Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Tervehdys!

Olen uusi tällä forumilla, ja tässä tuleekin nyt sitten ensimmäinen postaukseni. Uusi olen myös mitä meseihin tulee yleensäkin, joten viisaampien ja kokeneempien neuvoja ja näkemyksiä olisin nyt ensimmäisen mersuni hankintaa suunnittelevana kovastikin vailla :)

Vakaana aikomuksena olisi hankkia noin 200k tai vähemmän ajeltu Mercedes-Benz C-sarjalainen mallia W203. Ja havittelen nimenomaan tuota facelift mallia (eli käsittääkseni käyt. ot. 2004 loppuvuodesta eteenpäin..)

Syyt tuohon faceliftin jälkeisen-mallin havitteluun olisivat - jos oikein olen ymmärtänyt - tiivistettynä seuraavat:
* Jotain alustaan ja ohjaukseen liittyviä parannuksia
* Pieniä ulkoisia muutoksia, valot, vilkut, keula, jne
* Eivät kuulemma ruostu niin helposti kuin ennen ("nanolakka"? parempi sinkitys?)
* CDI-koneesta revittu muutama heppa enemmän irti
* Hienompi sisusta - modernimpi päivitetty kojelauta
* Paranneltu rammari (mahdollisuus mp3/aux/ipod liitäntään <- tämä erityisen tärkeää :D )
* Tykkään kovasti ulkonäöstä.
* Vielä jotan muuta... ?

Sivuhuomautuksena; törmäsin googgeloidessani tällaiseen ämörikkäläiseen tekniseen dokumenttiin, missä näköjään listataan näitä W203 faceliftin mukanaan tuomia uudistuksia hieman tarkemmin/teknisemmin. Tämä on varmaan kokeneemmille mersumiehille tuttua huttua, mutta laitan tähän vielä suoran linkin jos jotakuta kiinnostaa tai jos tätä ei vielä ole joku sattumoisin nähnytkään: http://www.mercedestechstore.com/pdfs/3 ... tprint.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosiaan amerikkalainen dokumentti, mutta varmaan samaa tavaraa kuin Suomeenkin tuodut meset.

Automaattivaihteisto olisi ehdoton - ja koneeksi mielellään taloudellinen diisseli, eli käytännössä sitten se 200CDI -malli (tai 220CDI?). Tuosta 200CDI:n koneesta olen lukenut paljon hyvää, ymmärtääkseni hyvin taloudellinen ja ennenkaikkea erittäin luotettava kestävää tekoa oleva, jolla ei nyt aivan jalkoihin jäädä vaikkei mikään raketti nyt olekaan (sama koskee käsittääkseni myös 220cditä, himpun verran paremmin vain vääntöä).

Ovet haluan myös takapenkeille, joten korimalliksi varmaankin Sedan tai station wagon, coupet jääkööt urheilullisemmasta tykkääville.

Näissä c-mersuissa myös automaagi-lootat pelaavat vissiin edes suhteellisen hyvin (etes uudempiin VAG:eihin tai Japseihin verrattuna?), vaikka noista automaateista nyt toki löytyy aina sivu tolkulla kauhutarinoita ja kritiikkiä luettavaksi - oli auton merkki sitten mikä tahansa.

Onko muuten jotain, mitä kannattaa erityisesti tarkkailla kun käy mahdollista W203 ostokandidaattia katselemassa ja koe-ajelemassa, kun oletetaan että paperilla kaikki on kunnossa?

Hieman olen myös harkinnut, josko näillä spekseillä olevan mesen toisi itse ulkomailta, kun reissattua kerta tulee. Suomessa ovat hinnat tällaisilla pääosin kymppitonnin kalliimmalla puolella, kun taas ulkomaisia autonmyynti sivustoilta vilkaistuaan (viro, ruotsi, saksa) voi todeta, että rajan takaa saisi moisen osteltua n. 6k. Tuohon veroja & kuluja päälle se 2-3k, niin johan siinä olisi tonnin kaksi säästänyt. Myös valinnanvaraa (värit, varustelut, jne) olisi enemmän, ja sellainen pers-tuntuma tullut äkkiseltään että saksasta tuodut olisivat yleisestiottaen hieman siistimmässä kunnossa kun esim suomi-autot. Paljonkohan muuten tuolla varuste-tasolla on vaikutusta autoverossa, ja muutenkin - millä varusteilla tällaista post-facelift W203:a kannattaisi lähteä hakemaan jos meinaisi siitä pitkäaikaisempaa kaveria?

