
ahdinta om 605:seen
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 29.11.2013 02:49
Re: ahdinta om 605:seen
Nostellaas vähän vanhaa aihetta. Elikkä autona olis c250td sähköohjatulla pumpulla ja tarkotus ois pitää vakio 6mm? elementit pumpussa (käyttää tietysti ohjelmoitavana), laitella isompaa kuuleria, hengittävämpää putkea, kestävämpää kytkintä yms. Monet suosittelee tota om606:n ahdinta tohon, oishan se tietysti suhtkoht helppo vaihtoehto mutta oisko suositella jotain ihan pikkasen isompaa vielä tosta, jos tehotavoite ois nois 220hv? Ei haittaa vaikka pikkasen myöhemmin heräis, kuhan noi pakopaineet pysyis kurissa? Adapterin tai pakosarjan tekeminen uudelle turbolle ei ole ongelma. 

Re: ahdinta om 605:seen
noniin apuaja tarvitaan. tuli tuohon 250dt laitettua ppd:n 8mm sähköpumppu ja sille kaveriksi lyhyellä pakosarjalla Holset Hx35W( hybrid (wastegated) Imu 58mm Pako 60mm Turbiinikotelo 12cm2 T3 jaettu laippa.)kyseistä ahdinta kkdllä suosittelivat. ei heräile oikeen mitenkään päin vasta 3000rpm alkaa nostaanpainetta hitaasti.mitenkä tuon kuuluis heräillä?pakosarjasta kumpikin laippa koneistettu ei vuoda.hukkaportti menee kiinni asti ja toiminta testattu paineilmalla.
Re: ahdinta om 605:seen
No minkälainen se pakosarja on?
Re: ahdinta om 605:seen
Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: ahdinta om 605:seen
Jos ei kerran ahtovuotoja ole ja mootori ei tupehu polttoaineeseen ni kannattasko kokeilla jotainmakeke kirjoitti:Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
oikeaa pakosarjaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: ahdinta om 605:seen
Eikö pakopulsseja ole jaettu kannesta alkaen kahteen kanavaan, eli onko pelkkä laippa kaksireikäinen. Ei varmaankaan tule heräämään jakamattomalla sarjalla kovin hyvin, kun on kuitenkin pulssipesä. Sarjan toiminta näyttäisi olevan pulsseja tasoittava ja tukee tasaisen kuorman tilannetta, eikä ole paras autokäyttöön ja ahtimen herättelyyn.makeke kirjoitti:Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
Onko mitattu tai muuten tiedossa kompressorisiiven jättöhalkaisija?
Re: ahdinta om 605:seen
jeemu kirjoitti:Jos ei kerran ahtovuotoja ole ja mootori ei tupehu polttoaineeseen ni kannattasko kokeilla jotainmakeke kirjoitti:Tuo mutta laippa siirretty 2:sen kohalle.
oikeaa pakosarjaa?
niin se kai täytyy alkaa hommaan kunnon pakosarjaa jostain.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: ahdinta om 605:seen
Ja tehotavoite oli?makeke kirjoitti:noniin apuaja tarvitaan. tuli tuohon 250dt laitettua ppd:n 8mm sähköpumppu ja sille kaveriksi lyhyellä pakosarjalla Holset Hx35W( hybrid (wastegated) Imu 58mm Pako 60mm Turbiinikotelo 12cm2 T3 jaettu laippa.)kyseistä ahdinta kkdllä suosittelivat. ei heräile oikeen mitenkään päin vasta 3000rpm alkaa nostaanpainetta hitaasti.mitenkä tuon kuuluis heräillä?pakosarjasta kumpikin laippa koneistettu ei vuoda.hukkaportti menee kiinni asti ja toiminta testattu paineilmalla.
Holset siellä lukee..
Re: ahdinta om 605:seen
kyllä siellä on nyt joku muu viturallaan, kun se pakosarja. tossa koneessa tollanen ahdin pitäis herätä jo paljon aiemmin. turboista sen kummemmin tiedä, mutta mulla heräs vajaa venttiilisessä hx40:nen paljon terhakammin. luulis tossa olevan jo täydet paineet noilla kierroksilla.
saako varmana soppaa? tuleeko mustaa pakarista? onko hukkaportti varmana kiinni sillon, kun sen pitääkin olla?
saako varmana soppaa? tuleeko mustaa pakarista? onko hukkaportti varmana kiinni sillon, kun sen pitääkin olla?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: ahdinta om 605:seen
2.5" v pandistä vähän näyttäs vuotavan.mustaa tulee putken täydeltä.täytyy tuo portti vielä lukita kiinni kunnolla jollakin ja kokeilla.
Re: ahdinta om 605:seen
ja turbolta imusarjalle mikään siltä väliltä ei vuoda ahtopaineita taivaan tuuliin?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: ahdinta om 605:seen
No niin taas ehti pitkästä aikaa touhuilla.vaikka hukkaportin lukitsin ei vaikutusta.ahtoputkia tarkasteltu vuotoja ei löytynyt..
Re: ahdinta om 605:seen
Vika löytynyt kiitoksia avuista.
Re: ahdinta om 605:seen
no kerro nyt meillekkin mikä se vika oli 

Re: ahdinta om 605:seen
Ei riittänyt ilmanputsarissa koko /virtaus.
Re: ahdinta om 605:seen
Ja täälä jo veikattiin pakosarjaa vaikka ihan fiksun näköiseltä tuo näyttää 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ahdinta om 605:seen
noh, yksi ongelma ratkaistu niin heitetäämpäs toinen
auto seisoi pumppuremontin takia parisen kuukautta ajamatta metriäkään ja nyt ei nosta ahtoja ylös oikein millään. keväällä sain aikaiseksi rakentaa hukkaportille ohjauksen ja ennen sitä paineet oli ilman ohjausta siinä kolmen kilon hujakoilla ja väärällä letkun sioituksella kävi 3,5 bar
tällöin ei ollut syöttö vielä täysillä, nyt on (n.170kuutiomilliä).
noh nyt ei nosta yli 2,4 millään vaikka kuin pleedistä pyörittää, jos laittaa pultin hukkaporttiin niin saa juuri ja juuri 3bar kovilla kierroksilla.
ahtovuotoja ei tiettävästi ole. pakovuotoa ei PITÄISI olla, ei ainakaan näy pölläystä pakosarjan suunnalla.
ainetta tulee=mustaa riittää sen verran että kanssa autoiliat meinaa kadota sekaan.
om605, mynä 170, mpr545-9,
hyviä ideoita

auto seisoi pumppuremontin takia parisen kuukautta ajamatta metriäkään ja nyt ei nosta ahtoja ylös oikein millään. keväällä sain aikaiseksi rakentaa hukkaportille ohjauksen ja ennen sitä paineet oli ilman ohjausta siinä kolmen kilon hujakoilla ja väärällä letkun sioituksella kävi 3,5 bar

noh nyt ei nosta yli 2,4 millään vaikka kuin pleedistä pyörittää, jos laittaa pultin hukkaporttiin niin saa juuri ja juuri 3bar kovilla kierroksilla.
ahtovuotoja ei tiettävästi ole. pakovuotoa ei PITÄISI olla, ei ainakaan näy pölläystä pakosarjan suunnalla.
ainetta tulee=mustaa riittää sen verran että kanssa autoiliat meinaa kadota sekaan.
om605, mynä 170, mpr545-9,
hyviä ideoita

w201 om605