Noniin, eli vaihdoin kuusnollaykköseen kannentiivisteen ja venttiilinvarren kumit. Oli selvästi vuotanut öljyä jakokoppaan kannen päästä. No nyt laitoin kasaan niin lähtee huonosti käyntiin eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Savuttaa harmaata niin perkeleesti.
Että olisiko voinut pumpun ajoitus muuttua, oli koko aika paikallaan eikä konetta ole pyöritetty remontin aikaan yhtään. Onkohan tuo öljy vai diiselsavua
Että olisiko voinut pumpun ajoitus muuttua, oli koko aika paikallaan eikä konetta ole pyöritetty remontin aikaan yhtään.
Aika monelle pelle pelottomalle käy että jakopää ei pysy paikoillaan, kun kansi on pois paikaltaan. Jos et lukinnut nokka-akselin ratasta jakoketjuun, niin todennäköisesti ruiskutusennakko on pielessä.
Painetta jäähdytysjärjestelmässä = epäonnistunut kansitiivisteen vaihto tai kansi halki jos oli samat oireet ennen remonttia eikä koeponnistettu.
Pakosarja punaisena = ajoitukset pielessä, sytytys myöhäisellä ? Nokka ?
Ei sitä konetta tarvikaa pyörittää remontin aikana, että ajoitus muuttuu. Jos jatkoketjua voi hypätä jo siinä vaiheessa, kun laahain löysätään, jos ketju ei ole nippusiteillä nokissa kiinni tms.
Tossa kyllä vanha topikki dieselistä mutta siinä ei mielestäni pumpun ja kotelon välistä edes pääse ketju hyppäämään vaan tarttee syöttöpumpun rattaan irroittamisen...bensakone taas erikseen ..sitä en ole tutkinut.
No bensassa taas pyörähtää jajan saarnaaja mutta kun ecu hoitaa ajoituksen...riittää kun on pyörrin vain sinnepäin että kipinä hyppää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
dealer kirjoitti:Painetta jäähdytysjärjestelmässä = epäonnistunut kansitiivisteen vaihto tai kansi halki jos oli samat oireet ennen remonttia eikä koeponnistettu.
Pakosarja punaisena = ajoitukset pielessä, sytytys myöhäisellä ? Nokka ?
Paisunta säiliö ei kumminkaan kupli vaikka korkki on auki ja auto käynnissä. Minkälainen homma on sytytystä säätää?
Siis syttyä ei voi säätää kun oktaani valitsemisesta ja se on kyllä normisti S-asennossa....vain että kun ykkös sylinterissä on mäntä ylhäällä niin pyörrin pitää osittaa ykköseen..sen voi jakajaa kääntämälläkin sinne sihdata mutta muuta säätöä ja sekään ei älyttömästi sitä muuta vaikka miten heivaat jakajaa ees taas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Behemoth kirjoitti:Ei sitä konetta tarvikaa pyörittää remontin aikana, että ajoitus muuttuu. Jos jatkoketjua voi hypätä jo siinä vaiheessa, kun laahain löysätään, jos ketju ei ole nippusiteillä nokissa kiinni tms.
Ei tarvitse nippusidevirityksiä, jako ei voi rattailla hypätä.
Savutus voi tulla siitä että ennen remppaa on päässyt nestettä putkeen...menee aikaa kunnes se sieltä höyryää ulos...muuta paine ei kerro hyvää...tai sitten se alkoi jo keittämään jolloin neste ei kierrä...toisekseen jos täytit säiliön täyteen niin se lykkää kyllä sieltä liiat pois lämmetessään....Onkohan jako varmasti nokalla oikein?kun kerta on sarja punainen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
en noista pensakoneista mitään tiädä, mutta mulla ainakin on tossa 2 litran ruiskukoneessa ihan perinteinen virranjakaja ja sitä pystyy säätän ja käänteleen miten tykkää. eli perusennakon voi säädellä siitä. ecu ja se oktaani napiska säätää sitten minkä säätää moottorin käydessä kaasun asennon mukaan yms.
Vanhemmissa alle -90 on että itse säätelet syttyä mutta lambdallisissa - ainakin -89 mulla tossa toisessa on jo hienomipi itse säätävä systeemi....onhan jakajassa se pultti ja kääntömahdollisuus mutta vain että pyörrin laitetaan siihen kohtaan mistä roiskaisee kipinän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Vanhemmissa alle -90 on että itse säätelet syttyä mutta lambdallisissa - ainakin -89 mulla tossa toisessa on jo hienomipi itse säätävä systeemi....onhan jakajassa se pultti ja kääntömahdollisuus mutta vain että pyörrin laitetaan siihen kohtaan mistä roiskaisee kipinän.
Nyt on kansi oikastu. Minkälainen on ventiilien säätö bensa koneessa
Tuosta virranjakajasta... rupesi ropelli pyörimään mietintämyssyn päällä. Onhan täällä joskus todettu ettei tarvikejakajan kansi kestä pitkiä aikoja. Ja on myöskin tosi että jakaja saa olla melko taill v-turallaan ja eiku vaan käy ja kukkuu. Mutta, mutta, siellä kopan alla mahtaa silloin käydä aikamoinen ukonilma ja sähköpurkaus synnyttaa otsonia mikä on hapen 3-atominen muoto. Mahtaisiko tuo aiheuttaa nastojen ja pyörijän metallin hapettumista ja siis pilaantumista. Tämä vain pohdintana, ei faktana. Nykyisessä tenavassani on Motonet-kansi kestänyt jo monta vuotta. Tosin aikoinaan esiintyi kosteudesta aiheutunutta oikkuilua mutta siitä pääsi poraamalla jakajarungon pohjalla olevat 3mm:n reiät 8mm:siksi tuuletuksen parantamiseksi.