Tässä tuli nyt aika paljon varmasti tyhmiä kysymyksiä ja varmasti vääriä luuloja + puutteellista tietoa, mutta - kuten sanottua - mersuista paremmin tietäjien apu ja viisaat neuvot tässä vaiheessa olisivat erittäinkin tervetulleita!

PS. Niin ja toki, jos näissä minun autonhankinta suunnitelmassani ja ajatelmissani ei jonkun mielestä ole mitään päätä eikä häntää, saa ehdottaa hankittavaksi näihin raameihin sopivaa jotain muuta (parempaa?) mallia.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tosi kestävä auto. Ostin marraskuussa 2010 Hampurista 7/2007 S203:n 247000 km ajettuna. Nyt kellossa on 383000 ja lähinnä jarruja täytynyt uusia sekä molemmat raidepäät. Ennemmin tuijottaisin esim. aukotonta merkkiliikkeen huoltohistoriaa liikkumisturvineen kuin alhaista kilometrilukemaa mahdollisin epäselvyyksin. Ei tuollaista ajamalla rikki saa. Halpa ajaa ja ylläpitää.

Itseltäni puuttuu parametriohjaus, joka olisi kiva. Samoin xenonit, mutta 203:n halogeneillakin pärjää toisin kuin 211:n. Comand on syytä olla, jotta jaksaa istua satoja tuhansia auton ratissa. :)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

W203 mallisarja on jäänyt häviölle tässä päästöpohjaisessa autoverohässäkässä.
Jos tuot , niin tulli haluaa autoveroa helposti 4000-5000 euroa, jos tuot alle 200 tkm ajetun.
Kyllä hyvä maksaa Saksassakin 7-9 000 euroa. Huonoa ei minusta kyllä kannata tuoda....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

@tn62634; Hienoa kuulla, että sulla on mese palvellut noin hienosti, ei voi kun toivoa omalle kohdalle samaa! :)

@sportsman; ehdottomasti olet oikeassa siinä, ettei kannata huonoa rueta tuomaan. Nimenomaan pitkäaikaista kaveria olisin tässä hakemassa. Ja yksi syy tähän tuonti-auton harkitsemiseen on tuo, että Saksassa/Virossa(joissa monesti saksasta tuotuja) näyttävät aika hyvä kuntoisiilta suomalaisiin verrattuna. Tuosta päästöpohjaisesta autoverotuksesa ja sen suhteesta W203 tiedät nyt selvästikin jotain mitä minä en, kuulisin mielelläni lisää tästä?

Vilkaisin nopeasti noita tullin taulukoita toteutuneista autoveroista, http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false; , poimin tähän muutaman himpun yli 200tkm ajellun 2004-2006 vuosimallia olevan W203:

MERCEDES-BENZ C 200
2.1 D 5D STW 90KW
20140624 (päätöspäivä)
20040601 (käyt. ot)
236 (ajettu tkm)
7351 2197,94 (verotusarvo & maksettava vero)

MERCEDES-BENZ C 200
2.1 D 3D COUPE 90KW
20140625
20041206
204
7136 2140,8

MERCEDES-BENZ C 200
2.1 D 4D 90KW
20140613
20050520
200
9194 2675,45

MERCEDES-BENZ C 200
2.1 D 4D AUT 90KW
20140618
20061026
216
10563 3337,9

MERCEDES-BENZ C 220
2.1 D 5D STW 110KW
20140612
20050428
220
9297 2937,85

Vaikuttaisi nopeasti katseltuna siltä, että kunhan auto on vanhempi kuin 2008, ja ajettu yli 200tkm, jää tuo vero aina 2-3k akselille?

