C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Terve
Tästä asiasta on kirjoitettu aiemminkin, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Eli C320 m112 tekniikalla, vika seuraavanlainen. Kiihdyttäessä moottorivalo syttyy 5000rpm aiheuttaen moottorin vikatilan
ja vikakoodina on aina P0304 eli sytytyskatkoja 4. sylinterissä.
Olen vaihtanut tulpat, puolat käännetty ristiin, uusittu kaikki sytytysjohdot, 4. sylinteriin uusi ruiskutussuutin, pa-suodatin vaihdettu,
kokeillut myös ajaa ilmamassamittarin johto irti (sama vikakoodi), ohivuotomittaus tehty (ei vuotoa).
Olisiko mahdollista, että vika olisi jossakin neljästä lambda-anturista vaiko ECU?
Muutamalla näyttää olleen vastaavia vikoja, mutta eivät ole käyneet foorumilla pitkään aikaan.
Itsellä ollut tuo vika jo yli vuoden.
Niko
Tästä asiasta on kirjoitettu aiemminkin, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Eli C320 m112 tekniikalla, vika seuraavanlainen. Kiihdyttäessä moottorivalo syttyy 5000rpm aiheuttaen moottorin vikatilan
ja vikakoodina on aina P0304 eli sytytyskatkoja 4. sylinterissä.
Olen vaihtanut tulpat, puolat käännetty ristiin, uusittu kaikki sytytysjohdot, 4. sylinteriin uusi ruiskutussuutin, pa-suodatin vaihdettu,
kokeillut myös ajaa ilmamassamittarin johto irti (sama vikakoodi), ohivuotomittaus tehty (ei vuotoa).
Olisiko mahdollista, että vika olisi jossakin neljästä lambda-anturista vaiko ECU?
Muutamalla näyttää olleen vastaavia vikoja, mutta eivät ole käyneet foorumilla pitkään aikaan.
Itsellä ollut tuo vika jo yli vuoden.
Niko
Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Jospa siellä venttiilit rupee sekoilee noissa kierroksissa tai elektroniikka vinoilee
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Tarkitella piuhat ECU:lta puolallensrv6 kirjoitti:Terve
Tästä asiasta on kirjoitettu aiemminkin, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Eli C320 m112 tekniikalla, vika seuraavanlainen. Kiihdyttäessä moottorivalo syttyy 5000rpm aiheuttaen moottorin vikatilan
ja vikakoodina on aina P0304 eli sytytyskatkoja 4. sylinterissä.
Olen vaihtanut tulpat, puolat käännetty ristiin, uusittu kaikki sytytysjohdot, 4. sylinteriin uusi ruiskutussuutin, pa-suodatin vaihdettu,
kokeillut myös ajaa ilmamassamittarin johto irti (sama vikakoodi), ohivuotomittaus tehty (ei vuotoa).
Olisiko mahdollista, että vika olisi jossakin neljästä lambda-anturista vaiko ECU?
Muutamalla näyttää olleen vastaavia vikoja, mutta eivät ole käyneet foorumilla pitkään aikaan.
Itsellä ollut tuo vika jo yli vuoden.
Niko
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Hei
Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.
Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.
Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Arvailua seuraavaksi : Jos et ole molempia puolia vaihtanut niin voi hyvin olla puola, toki joskus uusikin puola voi hajota uudestaan.
Tarkasta vielä tulpat että varmasti lasitus ehjä ja oikeanlaiset ko.moottoriiin.
ECU yksi ja bensapumpun kunto, polttoainesuodattimenkaan vaihto ei ainakaan pahaa tee jos et ole ikinä vaihtanut.
Kaippa näissä vielä paineensäädinkin on pa-linjastossa yksi vikapaikka lisää.
Kampiakselin asentotunnistin, niitähän on joskus mennyt kyllä.
Tarkasta vielä tulpat että varmasti lasitus ehjä ja oikeanlaiset ko.moottoriiin.
ECU yksi ja bensapumpun kunto, polttoainesuodattimenkaan vaihto ei ainakaan pahaa tee jos et ole ikinä vaihtanut.
Kaippa näissä vielä paineensäädinkin on pa-linjastossa yksi vikapaikka lisää.
Kampiakselin asentotunnistin, niitähän on joskus mennyt kyllä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
ikkre kirjoitti:Hei
Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.
Tarkastin ECUn johdot, ei olleet löystyneet ja laitoin kontaktispraytä puolanjohtoihin. Vaihdoitko puolaa eri paikkaan, kun selvisi tuo puolavika . Siirtyikö siis vika eri sylinteriin, kun itsellä ei siirry? Oisko mahdollista, että puolassa on vika vaikka ei siirrykään eri sylinteriin puolia vaihtamalla?
Pitää varmaan hommata yksi uusi puola ja kokeilla siirtää sitä sylinteristä toiseen jos rikkinäinen löytyisi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Jos ristiin vaihdetu on molemat rikkinsrv6 kirjoitti:ikkre kirjoitti:Hei
Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.
Tarkastin ECUn johdot, ei olleet löystyneet ja laitoin kontaktispraytä puolanjohtoihin. Vaihdoitko puolaa eri paikkaan, kun selvisi tuo puolavika . Siirtyikö siis vika eri sylinteriin, kun itsellä ei siirry? Oisko mahdollista, että puolassa on vika vaikka ei siirrykään eri sylinteriin puolia vaihtamalla?
Pitää varmaan hommata yksi uusi puola ja kokeilla siirtää sitä sylinteristä toiseen jos rikkinäinen löytyisi.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Missä kunnossa akku? Kaverilla on sama koppa, sama motti ja 100% samat oireet, minkä kanssa askarreltiin monta iltaa mutta lopulta vika korjaantui uudella akulla
Lataus pelasi hyvin mutta jännitteet tippui melko nopeasti akusta alle 12V kun oli sytytysvirta päällä ja stari kiinni.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen
Päivitystä.
Tilasin tuossa uuden sytytyspuolan, että kokeilen onko vika sittenkin jossakin puolassa.
No, laitoin uuden puolan 4.sylinteriin ja niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, vika korjautui.
Eli puola ei ilmeisesti antanut tarpeeksi virtaa huippukierroksilla ja aiheutti sytytyskatkon.
Mutta outo juttu on se miksi sytytyskatko ei siirtynyt toiseen sylinteriin vaikka kokeilin kääntää välillä kaikki puolat ristiin.
Jos samanlaista vikaa ilmaantuu niin ei muutakuin uutta puolaa koneeseen. Puolien kääntely ei näköjään aina paljasta vikaa.
Nyt tuntuu niin uskomattomalta, että auto pelaa.
Pitkään tämän kanssa painittiinkin, kun vika ilmaantui jo 2013 kesällä.
Tilasin tuossa uuden sytytyspuolan, että kokeilen onko vika sittenkin jossakin puolassa.
No, laitoin uuden puolan 4.sylinteriin ja niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, vika korjautui.

Eli puola ei ilmeisesti antanut tarpeeksi virtaa huippukierroksilla ja aiheutti sytytyskatkon.
Mutta outo juttu on se miksi sytytyskatko ei siirtynyt toiseen sylinteriin vaikka kokeilin kääntää välillä kaikki puolat ristiin.
Jos samanlaista vikaa ilmaantuu niin ei muutakuin uutta puolaa koneeseen. Puolien kääntely ei näköjään aina paljasta vikaa.
Nyt tuntuu niin uskomattomalta, että auto pelaa.
