W140 ja imuovet
W140 ja imuovet
Lyhyestä virsu kaunis: mahtaneeko kaikissa W140-malleissa olla imuovet vai onko kyseessä lisävaruste? Jos ovat vakiona, niin onko ko. keksintö ollut sarjan alusta eli vm. '91 lähtien vai tullut ehkä myöhempiin / faceliftattuihin malleihin?
Tulpalasithan taisivat esiintyä kaikissa malleissa ja valmistuksen alusta alkaen.
Tulpalasithan taisivat esiintyä kaikissa malleissa ja valmistuksen alusta alkaen.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Lisävaruste. Hinnastossa 2.6.1994 sulkemisapulaitteelle (SA 883) kerrotaan hinnaksi 8700 mk. Tosin vakiona 600-malleissa.
Sivonen: toimii samaan tyyliin kuin farkkujen takaluukun sulkemisapulaite. Eli ovia ei tarvitse paukauttaa kiinni, vaan vedetään "huulille", josta mekaniikka hoitaa loput.
Sivonen: toimii samaan tyyliin kuin farkkujen takaluukun sulkemisapulaite. Eli ovia ei tarvitse paukauttaa kiinni, vaan vedetään "huulille", josta mekaniikka hoitaa loput.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
"Ein Sensor im Türschloß registriert das Schließen der Tür und löst eine elektropneumatische angetriebene Schließhilfe aus. So wird die Tür, bzw. der Kofferraumdeckel leise zugezogen."
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tack Timo tiedosta. Imuovien tarpeellisuus on taas sitten toinen juttu, ainakin jos ne ovat vika-alttiita. Mahtaako kellään olla kokemuksia moisten toimivuudesta talvipakkasilla perisuomalaisen loskan/sulamisen/jäätymisen ristitulessa?
Toisekseen voisi Timon antoisaa arkistoa ravistella vielä sellaisella utelulla, notta onko myynti-ilmoitusten silloin tällöin esiintyvä termi "Voll" (esim. M-B W140 S420 Voll (tai joskus Vollaustattung) jokin virallinen varustelun sisältöä kuvaava määre vaiko vain kansan suussa muodostunut vastine suomalaiselle "Kaikilla mausteilla" lotkautukselle
Eppäilen jäläkimmäästä.
Toisekseen voisi Timon antoisaa arkistoa ravistella vielä sellaisella utelulla, notta onko myynti-ilmoitusten silloin tällöin esiintyvä termi "Voll" (esim. M-B W140 S420 Voll (tai joskus Vollaustattung) jokin virallinen varustelun sisältöä kuvaava määre vaiko vain kansan suussa muodostunut vastine suomalaiselle "Kaikilla mausteilla" lotkautukselle

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vollia näkee tosiaan saks. autoilmoituksissa. Olet oikeassa, täysin kansanomaista touhuaKaapo kirjoitti:...notta onko myynti-ilmoitusten silloin tällöin esiintyvä termi "Voll" (esim. M-B W140 S420 Voll (tai joskus Vollaustattung) jokin virallinen varustelun sisältöä kuvaava määre vaiko vain kansan suussa muodostunut vastine suomalaiselle "Kaikilla mausteilla" lotkautukselleEppäilen jäläkimmäästä.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Arveluttavaa käyttää tuommoisia ilmaisuija tällä foorumilla...Timo L. kirjoitti:, vaan vedetään "huulille", josta mekaniikka hoitaa loput.


Sen verran vielä, että farkussa kuitenkin pelaa takaluukun kiinniveto sähköllä, kun W140:ssa homman hoitaa alipaine. Tarkoitus ja tavoite toki on ihan sama, eli paiskomiselta vältytään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lipeää ooteen puolelle ainakin osin, mutta olkoon. Transun peräluukussa oli myös sähköinen huuliltaveto ja varmasti aivan perustellusti. Vesa Keskisen pirttipöydän kokoinen takalasi ei varmasti olisi tykännyt hyvää ylenmääräisestä paiskomisesta varsinkaan pakkasillaAku P kirjoitti: Sen verran vielä, että farkussa kuitenkin pelaa takaluukun kiinniveto sähköllä, kun W140:ssa homman hoitaa alipaine. Tarkoitus ja tavoite toki on ihan sama, eli paiskomiselta vältytään.