Onko täällä jengi nyt kuitenkin sitä mieltä, että tuollaista W203:aa ei kannattaisi tuoda? Eipä siiinä, voihan sen toki suomestakin ostella, mutta jos tässä tonnin kaksi olisi säästöpotentiaalia niin meinasin tuota tuomista nyt ainakin harkita. Ja kun ovat ainakin päällisin puolin myös monesti todella hyvä kuntoisia.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Veron saa suoraan tullin Mahti järjestelmän kautta laskettua, jos tietää auton päästöt. Varusteet eivät vaikuta. Oleellisia tietoja ovat vuosimalli, malli (esim. 220 CDI automaatti) ja kilometrimäärä. Mahti antaa verotusarvon, joka kerrotaan päästöjen perusteella määräytyvällä veroprosentilla.

Tuonti maksaa tonnin ja sitten talvipyörät muutaman satasen. 203-korilla alkaa olla jo sen verran ikää, että kaikki 200000 ajetut eivät olekaan 200000 ajettuja ja myyjiä on Özmaneista Jürgeneihin. Esim. omalla oli ajettu 248000 reilun kolmen vuoden aikana ja kai se vielä 250000 ajetusta helposti menisi seitsemänvuotiaanakin. Se on ihan totta, että suomiautot ovat mahdollisesti korin kunnoltaan paljon huonompia. Kai se talvi täällä vaan on kova. Toisaalta sitten jossain Dat Autohusissa 203:t olivat ihan Kuusakosken kamaa jo neljä vuotta sitten, kun omaani ostin. Mutta kuten sportsman sanoi, kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä, jos Saksasta ostaa. Halvemmaksi se ei välttämättä tule, mutta saapahan seikkailun, kun perävalot häviävät Hampurin yöhön ja ostoksen laatu selviää Tukholmaan mennessä. :)

Tinkaamalla voi saada täältä hyviäkin kauppoja. Omaani koitin myydä keväällä, mutta silloin vain yksi soitti.
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Vielä tähän tuontiauton ostoon liittyen, eli tuon VIN numeron perusteella (joka esim aina auto24.ee:ssä ilmoitetaan) pystyy käsittääkseni tsekkaamaan etukäteen jo suht paljon;
- Tätä käyttämällä http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check" onclick="window.open(this.href);return false; näkee aika tarkasti mikä auto ja millaisin varustein on lähtenyt tehtaasta, värejä ja varusteita myöten.
- Tällä http://www.autodnaeurope.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ilmeisesti saa tiedon, jos auto on varastettu/kolaroitu jne, ja muutenkin tarkempaa tietoa auton historiasta ja edellisistä omistajista..(?)

Mutta miten sitten tosiaan tuo kilometrien ruuvailu.. tätähän ei autoa katselemalla saa mitenkään selville, vaikka olisi minkälainen guru-mekaanikko, vaan pitäisi olla jotain dokumenttia auton historiasta. Lienee edelleen yksityiskohtainen ja huolellisestitäytetty huoltokirja ainut keino, millä saa jotain tietoa siitä pitävätkö ilmoitetut kilometrit paikkaansa?

Toki tuo auton myyjäkin täytyy katsella sillälailla, että vaikuttaisi jotenkuten rehelliseltä... tosin "automyyjä" ja "rehellisyys" ovat kaksi konseptia joita ei taida samaan lauseeseen oikein saada :D
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo. Kyllä saksalainenkin myyjä sen runkonumeron kertoo, kun pyytää.

Ja normaalille ostajalle se huoltokirja lienee varmin tapa kilometrejä arvioida kuntoon verraten. Merkkiliikkeellä on Saksassa kyllä varmaan aina Mersun logo leimassa tai lukee Autorisiert Mercedes-Benz Service tms. Suomessa sitten huoltotyö on merkintöjen suhteen leväperäisempää. Ei ole logoja tai ei laiteta rautalangalla huoltolappuja moottoritilaan kuten Saksassa. Uudemmissa Mersuissa on digitaalinen huoltokirja joka lienee tietyllä tavalla turvallisempi, mutta 203:ssa on vielä perinteinen.

