124 se pitempi aikane rojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
oranssi124
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 19.08.2014 12:46
Paikkakunta: Ilmajoki

124 se pitempi aikane rojekti

Viesti Kirjoittaja oranssi124 »

monta vuotta pitäny alottaa pitään edes vähä jonkulaista kertomusta tänne mutta jos nyt sais aikaseksi kun täs tuloo neuvojakin kaipailemaan...
eli auto tullut isännälle 1995 ja siirtyi mulle kakkos autoksi 2004. auto on vuosimallia 1988 200d ja vanaha taksi saatana! :thumbup: täs vähä kuvaa alkuperäises kunnos... :crazy:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Laiskuus on suurin kehitystä eteenpäin vievä voima :D
Avatar
oranssi124
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 19.08.2014 12:46
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: 124 se pitempi aikane rojekti

Viesti Kirjoittaja oranssi124 »

tästä meinaa tulla aiva valokuva albumi niiin laitan muutaman tosta projektin väliltä ja että missä nykyään mennään... ja täs vähä kertomusta mitä 8vuoden aikana on touhuttu... mesestä käytiin kaikki ruosteet läpi ja vaihdettiin takakaaret ja etuloksut. myös konepelti piti saada uudemman mallinen ennen maalaria... väristä ei ollu mitää hajua aluksi tarkotus oli tulla joku hillitty. :angel: toisin kävi värikartta käres ja st focuksen väri iski päähän ku metrinen halko... :wtf: no pakkohan se oli sillä vetää ja täs sitä ollaan paskat housuus... maalarin jälkeen pakko oli saada vähä kromi maskia kristalli vilkkua ja valoa... vuoden verran sitte ajettiin mesellä ilman puskuria ja helmoja ku kaikki rahat oli jo rojektis kii. sitten käytiin niin että kaverilta sai ostaa 124 todella siisti kuntoisen suht etuisasti missä oli om603turbo mylly ja tämä oranssi jäi seisomaan... autotallin ja rakennus tilojen puutteessa auto seisoikin noin 7 vuotta aina joskus pienellä innostuksella jotain tehden.. autoon löytyi 300tonnia ajettu vapari 2.5diisseli mylly mitä oli tarkotus turbottaa... se jäi suunnittelu asteelle... samaisesta purku autosta löytyi myös 5lovinen laatikko ja parempi perä,vetarit yms. myös ehjä musta kangas sisusta vanhan kuluneen ei niiiiin seksikkään ruskean sisustan tilalle... vasta viime talvena tuli aikaa ja kaverilta löyty tyhjää tilaa autotallista missä ruvettiin taas viemään projektia eteenpäin... no alustaa ruvettiin käymään läpi (ruostetta ei niin ollut) mutta kaikki nivelet, puslat,iskarit,jouset ja jarrut laitettiin uutta... suurinta päänvaivaa kuitenkin koitui kun takakelkka murtunu rungosta monesta kohtaa ja se piti ehostaa... eli ei enää tulevaisuudessa laiteta reilusta satasesta kakkosta ja riipaasta kuivalla piellä poikittain... :lol: auto sai myös vihdoin puskurit ja helmat talven aikana... no vanteitahan ei ollu mitää röyhkeitä varastos vaikka kaikkia mersuja ja vanteita pyöriny vuosien varrella... no budjetti oli tiukka ja jalasjärveltä löyty ok näyttävät halppis vanteet. no ne piti hakia ja kun oli halvat niin oli ohkaisesti lakkaa ja muilla samat vanteet vuodenkin aikana hapettunu niin tuli visio että puolat graffiitin harmaaks ja lakkaa niiin notta roikkuu... no toverin visiosta vanteista tulikin vihiriät... :shock: no onhan se värikäs muutenki niiin ny ainaki kaikki tuntoo kylällä ja silmä vähä väriin tottunu niin ei tää ny niiin paha ollu.. tälle kesää tosiaan saatiin auto leimalle ja ajoon VIHDOINKIN! no vanha käyttis jäi talvi autoksi (190 om603 turbo) no tulihan se totuus ensimmäisenä päivänä silmille niin että perseeseen asti kirveli eli onhan tämä ny laiska.. joten rahan puuttees vaihdoin 190 väyryseen missä 606turbo ja tekniikkaa pitääs ny ruveta vaihtaan.. hommattu ny 7tapiilla mynä ja jos sais nyt ens alkuun ees tolla omalla turbolla ajoon ja talven aikana jos sais hommaaltua sitte isompaa turboa yms... eli täs tekniikan vaihto operaatios ois kyllä neuvot kova sana eli mitä kaikkia pitää ny muuttaa ton tekniikan takia? eli pitääkö vaihtaa eri moottorin korvat jostain? yms?? ja semmonen kysymys jotta saako noi väykyn jarrut tonne heittämällä vai pitääkö ettiä muita ja jos niin minkä jarrut? jos näillä lähettääs liikenteeseen ja katotaan mennäänkö taas perse edellä puuhun.. :crazy:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Laiskuus on suurin kehitystä eteenpäin vievä voima :D
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 124 se pitempi aikane rojekti

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Nätti on ja varmasti hyvä. Väri varmaan jakaa mielipiteitä.. En ekana laittaisi mersuun tuota sävyä :wave:
Ehkä Golfiin ja 3- sarjan bemariin sopii tuo. Lambon oranssi olisi voinut olla parempi väri.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
taateli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 27.01.2014 22:10

Re: 124 se pitempi aikane rojekti

Viesti Kirjoittaja taateli »

Hieno projekti! :thumbup: Miten meni leimaan ilman sivuvilkkuja?
Avatar
oranssi124
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 19.08.2014 12:46
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: 124 se pitempi aikane rojekti

Viesti Kirjoittaja oranssi124 »

juu luulis hetken kestävän taas paikat... juu väri jakaa mielipiteitä mutta silti ittellä lippu korkialla.. mukava vähä erottua massasta eikä ainakaa kukaa pääse esson paaris viisasteleen että olis ny matkittu. no tota tota eka leimaus ilman vilkkuja aikanansa tuli jälkinäyttö ja pistin fiiiat uunon sivuvilkut kakspuoli teipillä konepellin välistä kylkeen kii... noh olipahan ainaki patentti... ny ku olin näyttääs niin katsuri sanoo notta sullei ooo sivuvilikkuja mutta et taida asialle mitää tehdä.. tuumasin että no enoo aikonu ja eipä merkintää ainakaa paperiin laittanu vaikka oli noi sivulasitki tummat. muuta laitoonta siinä ny ei pitääskää olla. mutta juu olis ny kyllä kova sana ku vähä tiätävämmät kertoos tosta tekniikan vaihto operaatiosta vähä tiatoa samoon niistä jarruusta kiitos!
Laiskuus on suurin kehitystä eteenpäin vievä voima :D
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 124 se pitempi aikane rojekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Koneenkorvat käy w124 om606 mallista.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Vastaa Viestiin