Terve
Tuommoinen 1980vm löytyy tallista.
Polttoaineen kulutus sievällä ajolla 14-15l tunnostaa hieman korkealta? Vähän jos polkaisee päästään 20l/100km tienoille.
Ennakot kohdillaan ja uudet tulpat on, myös päästöt hct yms säädetty pakokaasutesterissä. Ei myöskään alipainevuotoja..
Lisäksi kun vaihdoin moottoriin 10w-30 öljyt pysyi öljynpaineet 3bar ajossa ja tyhjäkäynnillä n: 2bar suurinpiirtein 400km ajan? Sen jälkeen öljynpaine tyhjäkäynnillä viisarin verran ylinollan ja isolla kaasulla 1.5. Mielestäni sen jälkeen alkoi ilmetä kun mittariston käytin pois ja korjasin trip ja matkamittarin. Öljynpaine mittarille menevän vaijerin/putken käytin irti, kunnolla se kyllä on paikoillaan. Liekkö koneremontti edessä?
Myöskin öljynsuodattimen vaihdoin öljyjen kans. Suodatin merkkiä bosch
W123 230 k-jet kulutus/öljynpaineet
W123 230 k-jet kulutus/öljynpaineet
Viimeksi muokannut Sammyy, Ke 02.07.2014 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W123 230 k-jet kulutus/öljynpaineet
Reilu on kulutus.
Öljynsuodatin voi olla tukossa. Aika tavallinen vaiva M102 koneissa. Omassa 123ssa oli samaa vaivaa, joka korjaantuu uudella suodattimella.
Liekö liian tiukka se suodatin vai mikä lienee mutta omalla kohdalla jo toinen M102 kone joka "tukkii" suodatinta.
Toki sekin on mahdollista että öljynpaineletku voi olla väännetty liian tiukkaan ja se koko mittariosa on pyörähtänyt siellä mittariston kuorien sisällä jolloin se näyttää tottakai aivan puutaheinää.

Öljynsuodatin voi olla tukossa. Aika tavallinen vaiva M102 koneissa. Omassa 123ssa oli samaa vaivaa, joka korjaantuu uudella suodattimella.
Liekö liian tiukka se suodatin vai mikä lienee mutta omalla kohdalla jo toinen M102 kone joka "tukkii" suodatinta.
Toki sekin on mahdollista että öljynpaineletku voi olla väännetty liian tiukkaan ja se koko mittariosa on pyörähtänyt siellä mittariston kuorien sisällä jolloin se näyttää tottakai aivan puutaheinää.
Re: W123 230 k-jet kulutus/öljynpaineet
Täytyy vkl aikana käyttää mittaristoa pöydällä
Re: W123 230 k-jet kulutus/öljynpaineet
Melkonen kulutus tosiaanki
Miulla menee tuo oma sekalaisessa ajossa jonneki 11-12 litran kieppeille, eikä sitä oo tainnu pahimillaankaa saaha yli 15:a viemään.
Lieköhä siulla suuttimet missä kunnossa? Forte -käsittelyähän tuohon vois koittaa...

Lieköhä siulla suuttimet missä kunnossa? Forte -käsittelyähän tuohon vois koittaa...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)