203 ohjaus pykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onkos renkaita vaihdeltu keskenään takaa eteen ja ne eliminoitu koska eihän tossa ole enää jäljellä kuin renkaat tai auton vaihto että ohjaus alkaa pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

atlas kirjoitti:Onkos renkaita vaihdeltu keskenään takaa eteen ja ne eliminoitu koska eihän tossa ole enää jäljellä kuin renkaat tai auton vaihto että ohjaus alkaa pelaamaan.
Ei ole koska takana on leveämmät renkaat
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja Nozki »

... mut jos se tuntuu paikallaan ollessakin, niin sen perusteella voisi arvella, ettei se johdu renkaista?

Itselle tuli ensimmäisenä jo otsikosta alkaen mieleen alapallonivelet. Onko niille tehty jotakin?


Tietty tuota on täällä lukijan vaikea tietää, että mitä se auto nyt tarkalleen ottaen tekee, kun tuollaisen vaivan tarkka sanallinen kuvaaminen on aika mahdotonta. Itselle tulisi äkkiä mieleen myös, että olisi ehkä järkevä kokeilla toista korjaamoa, jos nämä kaikki hommat tähän mennessä on tehty samassa paikassa. Hyvällä tuurilla toinen ammattilainen saattaisi löytää ongelman jostain ihan muualta kuin nyt vaivan ilmenemisen jälkeen vaihdetuista osista. (Ja sen jälkeen voisi alkaa mielenkiintoinen keskustelu sen ensimmäisen korjaamon kanssa siitä, että minkä verran he tulevat vastaan turhaan vaihdettujen osien ja töiden kustannuksissa...)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

Nozki kirjoitti:... mut jos se tuntuu paikallaan ollessakin, niin sen perusteella voisi arvella, ettei se johdu renkaista?

Itselle tuli ensimmäisenä jo otsikosta alkaen mieleen alapallonivelet. Onko niille tehty jotakin?


Tietty tuota on täällä lukijan vaikea tietää, että mitä se auto nyt tarkalleen ottaen tekee, kun tuollaisen vaivan tarkka sanallinen kuvaaminen on aika mahdotonta. Itselle tulisi äkkiä mieleen myös, että olisi ehkä järkevä kokeilla toista korjaamoa, jos nämä kaikki hommat tähän mennessä on tehty samassa paikassa. Hyvällä tuurilla toinen ammattilainen saattaisi löytää ongelman jostain ihan muualta kuin nyt vaivan ilmenemisen jälkeen vaihdetuista osista. (Ja sen jälkeen voisi alkaa mielenkiintoinen keskustelu sen ensimmäisen korjaamon kanssa siitä, että minkä verran he tulevat vastaan turhaan vaihdettujen osien ja töiden kustannuksissa...)
ymmärtäisin jos vika ei olisi tullut välittömästi sisäpäiden sekä ulkopään vaihdon jälkeen, että vika olisi vaikka alapalloissa, mutta sielläkään ei pitäisi olla väljää missään. Auto kulkee suoraan todella nätisti ja mutkissa tehostin (ilmeisesti) alkaa pykimään ja ratti heilumaan oudosti

aika monesta paikkaa olen kysellyt mutta vastauksia hyvin vähän ja periaatteessa kaikki vaihtoehdot on jo käyty läpi....toki kaikki tietotaito täytyy nyt hyödyntää kyllä

mitä korjaamoon tulee, kyse on mersun pitkän linjan ammattilaisesta
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Minkälaista on tuo pykiminen,

kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Joskus on tullut vastaan sellainen juttu, että renkaasta on sisältä kudokset revennyt
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

CDI203 kirjoitti:
ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Minkälaista on tuo pykiminen,

kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksi

kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan

jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)

takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
mattipw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 01.06.2013 16:51

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja mattipw »

