203 ohjaus pykii
203 ohjaus pykii
Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Re: 203 ohjaus pykii
Onkos renkaita vaihdeltu keskenään takaa eteen ja ne eliminoitu koska eihän tossa ole enää jäljellä kuin renkaat tai auton vaihto että ohjaus alkaa pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 203 ohjaus pykii
Ei ole koska takana on leveämmät renkaatatlas kirjoitti:Onkos renkaita vaihdeltu keskenään takaa eteen ja ne eliminoitu koska eihän tossa ole enää jäljellä kuin renkaat tai auton vaihto että ohjaus alkaa pelaamaan.
Re: 203 ohjaus pykii
... mut jos se tuntuu paikallaan ollessakin, niin sen perusteella voisi arvella, ettei se johdu renkaista?
Itselle tuli ensimmäisenä jo otsikosta alkaen mieleen alapallonivelet. Onko niille tehty jotakin?
Tietty tuota on täällä lukijan vaikea tietää, että mitä se auto nyt tarkalleen ottaen tekee, kun tuollaisen vaivan tarkka sanallinen kuvaaminen on aika mahdotonta. Itselle tulisi äkkiä mieleen myös, että olisi ehkä järkevä kokeilla toista korjaamoa, jos nämä kaikki hommat tähän mennessä on tehty samassa paikassa. Hyvällä tuurilla toinen ammattilainen saattaisi löytää ongelman jostain ihan muualta kuin nyt vaivan ilmenemisen jälkeen vaihdetuista osista. (Ja sen jälkeen voisi alkaa mielenkiintoinen keskustelu sen ensimmäisen korjaamon kanssa siitä, että minkä verran he tulevat vastaan turhaan vaihdettujen osien ja töiden kustannuksissa...)
Itselle tuli ensimmäisenä jo otsikosta alkaen mieleen alapallonivelet. Onko niille tehty jotakin?
Tietty tuota on täällä lukijan vaikea tietää, että mitä se auto nyt tarkalleen ottaen tekee, kun tuollaisen vaivan tarkka sanallinen kuvaaminen on aika mahdotonta. Itselle tulisi äkkiä mieleen myös, että olisi ehkä järkevä kokeilla toista korjaamoa, jos nämä kaikki hommat tähän mennessä on tehty samassa paikassa. Hyvällä tuurilla toinen ammattilainen saattaisi löytää ongelman jostain ihan muualta kuin nyt vaivan ilmenemisen jälkeen vaihdetuista osista. (Ja sen jälkeen voisi alkaa mielenkiintoinen keskustelu sen ensimmäisen korjaamon kanssa siitä, että minkä verran he tulevat vastaan turhaan vaihdettujen osien ja töiden kustannuksissa...)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 203 ohjaus pykii
ymmärtäisin jos vika ei olisi tullut välittömästi sisäpäiden sekä ulkopään vaihdon jälkeen, että vika olisi vaikka alapalloissa, mutta sielläkään ei pitäisi olla väljää missään. Auto kulkee suoraan todella nätisti ja mutkissa tehostin (ilmeisesti) alkaa pykimään ja ratti heilumaan oudostiNozki kirjoitti:... mut jos se tuntuu paikallaan ollessakin, niin sen perusteella voisi arvella, ettei se johdu renkaista?
Itselle tuli ensimmäisenä jo otsikosta alkaen mieleen alapallonivelet. Onko niille tehty jotakin?
