ahdinta om 605:seen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
rönttä_300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.11.2013 02:49

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja rönttä_300 »

Nostellaas vähän vanhaa aihetta. Elikkä autona olis c250td sähköohjatulla pumpulla ja tarkotus ois pitää vakio 6mm? elementit pumpussa (käyttää tietysti ohjelmoitavana), laitella isompaa kuuleria, hengittävämpää putkea, kestävämpää kytkintä yms. Monet suosittelee tota om606:n ahdinta tohon, oishan se tietysti suhtkoht helppo vaihtoehto mutta oisko suositella jotain ihan pikkasen isompaa vielä tosta, jos tehotavoite ois nois 220hv? Ei haittaa vaikka pikkasen myöhemmin heräis, kuhan noi pakopaineet pysyis kurissa? Adapterin tai pakosarjan tekeminen uudelle turbolle ei ole ongelma. 8)
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

noniin apuaja tarvitaan. tuli tuohon 250dt laitettua ppd:n 8mm sähköpumppu ja sille kaveriksi lyhyellä pakosarjalla Holset Hx35W( hybrid (wastegated) Imu 58mm Pako 60mm Turbiinikotelo 12cm2 T3 jaettu laippa.)kyseistä ahdinta kkdllä suosittelivat. ei heräile oikeen mitenkään päin vasta 3000rpm alkaa nostaanpainetta hitaasti.mitenkä tuon kuuluis heräillä?pakosarjasta kumpikin laippa koneistettu ei vuoda.hukkaportti menee kiinni asti ja toiminta testattu paineilmalla.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

No minkälainen se pakosarja on?
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
20140630_210806.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja jeemu »

makeke kirjoitti:Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
20140630_210806.jpeg
Jos ei kerran ahtovuotoja ole ja mootori ei tupehu polttoaineeseen ni kannattasko kokeilla jotain
oikeaa pakosarjaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Teuvo320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 07.10.2009 21:41

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja Teuvo320 »

makeke kirjoitti:Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
Eikö pakopulsseja ole jaettu kannesta alkaen kahteen kanavaan, eli onko pelkkä laippa kaksireikäinen. Ei varmaankaan tule heräämään jakamattomalla sarjalla kovin hyvin, kun on kuitenkin pulssipesä. Sarjan toiminta näyttäisi olevan pulsseja tasoittava ja tukee tasaisen kuorman tilannetta, eikä ole paras autokäyttöön ja ahtimen herättelyyn.

Onko mitattu tai muuten tiedossa kompressorisiiven jättöhalkaisija?
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

jeemu kirjoitti:
makeke kirjoitti:Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
20140630_210806.jpeg
Jos ei kerran ahtovuotoja ole ja mootori ei tupehu polttoaineeseen ni kannattasko kokeilla jotain
oikeaa pakosarjaa?

niin se kai täytyy alkaa hommaan kunnon pakosarjaa jostain.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Onko pakoputkisto minkäkokoinen?
IG: @pyrytakkunen
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

makeke kirjoitti:noniin apuaja tarvitaan. tuli tuohon 250dt laitettua ppd:n 8mm sähköpumppu ja sille kaveriksi lyhyellä pakosarjalla Holset Hx35W( hybrid (wastegated) Imu 58mm Pako 60mm Turbiinikotelo 12cm2 T3 jaettu laippa.)kyseistä ahdinta kkdllä suosittelivat. ei heräile oikeen mitenkään päin vasta 3000rpm alkaa nostaanpainetta hitaasti.mitenkä tuon kuuluis heräillä?pakosarjasta kumpikin laippa koneistettu ei vuoda.hukkaportti menee kiinni asti ja toiminta testattu paineilmalla.
Ja tehotavoite oli?
Holset siellä lukee..
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä siellä on nyt joku muu viturallaan, kun se pakosarja. tossa koneessa tollanen ahdin pitäis herätä jo paljon aiemmin. turboista sen kummemmin tiedä, mutta mulla heräs vajaa venttiilisessä hx40:nen paljon terhakammin. luulis tossa olevan jo täydet paineet noilla kierroksilla.

saako varmana soppaa? tuleeko mustaa pakarista? onko hukkaportti varmana kiinni sillon, kun sen pitääkin olla?
W201 250DT 20V
w201 190E
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

2.5" v pandistä vähän näyttäs vuotavan.mustaa tulee putken täydeltä.täytyy tuo portti vielä lukita kiinni kunnolla jollakin ja kokeilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ja turbolta imusarjalle mikään siltä väliltä ei vuoda ahtopaineita taivaan tuuliin?
W201 250DT 20V
w201 190E
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

No niin taas ehti pitkästä aikaa touhuilla.vaikka hukkaportin lukitsin ei vaikutusta.ahtoputkia tarkasteltu vuotoja ei löytynyt..
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

Vika löytynyt kiitoksia avuista.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

no kerro nyt meillekkin mikä se vika oli :?:
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja makeke »

Ei riittänyt ilmanputsarissa koko /virtaus.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja täälä jo veikattiin pakosarjaa vaikka ihan fiksun näköiseltä tuo näyttää :P
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: ahdinta om 605:seen

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

noh, yksi ongelma ratkaistu niin heitetäämpäs toinen :D

auto seisoi pumppuremontin takia parisen kuukautta ajamatta metriäkään ja nyt ei nosta ahtoja ylös oikein millään. keväällä sain aikaiseksi rakentaa hukkaportille ohjauksen ja ennen sitä paineet oli ilman ohjausta siinä kolmen kilon hujakoilla ja väärällä letkun sioituksella kävi 3,5 bar :lol: tällöin ei ollut syöttö vielä täysillä, nyt on (n.170kuutiomilliä).
noh nyt ei nosta yli 2,4 millään vaikka kuin pleedistä pyörittää, jos laittaa pultin hukkaporttiin niin saa juuri ja juuri 3bar kovilla kierroksilla.
ahtovuotoja ei tiettävästi ole. pakovuotoa ei PITÄISI olla, ei ainakaan näy pölläystä pakosarjan suunnalla.
ainetta tulee=mustaa riittää sen verran että kanssa autoiliat meinaa kadota sekaan.

om605, mynä 170, mpr545-9,
hyviä ideoita :roll:
w201 om605
Vastaa Viestiin