C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nsrv6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 12.03.2014 23:44
Paikkakunta: Kuusamo

C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja nsrv6 »

Terve

Tästä asiasta on kirjoitettu aiemminkin, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Eli C320 m112 tekniikalla, vika seuraavanlainen. Kiihdyttäessä moottorivalo syttyy 5000rpm aiheuttaen moottorin vikatilan
ja vikakoodina on aina P0304 eli sytytyskatkoja 4. sylinterissä.
Olen vaihtanut tulpat, puolat käännetty ristiin, uusittu kaikki sytytysjohdot, 4. sylinteriin uusi ruiskutussuutin, pa-suodatin vaihdettu,
kokeillut myös ajaa ilmamassamittarin johto irti (sama vikakoodi), ohivuotomittaus tehty (ei vuotoa).
Olisiko mahdollista, että vika olisi jossakin neljästä lambda-anturista vaiko ECU?

Muutamalla näyttää olleen vastaavia vikoja, mutta eivät ole käyneet foorumilla pitkään aikaan.
Itsellä ollut tuo vika jo yli vuoden.

Niko
nissan65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 16.08.2014 17:20

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja nissan65 »

Jospa siellä venttiilit rupee sekoilee noissa kierroksissa tai elektroniikka vinoilee
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nsrv6 kirjoitti:Terve

Tästä asiasta on kirjoitettu aiemminkin, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Eli C320 m112 tekniikalla, vika seuraavanlainen. Kiihdyttäessä moottorivalo syttyy 5000rpm aiheuttaen moottorin vikatilan
ja vikakoodina on aina P0304 eli sytytyskatkoja 4. sylinterissä.
Olen vaihtanut tulpat, puolat käännetty ristiin, uusittu kaikki sytytysjohdot, 4. sylinteriin uusi ruiskutussuutin, pa-suodatin vaihdettu,
kokeillut myös ajaa ilmamassamittarin johto irti (sama vikakoodi), ohivuotomittaus tehty (ei vuotoa).
Olisiko mahdollista, että vika olisi jossakin neljästä lambda-anturista vaiko ECU?

Muutamalla näyttää olleen vastaavia vikoja, mutta eivät ole käyneet foorumilla pitkään aikaan.
Itsellä ollut tuo vika jo yli vuoden.

Niko
Tarkitella piuhat ECU:lta puolalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ikkre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 21.02.2013 09:49

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja ikkre »

Hei

Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja illinois »

Arvailua seuraavaksi : Jos et ole molempia puolia vaihtanut niin voi hyvin olla puola, toki joskus uusikin puola voi hajota uudestaan.
Tarkasta vielä tulpat että varmasti lasitus ehjä ja oikeanlaiset ko.moottoriiin.
ECU yksi ja bensapumpun kunto, polttoainesuodattimenkaan vaihto ei ainakaan pahaa tee jos et ole ikinä vaihtanut.
Kaippa näissä vielä paineensäädinkin on pa-linjastossa yksi vikapaikka lisää.
Kampiakselin asentotunnistin, niitähän on joskus mennyt kyllä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
nsrv6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 12.03.2014 23:44
Paikkakunta: Kuusamo

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja nsrv6 »

ikkre kirjoitti:Hei

Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.

Tarkastin ECUn johdot, ei olleet löystyneet ja laitoin kontaktispraytä puolanjohtoihin. Vaihdoitko puolaa eri paikkaan, kun selvisi tuo puolavika . Siirtyikö siis vika eri sylinteriin, kun itsellä ei siirry? Oisko mahdollista, että puolassa on vika vaikka ei siirrykään eri sylinteriin puolia vaihtamalla?
Pitää varmaan hommata yksi uusi puola ja kokeilla siirtää sitä sylinteristä toiseen jos rikkinäinen löytyisi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nsrv6 kirjoitti:
ikkre kirjoitti:Hei

Minulla on samanlainen auto ja oli samoja ongelmia. Ensin vaihdoin ilmamassamittarin, ongelma korjaantui. Vika tuli uudelleen muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jolloin vika löytyi irronneesta/löystyneestä liittimestä moottorin ohjausyksikössä. Taas pari tuhatta kilometriä ja vika löytyi 4. sylinterin puolayksiköstä. Nyt olen ajellut jo yli 10 000 km ilman ongelmia.

Tarkastin ECUn johdot, ei olleet löystyneet ja laitoin kontaktispraytä puolanjohtoihin. Vaihdoitko puolaa eri paikkaan, kun selvisi tuo puolavika . Siirtyikö siis vika eri sylinteriin, kun itsellä ei siirry? Oisko mahdollista, että puolassa on vika vaikka ei siirrykään eri sylinteriin puolia vaihtamalla?
Pitää varmaan hommata yksi uusi puola ja kokeilla siirtää sitä sylinteristä toiseen jos rikkinäinen löytyisi.
Jos ristiin vaihdetu on molemat rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Missä kunnossa akku? Kaverilla on sama koppa, sama motti ja 100% samat oireet, minkä kanssa askarreltiin monta iltaa mutta lopulta vika korjaantui uudella akulla :) Lataus pelasi hyvin mutta jännitteet tippui melko nopeasti akusta alle 12V kun oli sytytysvirta päällä ja stari kiinni.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
nsrv6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 12.03.2014 23:44
Paikkakunta: Kuusamo

Re: C320 W203 sytytyskatkoja 5000rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja nsrv6 »

Päivitystä.

Tilasin tuossa uuden sytytyspuolan, että kokeilen onko vika sittenkin jossakin puolassa.
No, laitoin uuden puolan 4.sylinteriin ja niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, vika korjautui. 8)
Eli puola ei ilmeisesti antanut tarpeeksi virtaa huippukierroksilla ja aiheutti sytytyskatkon.
Mutta outo juttu on se miksi sytytyskatko ei siirtynyt toiseen sylinteriin vaikka kokeilin kääntää välillä kaikki puolat ristiin.

Jos samanlaista vikaa ilmaantuu niin ei muutakuin uutta puolaa koneeseen. Puolien kääntely ei näköjään aina paljasta vikaa.
Nyt tuntuu niin uskomattomalta, että auto pelaa. :D Pitkään tämän kanssa painittiinkin, kun vika ilmaantui jo 2013 kesällä.
Vastaa Viestiin