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ja taas...vai olenko se minä, jonka mielessä nämä vaan saavat kaksimielisiä merkityksiä...Kaapo kirjoitti:Transun peräluukussa oli myös sähköinen huuliltaveto


Varmaan ei isolasisia kannata kauheasti paiskoa. Toisaalta, voi se lasi särkyä yrittämättäkin, kuten tutun Escortissa takaluukun lasi. Lasissa oli ollut joku jännite tehtaalta asti ja eräänä aamuna työmatkalla satanen taulussa koko lasiruutu (mikä ei eskossakaan ole ihan pieni) oli räjähtänyt molekyylitasolle. Paukaus oli kuulemma vastannut hyvin haulikon laukaisun ääntä ja sirpaleita oli sitten ollut lakeus täynnään. Oneksi oli tyhjä tie ja sirut paenneet pääosin ohjaamosta ulospäin....
Toistaiseksi TE:n sulkulaite on toiminut moitteitta. Vielä, kun siihen saisi jonkun jarrun, joka pysäyttää luukun tuumaa ennen reunaa ja antaa sitten automatiikan vetää rauhassa läpän kiinni, niin vot! Aina nimittäin on joku, joka hienoudesta huolimatta paiskaa luukun olan takaa kiinni.

Mutta se ooteesta ja palataan W140-teemaan. Mihin liittyen tuleekin mieleen, että paikallisen kartanonisännän musta W140 300SE onkin tuossa ikkunan alla parkissa...On se vaikuttava.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitä nyt imuovista olen kuullut ja lukenut ja toisaalta kun melko montaa W140.ä on tullut vuosien mittaan tutkittua niin uskaltanen sanoa kyseistä järjestelmää melko vikaherkäksi. Nimittäin aika harvoin toimiii täydellisesti, varsinkin vanhemmissa. Eikä sen korjaaminen ihan ilmaista ole.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
en tiä ite onko niin vika herkkiä noi "imu ovet" mut porukoil olli tosa kolmisen vuotta 124 korinen farkku taka luukku toimis moottoril, ni ei siin ollu kertaakaan mitään vikaa tai ongelmii...
Kaverit kyl yritti sitä monta kertaa hajottaa ku ne paisko luukkuu kii...
Mut kyl se silti pelas vanha tekijä...vm. oli 85...

Kaverit kyl yritti sitä monta kertaa hajottaa ku ne paisko luukkuu kii...

Mut kyl se silti pelas vanha tekijä...vm. oli 85...

...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Terve,
itselläni oli vajaan 2 vuotta W140 ässädieseli, tässä syksyllä myin pois. Siinä oli imuovet ja kaikki muutkin vempaimet. W140 ovet on sen verran painavat että kyllä imusta oli hyötyäkin. Takaluukun imu ei aina toiminut kunnolla kovassa pakkasessa, muuten ei moittimista. Eikä muutenkaan moittimista koko autossa. Spesiaali matkatunnelma. Lisätehoja toki olisi voinut olla, mutta ei välttämättä Suomen oloissa.
Jari
itselläni oli vajaan 2 vuotta W140 ässädieseli, tässä syksyllä myin pois. Siinä oli imuovet ja kaikki muutkin vempaimet. W140 ovet on sen verran painavat että kyllä imusta oli hyötyäkin. Takaluukun imu ei aina toiminut kunnolla kovassa pakkasessa, muuten ei moittimista. Eikä muutenkaan moittimista koko autossa. Spesiaali matkatunnelma. Lisätehoja toki olisi voinut olla, mutta ei välttämättä Suomen oloissa.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Minulla tuo oven kiinni-imeminen ei toimi kuljettajan ovessa.W140 kirjoitti:Mitä nyt imuovista olen kuullut ja lukenut ja toisaalta kun melko montaa W140.ä on tullut vuosien mittaan tutkittua niin uskaltanen sanoa kyseistä järjestelmää melko vikaherkäksi. Nimittäin aika harvoin toimiii täydellisesti, varsinkin vanhemmissa. Eikä sen korjaaminen ihan ilmaista ole.
Olisiko mahdollista, että -92 mallisessa 400 SEL:ssä tuo sulkumekanismi toimisikin sähköllä, vai onko aina kyseessä ilmalla toimiva systeemi?
Jos toimii sähköllä, mistä saisi kyseisen palikan, toimivan ja edullisen, ehkä käytettynä?
Miten on Saksan purkaamoilla?
Imuovet
Systeemi on pneumaattinen, pumppu on tavaratilassa kuskin puolella. On eri pumppu kun keskuslukituksen pumppu, joka on takapenkin alla pelkääjän puolella.Kauppias kirjoitti:[Minulla tuo oven kiinni-imeminen ei toimi kuljettajan ovessa.Olisiko mahdollista, että -92 mallisessa 400 SEL:ssä tuo sulkumekanismi toimisikin sähköllä, vai onko aina kyseessä ilmalla toimiva systeemi? Jos toimii sähköllä, mistä saisi kyseisen palikan, toimivan ja edullisen, ehkä käytettynä? Miten on Saksan purkaamoilla?
Pumppu maksaa ~EUR 1000, unohda käytetyt.
Lisää viisauksia ko. systeemin anatomiasta kuvitettuna täältä: http://www.mbnz.org/forums/forums/threa ... 2&hl=doors
S320L -97