Kannattaa ainakin katsoa, ettei huoltokirjaa ole tehty sen jälkeen kuin autoa. Uuden tyhjän saa ostaa, kun vanha tulee täyteen, mutta painovuosi on vääjäämättä uudempi. Lisäksi lisävarmistusta tuo kirjan takakanteen tms. lyöty myyjäliikkeen leima tai tarra ym. Kyllä niitä merkkiliikkeidenkin leimoja varmaan väärennellään, mutta monimerkkihuoltojen leimat samasta paikasta samalla käsialalla ja kynällä lienevät selvä merkki huijauksesta.

203:t ovat varmaan nykyään myynnissä 95-prosenttisesti pikkuliikkeissä ja häkeissä. Sellaisessa kaupan saa tehtyä varmasti pikaisesti, mutta myyjä harvemmin on etniseltä taustaltaan saksalainen. Tätä ei pidä välttämättä kavahtaa, koska käyettyjen autojen kauppa on merkkiliikkeiden ulkopuolella germaanisiin rotuihin kuulumattomien hallussa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse ajattelin ,että autossa pitää olla automaattivaihteisto ? Tällöin päästöt nousevat ja nousee myös autoveroprosentti.
Tulli arvostaa vielä W203 -malleja vähillä kilometreillä, esim W203 200 cdi t automaatti , 07.07.2005, mittarilukema 195 tkm on tullin mielestä myyntihinta 9200 €.
Huomaat varmaan, että nettiautossa pyynnit ovat n 12 000 euroa , mutta ainahan saa pyytää ...
Veroprosentti on päästöjen takia enemmänkuin uutena on verotettu eli n 32 %:a , uutena on 28 %:a. Eli veroa tulee 9200€*32%=2944€.
Jos omaan käyttöön mietit autoa ,niin ehkä se olisi hyvä olla alle 200 tkm ajettu ? Hyvä sellainen maksaa Saksassa sen 7000 euroa .
Suomessa näillä on jo vähänlaisesti kysyntää , koska W204 korimalli painaa päälle hieman uudemmanaikaisen näköisenä .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Automaatti pitää olla! ..muuten en piä minnään :D

Tuo 200tkm vaikuttaa olevan jokin maaginen raja. Kun autolla onkin 190tkm sijaan ajettu 210tkm, tuntuu "arvo" tipahtavan heti 10%. Olen aina ajatellut, että tavallaan "järkevää" ostaa himpun päälle 200 ajeltu.

Ja juu, Suomessa (nettiauto) jos haluaa auton näillä spekseillä (W203, Facelift, 2004-2006, alle 250tkm, 200CDI tai 220CDI, Automaatti) hinnat 12k ylöspäin :/
Runner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 07.04.2013 20:38

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Runner »

Moi, ilman muuta facelift ettei ruostu. Penkinmmittimet mielestäni ehdoton , webasto olosuhteista riippuen tosi hyvä. Avantgarde on sisältä sporttinen vs se puun värinen. Itsellä myös parametrit steering,en tiedä mikä ero on käytännössä tavalliseen. Olisi tämä kiva joltan kuulla joka ajanut kumpaakin. 200 cdi tosi kiva kone. Mennään yli 400 000 km ja ei mitään ihmeempää. Vähän kierrokset heijaa tosi kylmällä mutta hoitunee laatikon venttiilin ja öljyn vaihdolla. Hemmetin hyvä peli. Toi avandgarde on vissiin myös jäykempi alustallaan kuin muut niin myös suht napakka ajaa. Kattoluukun haluaisin, muuta en kaipaa. Niin ja tietääkö asiantuntevat että onko ovien nahat tekonahkaa?
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Iso kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille jeesistä ja tiedoista!

Eli avantgarde varusteltu W203 ois varsin fiksu valinta?

Mites muuten tuo audiopuoli näissä post-facelift malleissa? Tuolta tämän forumin äänentoisto -puolelta lukasin muutaman threadin, mutta en nyt ymmärtänyt että onko tuo Bose:n äänentoisto setti nyt kaikissa uudemmissa W203:ssa vai miten se menee. Ja onko tuo Bose:n äänentoisto ratkaisu näissä nyt sitten toivottava asia vai ei?

Entäis onko väliä tuolla Comand/Navi -setillä äänentoiston kannalta?

Ja onko KAIKISSA post face-lift W203:ssa mahdollisuus varmasti siihen Aux liitäntään, ostelemalla joku (muuten mikä?) mersun kaapeli, ja liittämälä se jonnekkin jalkalistan alle ja vetämällä toinen pää sinne hansikaslokeron kylykeen?

Edit: Onko se tarvittava auxi kaabel jotain mallia tämä: http://www.ebay.com/itm/Car-MP3-Player- ... 66&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; Kai noissa Facelift W203:ssa on vähintään tuo Audio20 ?
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Vielä vaan pitää kysellä, kun ei vaan tiedä (eikä tunnu kuuklella kunnolla selviävän) : )

Eli; myynnissä näkyy näitä W203:ia - eri varustetasoisia ja vuotisia - joissa on erikseen vielä "sports package" tai "sports edition". Eli tuon Avant-garde -sporttisemman varustetason lisäksi on vielä jotain sportti-paketteja tai -malleja? Mikä näissä "sport editioneissa" on nyt se keskeinen ero/etu, ja kannattaako näitä vältellä vai hamuta?
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja ruf »

Näkyvin ero normaaliin avantgardeen vs sport package/sportseditioniin on 17" vanteet ja isommat jarrut. Ovat näyttävät, mutta tulevat tarpeeseen varmasti alpeilla kun perässä on vielä isoin Kabe minkä koukkuun voi laittaa. Jarrut ovat huomattavasti kalliimmat huoltaa ja 17" rengas on hiukan kalliimpi ostaa. Tarve Suomessa marginaalinen. Kyyti on varmasti aika jämäkkää hyvässä ja pahassa. Minulla on avantgarde, ilman sporttipaketteja, mutta mataluus aiheutti ongelmia käytössä, vaihdoin korkeammat jouset, mutta jämäkkyys säilyi, olisin halunnut hiukan löllömmän alustan. Omassa on radiona APS 50 nav. ja äänentoisto on ihan jees normaalivoimakkuuksilla, jopa hiukan taustapeilit väräjää ilman vielä kuultavaa säröä...

Varusteista ihan vähän. Näitä suosittelen ehdottomasti: Kaksoisksenon valot, ovat todella hyvät!, Ortopedipenkit myös, farmarikori, muut varusteet sitten jo kuuluvat muutenkin.
M-B E200cdi -07
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

@ruf: Hyvää infoa, kiitokset!

Onko muuten tuossa farmarikorissa muita keskeisiä hyviäpuolia porraspebaan verrattuna kun se perinteinen tilavuus?

Toisaalta itse vähän suhtaudun farmareihin varauksella, kun ainakin joillain VAG- ja Japski-autoilla ajelleena tullut huomattua että samanlainen auto farmarina tuntuu päästävän enemmän takarenkaiden melua sisään? En tiedä pitääkö paikkansa, vai mistä johtuu, ehkäpä Sedaneissa ne auton peräosan mölyt jäävät paremmin "erillisen" taka-osan takia kuulematta auton sisällä.

Toki, tiedä sitten onko kunnon mersuissa nyt tuo sisätiloihin kantautuva tie/rengas-melu muutenkaan mikään huolenaihe :) Tämä nyt vaan tullut näissä prole-autoissa ainakin huomattua.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja ruf »

En ole koskaan ajanut 203 sedan mallilla, mutta voin varmasti vakuuttaa, että takaa kuuluu enemmän ääniä. Se, että meneekö se häiritsevälle tasolle on jokaisen omakohtainen kokemus melun häiritseväisyyteen. Minua ei häiritse farkun melu takaa.

Vielä palatakseni tuohon farmarikoriin, niin minusta farmari on hienompi, jotenkin virtaviivaisemman ja isomman näköinen, todella onnistunut suunnittelu. Tavaratila on todella pieni jo farmarissakin, niin miten sedanissa? Farkun penkit kun kaataa, niin johan alkaa tilaa löytyä! Mielestäni tarvittaessa saatava iso tila, esim. renkaiden kuljetukseen tai huonekalukaupassa käyntiin on lähes korvaamatonta.

Tottapuhuen en löydä mitään syytä ostaa sedan korimallia koskaan itselleni, juuri tuon tilamuuntelun kannalta.
M-B E200cdi -07
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Locke kirjoitti:Vielä vaan pitää kysellä, kun ei vaan tiedä (eikä tunnu kuuklella kunnolla selviävän) : )

Eli; myynnissä näkyy näitä W203:ia - eri varustetasoisia ja vuotisia - joissa on erikseen vielä "sports package" tai "sports edition". Eli tuon Avant-garde -sporttisemman varustetason lisäksi on vielä jotain sportti-paketteja tai -malleja? Mikä näissä "sport editioneissa" on nyt se keskeinen ero/etu, ja kannattaako näitä vältellä vai hamuta?
Varustelutasoa on monia sekä myös yllättäen esim classic malliin on ensiostaja voinut listata varsin kattavan varustepaketin ja toisaalta
myös avantgarde malli voi olla hyvinkin vähillä varusteilla. Tietysti avantgarde on nuorekkaampi, kun siinä ei ole puulistoja.
Toisaalta jos rajaat hyvin tarkasti millainen auton pitää olla , niin pitää olla myös valmis maksamaan siitä enemmän ...
Jos olisin sedania ostamassa ,niin tarkistaisin ensin tämän :

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6465937" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Thetic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 23.10.2013 10:39

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Onko pakko olla C-sarjalainen? Itsellä kun keväällä oli ajankohtaista vaihtaa W202 C-sarjalainen uudempaan niin luonnollisesti katselin juurikin W203 Faceliftejä, mutta hinnoittelu suomessa on jotenkin omituinen. Samalla hinnalla saa isoveljeä eli W211 E-sarjalaista.

Lopulta päädyinkin vain hieman yli 200tkm ajettuun W211 320CDI avantgardeen. Hieman alle 14 tuhatta kustansi, ja väitän että on enemmän autoa kuin W203 faceliftissä.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Yli 170000 km 211:n ratissa ja yli 135000 km 203:n ratissa ja niiden perusteella 203 on kivempi ajaa ja alustaltaan kestävämpi.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

w203 facelift on kestävä auto ja farmarina tietenkin ,sedan ei ole oiken mikään näköinen.

Itse ottaisin tietenkin ottaisin w211 sedanin.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

totta w203:ssa on paljon sporttisempi ajotuntuma kuin w211:ssä.

sit riippuu millä moottorilla hakusessa. Jos 200-220, w203 on oikea valinta.
220.128 Black Mirror
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Noniin. Nyt on sitten hankittu threadin ekassa viestissä speksatunlainen Mercedes!

Sitä ollaan nyt sitten virallisesti mersumiehiä :)

Laitanpa myöhemmin jahka joudan kuvia & lisätietoja ym jos jotakuta kiinnostaa. Aloin nyt heti vaan selvittelemään tätä Aux-johtosarja-liitäntä systeemia tähän, ettei tarttis ruveta levyjä polttelemaan.
HcTornio
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 26.08.2014 15:10

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja HcTornio »

Locke kirjoitti:Noniin. Nyt on sitten hankittu threadin ekassa viestissä speksatunlainen Mercedes!

Sitä ollaan nyt sitten virallisesti mersumiehiä :)

Laitanpa myöhemmin jahka joudan kuvia & lisätietoja ym jos jotakuta kiinnostaa. Aloin nyt heti vaan selvittelemään tätä Aux-johtosarja-liitäntä systeemia tähän, ettei tarttis ruveta levyjä polttelemaan.
Onnistuiko?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja dansku »

minua kiinnostaa myös tämä aux piuha juttu, kun en ymmärrä että mitä olit hakemassa tuolla?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja dansku »

tn62634 kirjoitti:Yli 170000 km 211:n ratissa ja yli 135000 km 203:n ratissa ja niiden perusteella 203 on kivempi ajaa ja alustaltaan kestävämpi.
voisitko antaa vähän enempi perusteluja tuosta? mitä heikkoiksia löydät 211:stä suhteessa 203:seen ja toisinpäin?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1236
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Tällä saa aux-in:n 203 faceliftiin:
http://www.commandonline.co.uk/aux_input_w203.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Asennus vie 5-10 min, kytketään vänkärin puolen helmassa/kickpanelissa sisällä olevaan valmiiseen liittimeen, ja hanskalokeron esiporattuun reikään.
Annan privaviestillä lisätietoja jos tuon tilaat, 2 autoon olen asentanut.

Niin joo, saa tuon puhan veholtakin, mutta eivät osaa myydä jos ei tiedä itse numeroa johdolle.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

dansku kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Yli 170000 km 211:n ratissa ja yli 135000 km 203:n ratissa ja niiden perusteella 203 on kivempi ajaa ja alustaltaan kestävämpi.
voisitko antaa vähän enempi perusteluja tuosta? mitä heikkoiksia löydät 211:stä suhteessa 203:seen ja toisinpäin?
No mielestäni 203 on ajotuntumaltaan paljon urheilullisempi ja samalla 150 hv 220 CDI -moottorilla suorituskykyisemmänja kevyemmän tuntuinen ehkä muutenkin. Lisäksi pieni koko lisää tätä sporttisuuden tunnetta 203:ssa. 211 on sellainen iso kohlo joka menee kyllä kuin tavarajuna maantiellä. Tilaa kyllä sitten on varsin mainiosti 211:ssa verrattuna 203:n ja sisätilat ovat viimeistelyltäänkin eri luokkaa.

Mitä alustaan tulee niin 203:n alustan osia ei ole juuri tarvinnut uusia omaani 247000-385000 km välillä. Jarruja, yksi takajousi ja molemmat raidepäät on pitänyt laittaa kun 211:ssa tuntui joka leimalle tarvitsevan aina jotain iskareista niveliin eteen tai taakse, ilmajouset vuotivat satunnaisesti ja alusta kolisi. Mutta kyllä sellainenkin varsin hyvä auto on, aina lähti ensi startista käyntiin. Silti jos nyt pitäisi valita vastaavankuntoisten ja vastaavalla tekniikalla olevien 203:n ja 211:n välillä, ottaisin 203:n. Erityisesti joku vm 2007 S203 320 CDI olisi yhä varsin maukas peli faceliftinä.
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Odottelen vielä tuota piuhaa.

Tilasin ebaystä vitosella jotain tarvikemerkkiä olevan (mutta käsittääkseni muuten vastaava tuote). Syletti maksaa neljääkymppiä tuollaisesta pienestä piuhan pätkästä.

Noh, katsotaan miten käy. Eipä ole iso häviö jossei tuo tarvike piuha pelaakkaan.

Kyseessä siis melekolailla tällainen operaatio: http://www.benzworld.org/forums/w203-c- ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HcTornio
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 26.08.2014 15:10

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja HcTornio »

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... r-etc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä paremmilla kuvilla.

Mietin vain mikä johto laitetaan, jos sinulla pelaa sillä vitosen johdolla niin laitan sellaisen :D Käyn piruuttani kysymässä myös veholta hinnan verrokiksi.
Locke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 31.07.2014 01:50

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja Locke »

Juuh, pistän kuvia ja infoa, että miten homma meni, kunhan postin setä toisi tuon kaapelin.

Laitan todennäköisesti myös etuovien kaiuttimet vaihtoon. Tilalle Hertz ESK 165.5 erillissarja + vähän vaimennusta oviin.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Ensimmäistä meseä hankkimassa, W203 Facelift?

Viesti Kirjoittaja ruf »

Locke kirjoitti:Juuh, pistän kuvia ja infoa, että miten homma meni, kunhan postin setä toisi tuon kaapelin.

Laitan todennäköisesti myös etuovien kaiuttimet vaihtoon. Tilalle Hertz ESK 165.5 erillissarja + vähän vaimennusta oviin.
Dokumentoi tuo Herz projekti, niin minäkin sitte joskus innostun.
M-B E200cdi -07
Vastaa Viestiin