190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vi[[e
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 31.10.2012 21:39

190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Noniin, eli vaihdoin kuusnollaykköseen kannentiivisteen ja venttiilinvarren kumit. Oli selvästi vuotanut öljyä jakokoppaan kannen päästä. No nyt laitoin kasaan niin lähtee huonosti käyntiin eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Savuttaa harmaata niin perkeleesti.

Että olisiko voinut pumpun ajoitus muuttua, oli koko aika paikallaan eikä konetta ole pyöritetty remontin aikaan yhtään. Onkohan tuo öljy vai diiselsavua :shock:
om601
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

mille se savu sitte haisee,öljylle vai tiisselille? :D
Star
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Häviääkö vettä paisunta säiliöstä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

veikkaan, että "jako" päässyt hyppään pumpulla. tsekkaa ruiskuennakko ja laita takas kohdilleen, jos on pielessä.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

vi[[e kirjoitti:

Että olisiko voinut pumpun ajoitus muuttua, oli koko aika paikallaan eikä konetta ole pyöritetty remontin aikaan yhtään.

Aika monelle pelle pelottomalle käy että jakopää ei pysy paikoillaan, kun kansi on pois paikaltaan. Jos et lukinnut nokka-akselin ratasta jakoketjuun, niin todennäköisesti ruiskutusennakko on pielessä.
+358 18B8FE99
aalemb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 17.01.2016 11:41

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja aalemb »

Mulla on 200 bensa 1990 tehtiin lansiremontti niin nostaa jäähytinnesteissä kovan paineen. Savuttaa ja pakosarja hohtaa punasena
Mikä ois tehtävissä?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Painetta jäähdytysjärjestelmässä = epäonnistunut kansitiivisteen vaihto tai kansi halki jos oli samat oireet ennen remonttia eikä koeponnistettu.
Pakosarja punaisena = ajoitukset pielessä, sytytys myöhäisellä ? Nokka ?
wiimax.fi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Ei sitä konetta tarvikaa pyörittää remontin aikana, että ajoitus muuttuu. Jos jatkoketjua voi hypätä jo siinä vaiheessa, kun laahain löysätään, jos ketju ei ole nippusiteillä nokissa kiinni tms.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa kyllä vanha topikki dieselistä mutta siinä ei mielestäni pumpun ja kotelon välistä edes pääse ketju hyppäämään vaan tarttee syöttöpumpun rattaan irroittamisen...bensakone taas erikseen ..sitä en ole tutkinut.
No bensassa taas pyörähtää jajan saarnaaja mutta kun ecu hoitaa ajoituksen...riittää kun on pyörrin vain sinnepäin että kipinä hyppää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
aalemb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 17.01.2016 11:41

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja aalemb »

dealer kirjoitti:Painetta jäähdytysjärjestelmässä = epäonnistunut kansitiivisteen vaihto tai kansi halki jos oli samat oireet ennen remonttia eikä koeponnistettu.
Pakosarja punaisena = ajoitukset pielessä, sytytys myöhäisellä ? Nokka ?
Paisunta säiliö ei kumminkaan kupli vaikka korkki on auki ja auto käynnissä. Minkälainen homma on sytytystä säätää?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siis syttyä ei voi säätää kun oktaani valitsemisesta ja se on kyllä normisti S-asennossa....vain että kun ykkös sylinterissä on mäntä ylhäällä niin pyörrin pitää osittaa ykköseen..sen voi jakajaa kääntämälläkin sinne sihdata mutta muuta säätöä ja sekään ei älyttömästi sitä muuta vaikka miten heivaat jakajaa ees taas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Behemoth kirjoitti:Ei sitä konetta tarvikaa pyörittää remontin aikana, että ajoitus muuttuu. Jos jatkoketjua voi hypätä jo siinä vaiheessa, kun laahain löysätään, jos ketju ei ole nippusiteillä nokissa kiinni tms.
Ei tarvitse nippusidevirityksiä, jako ei voi rattailla hypätä.
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja atlas »

Savutus voi tulla siitä että ennen remppaa on päässyt nestettä putkeen...menee aikaa kunnes se sieltä höyryää ulos...muuta paine ei kerro hyvää...tai sitten se alkoi jo keittämään jolloin neste ei kierrä...toisekseen jos täytit säiliön täyteen niin se lykkää kyllä sieltä liiat pois lämmetessään....Onkohan jako varmasti nokalla oikein?kun kerta on sarja punainen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en noista pensakoneista mitään tiädä, mutta mulla ainakin on tossa 2 litran ruiskukoneessa ihan perinteinen virranjakaja ja sitä pystyy säätän ja käänteleen miten tykkää. eli perusennakon voi säädellä siitä. ecu ja se oktaani napiska säätää sitten minkä säätää moottorin käydessä kaasun asennon mukaan yms.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vanhemmissa alle -90 on että itse säätelet syttyä mutta lambdallisissa - ainakin -89 mulla tossa toisessa on jo hienomipi itse säätävä systeemi....onhan jakajassa se pultti ja kääntömahdollisuus mutta vain että pyörrin laitetaan siihen kohtaan mistä roiskaisee kipinän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
aalemb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 17.01.2016 11:41

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja aalemb »

atlas kirjoitti:Vanhemmissa alle -90 on että itse säätelet syttyä mutta lambdallisissa - ainakin -89 mulla tossa toisessa on jo hienomipi itse säätävä systeemi....onhan jakajassa se pultti ja kääntömahdollisuus mutta vain että pyörrin laitetaan siihen kohtaan mistä roiskaisee kipinän.
Nyt on kansi oikastu. Minkälainen on ventiilien säätö bensa koneessa
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: 190d savuttaa kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja wolf »

Tuosta virranjakajasta... rupesi ropelli pyörimään mietintämyssyn päällä. Onhan täällä joskus todettu ettei tarvikejakajan kansi kestä pitkiä aikoja. Ja on myöskin tosi että jakaja saa olla melko taill v-turallaan ja eiku vaan käy ja kukkuu. Mutta, mutta, siellä kopan alla mahtaa silloin käydä aikamoinen ukonilma ja sähköpurkaus synnyttaa otsonia mikä on hapen 3-atominen muoto. Mahtaisiko tuo aiheuttaa nastojen ja pyörijän metallin hapettumista ja siis pilaantumista. Tämä vain pohdintana, ei faktana. Nykyisessä tenavassani on Motonet-kansi kestänyt jo monta vuotta. Tosin aikoinaan esiintyi kosteudesta aiheutunutta oikkuilua mutta siitä pääsi poraamalla jakajarungon pohjalla olevat 3mm:n reiät 8mm:siksi tuuletuksen parantamiseksi. :roll:
Vastaa Viestiin