Omalle kohdalle on pari kertaa tullut samanlaiset oireet. Molemmilla kerroilla on viaksi paljastunut renkaan runkokudosvaurio. Mielestäni kannattaa kokeilla vaikka talvirenkailla , muuttuuko meno. Viallinen rengas näytti äkkivilkaisulla aivan ehjältä. Kämmenellä kokeiltaessa kulutuspintaa, tuntui reilu kohouma renkaan sisälaidalla.
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

mattipw kirjoitti:Omalle kohdalle on pari kertaa tullut samanlaiset oireet. Molemmilla kerroilla on viaksi paljastunut renkaan runkokudosvaurio. Mielestäni kannattaa kokeilla vaikka talvirenkailla , muuttuuko meno. Viallinen rengas näytti äkkivilkaisulla aivan ehjältä. Kämmenellä kokeiltaessa kulutuspintaa, tuntui reilu kohouma renkaan sisälaidalla.
kiitos pitää kokeilla vaikka olisihan tuo ihmeellinen yhteensattuma missä rengas olisi vaurioitunut nosturilla (renkaat nimittäin ovat suht uudet ja toimineet mainiosti)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joo toi mutkissa tai paikalleen kääntäesssä on oikeastaan tuttua kun kuorma-auto meillä töissä tekee tolleen mutta simpukka ohjaus ja tehostin.
Jospa koetat vaihtaa sinne öljyt ja suotoimen ensin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari62 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Minkälaista on tuo pykiminen,

kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksi

kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan

jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)

takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Jep niitä yläpäitä,

Siis vaiva alkoi heti raidetangon pään vaihdon jälkeen
Ennen sitä ei mitään ja muuta ei samalla tehty,

Ratin "heilutus" sopii väljään alapallo niveleen,
myös sen yläpuolella olevaan "ylenpään alapallo nivellen"
Samoin niiten varsien löystyneisiin pusliin,
Muita vastaan tulleita mitkä on moista tehneet
Kierot jarrulevyt, vähän jäykät jarrusatulat, jumitelevat palat,
Huonosti napaa vasten oleva vanne, renkaan kudosvamma(rengas, vanne on hellpo koittaa pois vaihtaa hetkesi vaikka talvirenkaat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

CDI203 kirjoitti:
ari62 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Minkälaista on tuo pykiminen,

kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksi

kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan

jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)

takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Jep niitä yläpäitä,

Siis vaiva alkoi heti raidetangon pään vaihdon jälkeen
Ennen sitä ei mitään ja muuta ei samalla tehty,

Ratin "heilutus" sopii väljään alapallo niveleen,
myös sen yläpuolella olevaan "ylenpään alapallo nivellen"
Samoin niiten varsien löystyneisiin pusliin,
Muita vastaan tulleita mitkä on moista tehneet
Kierot jarrulevyt, vähän jäykät jarrusatulat, jumitelevat palat,
Huonosti napaa vasten oleva vanne, renkaan kudosvamma(rengas, vanne on hellpo koittaa pois vaihtaa hetkesi vaikka talvirenkaat)
Niin, vaiva alkoi nimenomaan sisäpäiden sekä oikean ulkopään vaihdon jälkeen välittömästi. Ei tehty muuta.
Jarrulevyt ja palat ovat uudet edessä, mutta toimineet hyvin ennen tätä episodia. Renkaita on myös irrotettu ja kiinnitetty kymmeniä kertoja eikä niissä ole vikaa. Nivelet on myös käyty läpi ns. katsastusmiehen konstein eikä siellä väljyyttä ole havaittu missään.

