
Elikkäs moottori heiluu auton olessa kuumana. Kylmänä oiretta ei ole.
Epäilen vahvasti pumpun paineventiilejä.
Mistä näitä ventiilejä saapi ostettua?
Onko muita ehotuksia oireelle?
Elikkäs moottori heiluu auton olessa kuumana. Kylmänä oiretta ei ole.
Epäilen vahvasti pumpun paineventiilejä.
Mistä näitä ventiilejä saapi ostettua?
Onko muita ehotuksia oireelle?
Re: w124 Kone heiluu.
Yhdellä jäbällä kiun kokeili venäläsitä diesliä niin alkoi käymään tolleen ja hieman 2-t öljyä ja meno asettui ja kun vaihtoi suomi dieseliin niin oireet katosi.
Eli jostain fuskaa painetta kuumana...elementit,se takaisku venttiili..onkohan jouset ehjät..suuttimet laskee läpi tai kusee.
Käykös kone tasaisesti kun laittaa kierroksi enemmän?
Eli jostain fuskaa painetta kuumana...elementit,se takaisku venttiili..onkohan jouset ehjät..suuttimet laskee läpi tai kusee.
Käykös kone tasaisesti kun laittaa kierroksi enemmän?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Kone heiluu.
Juu tasasesti käypi ko pikkusen kaasua painaa.
Mistähän näitä ventiilejä saapi ostaa.
Mistähän näitä ventiilejä saapi ostaa.
Re: w124 Kone heiluu.
Se on kyllä sellainen simppeli ja jos pinnat on ehjät ja jousi kunnossa niin eipä niitä kannata vaihdella.
Syöttömäärän mittaus,puristuspaineenmittaus,suuttimien testaus..tossa voisi olla toimen piteet mitä aluksi tehdä.
kukaan ei ole vaihtanut paineventtiileitä ja tuskin pajakaan vaihtaa jos ne on silmämäärin kunnossa kun pumppu avataan mutta käytetystä pumpusta ja tieten dieselkorjaamosta jossa bosch edustus.
Kuitenkin pitäisi vastenpinnat eli kaksoisnippa vaihtaa samalla ,sinne o-rengas tappi ja jousi.
Syöttömäärän mittaus,puristuspaineenmittaus,suuttimien testaus..tossa voisi olla toimen piteet mitä aluksi tehdä.
kukaan ei ole vaihtanut paineventtiileitä ja tuskin pajakaan vaihtaa jos ne on silmämäärin kunnossa kun pumppu avataan mutta käytetystä pumpusta ja tieten dieselkorjaamosta jossa bosch edustus.
Kuitenkin pitäisi vastenpinnat eli kaksoisnippa vaihtaa samalla ,sinne o-rengas tappi ja jousi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Kone heiluu.
No jos se on kuoleutunu se jousi, ku äkkiseltää tuntus että ku homma kuumenee nii se jousi ei ennää piä ja alakaa heiluttaa.
Re: w124 Kone heiluu.
Mitähä tuommonen pumpun ehostus maksaa.
Re: w124 Kone heiluu.
Samallahan saisi syöttöä ja säädettyä hyvin penkissä pumpun jos sen käytät pajalla mutta kannattaako se ja lähteekö vaiva?
Mutta katso ensin ne venttiilit ja vaihda o-renkaat tyveen...ja kasaa.
Tollai muuten taisi kone käyttäytyä jos ne ei ole kiristetty oikein paikalleen.
Mutta katso ensin ne venttiilit ja vaihda o-renkaat tyveen...ja kasaa.
Tollai muuten taisi kone käyttäytyä jos ne ei ole kiristetty oikein paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Kone heiluu.
Sulla on ilmeisesti tiedossa mikä pytty jää pelistä kun kone on käyntilämmin?
Suutintakin voi koittaa vaihtaa ennen kun alkaa paineventtiiliä vaihtamaan. Kattoo siirtyykö vika suuttimen mukana vai ei. Imupuoli on kans helpo kuunnella ja todetakkin jos joku venttiili alkaa sinne falskata. Nämä on siis helppo todeta ihan kotikonsteinkin joskaan eivät taida olla niitä yleisimpiä syitä tähän vikaan?
Käsittääkseni paineventtiilin kiristysmomentin muutoksellakin on joku mosa alkanu pelaamaan? Osiahan saa Dieselpajoilta ja puretuista mosista eli ostoilmoa kehiin tälle Foorumille.
Vaihto pajalla suoritettuna ei kait paljoa kustanna? Meinaan vaan että jos itte et ole pelannu pumppujen kanssa. Melki ihan ensin kunnollinen moottoripesu ko alueelta ennen kun alkaa ensimmäistäkään mutteria avaamaan.
Edit: Poistuuko oire jos et anna kierroksia yhtään ja pistätä kaiki sähkölaitteet päälle? Nehän nappaa tehoa --> syöttömäärä lisääntyy --> tasaantuuko käynti?