Tietty tuota on täällä lukijan vaikea tietää, että mitä se auto nyt tarkalleen ottaen tekee, kun tuollaisen vaivan tarkka sanallinen kuvaaminen on aika mahdotonta. Itselle tulisi äkkiä mieleen myös, että olisi ehkä järkevä kokeilla toista korjaamoa, jos nämä kaikki hommat tähän mennessä on tehty samassa paikassa. Hyvällä tuurilla toinen ammattilainen saattaisi löytää ongelman jostain ihan muualta kuin nyt vaivan ilmenemisen jälkeen vaihdetuista osista. (Ja sen jälkeen voisi alkaa mielenkiintoinen keskustelu sen ensimmäisen korjaamon kanssa siitä, että minkä verran he tulevat vastaan turhaan vaihdettujen osien ja töiden kustannuksissa...)
aika monesta paikkaa olen kysellyt mutta vastauksia hyvin vähän ja periaatteessa kaikki vaihtoehdot on jo käyty läpi....toki kaikki tietotaito täytyy nyt hyödyntää kyllä
mitä korjaamoon tulee, kyse on mersun pitkän linjan ammattilaisesta
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203 ohjaus pykii
Minkälaista on tuo pykiminen,ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203 ohjaus pykii
Joskus on tullut vastaan sellainen juttu, että renkaasta on sisältä kudokset revennyt
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 203 ohjaus pykii
siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksiCDI203 kirjoitti:Minkälaista on tuo pykiminen,ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan
jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)
takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Re: 203 ohjaus pykii
Omalle kohdalle on pari kertaa tullut samanlaiset oireet. Molemmilla kerroilla on viaksi paljastunut renkaan runkokudosvaurio. Mielestäni kannattaa kokeilla vaikka talvirenkailla , muuttuuko meno. Viallinen rengas näytti äkkivilkaisulla aivan ehjältä. Kämmenellä kokeiltaessa kulutuspintaa, tuntui reilu kohouma renkaan sisälaidalla.
Re: 203 ohjaus pykii
kiitos pitää kokeilla vaikka olisihan tuo ihmeellinen yhteensattuma missä rengas olisi vaurioitunut nosturilla (renkaat nimittäin ovat suht uudet ja toimineet mainiosti)mattipw kirjoitti:Omalle kohdalle on pari kertaa tullut samanlaiset oireet. Molemmilla kerroilla on viaksi paljastunut renkaan runkokudosvaurio. Mielestäni kannattaa kokeilla vaikka talvirenkailla , muuttuuko meno. Viallinen rengas näytti äkkivilkaisulla aivan ehjältä. Kämmenellä kokeiltaessa kulutuspintaa, tuntui reilu kohouma renkaan sisälaidalla.
Re: 203 ohjaus pykii
Joo toi mutkissa tai paikalleen kääntäesssä on oikeastaan tuttua kun kuorma-auto meillä töissä tekee tolleen mutta simpukka ohjaus ja tehostin.
Jospa koetat vaihtaa sinne öljyt ja suotoimen ensin
Jospa koetat vaihtaa sinne öljyt ja suotoimen ensin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203 ohjaus pykii
Jep niitä yläpäitä,ari62 kirjoitti:siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksiCDI203 kirjoitti:Minkälaista on tuo pykiminen,ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan
jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)
takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Siis vaiva alkoi heti raidetangon pään vaihdon jälkeen
Ennen sitä ei mitään ja muuta ei samalla tehty,
Ratin "heilutus" sopii väljään alapallo niveleen,
myös sen yläpuolella olevaan "ylenpään alapallo nivellen"
Samoin niiten varsien löystyneisiin pusliin,
Muita vastaan tulleita mitkä on moista tehneet
Kierot jarrulevyt, vähän jäykät jarrusatulat, jumitelevat palat,
Huonosti napaa vasten oleva vanne, renkaan kudosvamma(rengas, vanne on hellpo koittaa pois vaihtaa hetkesi vaikka talvirenkaat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203 ohjaus pykii
Niin, vaiva alkoi nimenomaan sisäpäiden sekä oikean ulkopään vaihdon jälkeen välittömästi. Ei tehty muuta.CDI203 kirjoitti:Jep niitä yläpäitä,ari62 kirjoitti:siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksiCDI203 kirjoitti:Minkälaista on tuo pykiminen,ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan
jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)
takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Siis vaiva alkoi heti raidetangon pään vaihdon jälkeen
Ennen sitä ei mitään ja muuta ei samalla tehty,
Ratin "heilutus" sopii väljään alapallo niveleen,
myös sen yläpuolella olevaan "ylenpään alapallo nivellen"
Samoin niiten varsien löystyneisiin pusliin,
Muita vastaan tulleita mitkä on moista tehneet
Kierot jarrulevyt, vähän jäykät jarrusatulat, jumitelevat palat,
Huonosti napaa vasten oleva vanne, renkaan kudosvamma(rengas, vanne on hellpo koittaa pois vaihtaa hetkesi vaikka talvirenkaat)
Jarrulevyt ja palat ovat uudet edessä, mutta toimineet hyvin ennen tätä episodia. Renkaita on myös irrotettu ja kiinnitetty kymmeniä kertoja eikä niissä ole vikaa. Nivelet on myös käyty läpi ns. katsastusmiehen konstein eikä siellä väljyyttä ole havaittu missään.
Koska ohjaus muuttui yhtäkkiä ko. osien vaihdon jälkeen uskoisin, että jotain outoa saattoi tapahtua, mutta kukaan vaan ei tiedä mitä
Re: 203 ohjaus pykii
Koita panna talvikumit eteen ja aja pätkä katso mitä tekee
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203 ohjaus pykii
hammastanko rikkiari62 kirjoitti:Niin, vaiva alkoi nimenomaan sisäpäiden sekä oikean ulkopään vaihdon jälkeen välittömästi. Ei tehty muuta.CDI203 kirjoitti:Jep niitä yläpäitä,ari62 kirjoitti:siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksiCDI203 kirjoitti:Minkälaista on tuo pykiminen,ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan
jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)
takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Siis vaiva alkoi heti raidetangon pään vaihdon jälkeen
Ennen sitä ei mitään ja muuta ei samalla tehty,
Ratin "heilutus" sopii väljään alapallo niveleen,
myös sen yläpuolella olevaan "ylenpään alapallo nivellen"
Samoin niiten varsien löystyneisiin pusliin,
Muita vastaan tulleita mitkä on moista tehneet
Kierot jarrulevyt, vähän jäykät jarrusatulat, jumitelevat palat,
Huonosti napaa vasten oleva vanne, renkaan kudosvamma(rengas, vanne on hellpo koittaa pois vaihtaa hetkesi vaikka talvirenkaat)
Jarrulevyt ja palat ovat uudet edessä, mutta toimineet hyvin ennen tätä episodia. Renkaita on myös irrotettu ja kiinnitetty kymmeniä kertoja eikä niissä ole vikaa. Nivelet on myös käyty läpi ns. katsastusmiehen konstein eikä siellä väljyyttä ole havaittu missään.
Koska ohjaus muuttui yhtäkkiä ko. osien vaihdon jälkeen uskoisin, että jotain outoa saattoi tapahtua, mutta kukaan vaan ei tiedä mitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203 ohjaus pykii
hammastanko rikki[/quote]
Sitähän tässä on myös mietitty, mutta mikä on todennäköisyys että "uudessa" hammastangossa olisi täsmälleen sama vika kuin edellisessä, tuntuu hieman kaukaiselta tai erittäin huonolta tuurilta. Jo se, että hammastanko viottuu sisäpäiden vaihdon yhteydessä, on kuulemma hyvin harvinaista
Sitähän tässä on myös mietitty, mutta mikä on todennäköisyys että "uudessa" hammastangossa olisi täsmälleen sama vika kuin edellisessä, tuntuu hieman kaukaiselta tai erittäin huonolta tuurilta. Jo se, että hammastanko viottuu sisäpäiden vaihdon yhteydessä, on kuulemma hyvin harvinaista
Re: 203 ohjaus pykii
No niin, homma selvisi viimein. Niin käsittämättömältä kuin tuntuukin, oli tämä kunnostettu hammastanko rikki jossa vika oli vielä samanlainen kuin alkuperäisessä eli kolmas tanko poisti ongelmat.