Koska ohjaus muuttui yhtäkkiä ko. osien vaihdon jälkeen uskoisin, että jotain outoa saattoi tapahtua, mutta kukaan vaan ei tiedä mitä
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita panna talvikumit eteen ja aja pätkä katso mitä tekee
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari62 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
ari62 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
ari62 kirjoitti:Vein 2003 mallia olevan C-mersun raidetangon sisäpäiden vaihtoon sekä oikean ulkopään vaihtoon. Työ korjaamolla sujui ongelmitta, mutta lähtiessäni ajamaan oli ohjaus muuttunut kamalaksi – kamalaksi siis ainoastaan kaarreajossa. Ratti nimittäin alkaa pykimään eikä tasaista kaarreajoa voinut enää ajaa. Saman pykimisen tuntee auton ollessa paikallaan.
Takaisin korjaamoon missä vaihdettiin vanhat sisäpäät takaisin, tuloksetta.
Tämän jälkeen on vaihdettu hammastanko, tehostimen pumppu, etujouset, ylälaakeri, tehostimen letkut sekä oikea raidetangon pää uudelleen. Myös rattiakselin kunto on tsekattu eikä siinä tunnu vikaa olevan ja pyörien kulmat on säädetty. Myös renkaat ovat kunnossa.
Nyt alkaa jo korjaamollakin nousta kädet pystyyn koska kaikki mahdollinen on kuulemma vaihdettu.
Pyydänkin nyt apua täältä jos jollain olisi tullut vastaavaa eteen. Missä voi vika olla? On lähes mahdotonta kuvitella että uusitussa hammastangossa olisi muka sama vika kuin alkuperäisessä (jos alkup. vikaa nyt yleensä olikaan).
Nyt on siis kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
Minkälaista on tuo pykiminen,

kulmien tarkistus vielä kertaaleen,
yläpäitten tarkistus,
onko myös takapään puslat ym tarkistettu
siis pykiminen heilauttaa rattia ja näin koko autoa kaarreajossa "holtittomasti". Joku kuvaili vikaa ikään kuin hydraulikka-viaksi

kulmat laitettu veholla kaikkien säännösten mukaisesti + paperit mukaan

jos tarkoitat jousien yläpäitä niin vaihdettu (sorry, en ole alan ammattilainen)

takapään pusliin ei ole koskettu tietääkseni mutta niinkuin sanoin, vika tuli raidetangon päiden vaihdon jälkeen (ennen sitä ei ongelmia ohjauksessa)
Jep niitä yläpäitä,

Siis vaiva alkoi heti raidetangon pään vaihdon jälkeen
Ennen sitä ei mitään ja muuta ei samalla tehty,

Ratin "heilutus" sopii väljään alapallo niveleen,
myös sen yläpuolella olevaan "ylenpään alapallo nivellen"
Samoin niiten varsien löystyneisiin pusliin,
Muita vastaan tulleita mitkä on moista tehneet
Kierot jarrulevyt, vähän jäykät jarrusatulat, jumitelevat palat,
Huonosti napaa vasten oleva vanne, renkaan kudosvamma(rengas, vanne on hellpo koittaa pois vaihtaa hetkesi vaikka talvirenkaat)
Niin, vaiva alkoi nimenomaan sisäpäiden sekä oikean ulkopään vaihdon jälkeen välittömästi. Ei tehty muuta.
Jarrulevyt ja palat ovat uudet edessä, mutta toimineet hyvin ennen tätä episodia. Renkaita on myös irrotettu ja kiinnitetty kymmeniä kertoja eikä niissä ole vikaa. Nivelet on myös käyty läpi ns. katsastusmiehen konstein eikä siellä väljyyttä ole havaittu missään.

Koska ohjaus muuttui yhtäkkiä ko. osien vaihdon jälkeen uskoisin, että jotain outoa saattoi tapahtua, mutta kukaan vaan ei tiedä mitä
hammastanko rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

hammastanko rikki[/quote]

Sitähän tässä on myös mietitty, mutta mikä on todennäköisyys että "uudessa" hammastangossa olisi täsmälleen sama vika kuin edellisessä, tuntuu hieman kaukaiselta tai erittäin huonolta tuurilta. Jo se, että hammastanko viottuu sisäpäiden vaihdon yhteydessä, on kuulemma hyvin harvinaista
ari62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 06.03.2013 12:37

Re: 203 ohjaus pykii

Viesti Kirjoittaja ari62 »

No niin, homma selvisi viimein. Niin käsittämättömältä kuin tuntuukin, oli tämä kunnostettu hammastanko rikki jossa vika oli vielä samanlainen kuin alkuperäisessä eli kolmas tanko poisti ongelmat.
Vastaa Viestiin