Suutintakin voi koittaa vaihtaa ennen kun alkaa paineventtiiliä vaihtamaan. Kattoo siirtyykö vika suuttimen mukana vai ei. Imupuoli on kans helpo kuunnella ja todetakkin jos joku venttiili alkaa sinne falskata. Nämä on siis helppo todeta ihan kotikonsteinkin joskaan eivät taida olla niitä yleisimpiä syitä tähän vikaan?
Käsittääkseni paineventtiilin kiristysmomentin muutoksellakin on joku mosa alkanu pelaamaan? Osiahan saa Dieselpajoilta ja puretuista mosista eli ostoilmoa kehiin tälle Foorumille.
Vaihto pajalla suoritettuna ei kait paljoa kustanna? Meinaan vaan että jos itte et ole pelannu pumppujen kanssa. Melki ihan ensin kunnollinen moottoripesu ko alueelta ennen kun alkaa ensimmäistäkään mutteria avaamaan.
Edit: Poistuuko oire jos et anna kierroksia yhtään ja pistätä kaiki sähkölaitteet päälle? Nehän nappaa tehoa --> syöttömäärä lisääntyy --> tasaantuuko käynti?
Viimeksi muokannut Jari Ke, Su 29.06.2014 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 Kone heiluu.
Niin tosiaaan ..avaapa käynnissä suutin putkia ja mihin sylinteriin tai mikä vaikuttaa vähiten käyntiin niin vika on siellä...tai sen sylinterin jossakin syöttö komponentissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Kone heiluu.
pitääpä kokeilla tuota putken irrotusta
Re: w124 Kone heiluu.
nii tosiaan tuohon on joskus viimevuonna pumppu vaihettu ja sillä epäilen että se ei ole menny niinku elokuvissa
Re: w124 Kone heiluu.
Tiedätkö syytä miksi se on vaihdettu?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 Kone heiluu.
en ossaa sanoa kuulemma menny rikki.
Lisäksi oli vaihettu paineventiilien o renkaat, ja tässä kohtaa epäilen et jotaki on menny pieleen.
Lisäksi oli vaihettu paineventiilien o renkaat, ja tässä kohtaa epäilen et jotaki on menny pieleen.
Re: w124 Kone heiluu.
Kokeilin tuota löysäys sydeemiä ja yhen pytynkohalla helunta lakkasi ja kun panin kiini nii se sitte johta jatku.
Re: w124 Kone heiluu.
Vaikea sanoa...monesti vaan se alkaa käydä vajaalla ja ei löysäily auta ja kiristys taas korjaa käyntiä.
Voisiko olla että suutin kusee tai sieltä tulee liian vähän ainetta..halvin keino on kuitenkin vaihtaa toinen pumppu käytetty jos se sinne alkaa viittaamaan.
Pumpun laitto korjaamossa on kuitenkin itse irroitettunakin varmaan yli 5-600e.....samalla kyllä saisi mahtavan pumpun johon ei itse säätämällä syöttöä pääse mitenkään kun vain kertoo asentajalle mitä haluaa.
Voisiko olla että suutin kusee tai sieltä tulee liian vähän ainetta..halvin keino on kuitenkin vaihtaa toinen pumppu käytetty jos se sinne alkaa viittaamaan.
Pumpun laitto korjaamossa on kuitenkin itse irroitettunakin varmaan yli 5-600e.....samalla kyllä saisi mahtavan pumpun johon ei itse säätämällä syöttöä pääse mitenkään kun vain kertoo asentajalle mitä haluaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: w124 Kone heiluu.
Tuo suuttimen kuseminen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Aikanaan traktorin kanssa oli sama homma, nelimukinen kone alkoi käymään huonosti. Yhden suuttimen liitosta löysätessä käynti parani. Suuttimen vaihto toiseen sylinteriin siirsi huonon käynnin sinne. Suutin penkkiin
kaputt, laski läpi ihan holonaan.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: w124 Kone heiluu.
nonii nyt on selevittetty pumppu vaihetiin vajaiden tehojen takia uudenveroiseen. vajaat vedot katos tuolla minun tekemällä imusarjanputsauksella. pumppua ei ole säädetty vaihdonyhteydessä eli pantu vaan kiinni niillä säädöillä. autoon on myös vaihdettu tukikumia laatikkoon moottoriin ei. suutimetkin on jokuvuosi takaperin tsekattu ja pelaavia oli. Otin siis yhteyttä kuitissa olevaan omistajaan joka tämän stoorin mulle kertoi.
Autoa on taas tuon edellisen omistajan mukaan tankattu venäjällä jonkin verran.
Elikkäs pumppu sääjätykseen ja polttoainefiltterit vaihtoon, totta se pitää nuita tukikumejaki kattoa sillä silmällä.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Autoa on taas tuon edellisen omistajan mukaan tankattu venäjällä jonkin verran.
Elikkäs pumppu sääjätykseen ja polttoainefiltterit vaihtoon, totta se pitää nuita tukikumejaki kattoa sillä silmällä.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti