m103 kipinä ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
markuś
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.08.2014 11:16

m103 kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja markuś »

Elikkäs vaihdoin w201 m102 ->m103. Auto on 1990 ja kone 1992. Vaihto sujui muuten hyvin mutta se käy vain neljällä.. 2 ja 5 pytyille ei tule kipinää. On kokeltu eri tulppia ja johtoja. Vaidoin myös uuden virranjakajan ja puolan. Automaattivaihtoisto ja vauhtipyörä on vanhasta.mikä voisi ola pielessä?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m103 kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja tomant »

M102 on nelisylinterinen ja vetolevyssä (vastaa vauhtipyörää) on kaksi metallisegmenttiä, jotka antavat sytytykselle signaalin. M103 on kuusisylinterinen ja siinä on vastaavasti kolme segmenttiä. Tarvitset ainakin myös M103:sen vetolevyn, jotta sytytys toimii. Sytytysyksikkö, josta johto menee puolalle, saattaa myös olla erilainen 4- ja 6-sylinterisissä malleissa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
markuś
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.08.2014 11:16

Re: m103 kipinä ongelma

Viesti Kirjoittaja markuś »

Sytytysyksikkö oli vaihdettuna ja nyt on vetolevykin hommattuna. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Vastaa Viestiin