Muutama kysymys w124:seen liittyen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:51
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Kiitoksia vinkeistä jälleen. Paineakku tuolta tosiaan löytyi pitää varmaan testailla tuota lukkoa käsiohjauksella 12voltin akulla meneekö lukkoon.
Asd releen pohjasta koitettiin yhdistäö karvoja mut ei mitään eloa. Mahtaako tuolla asd.lla tai magneetti venttiilillä olla jotain sulakkeita. Ihan kun releen kannalle ei tulisi sähköä? Joku sulake?
Asd releen pohjasta koitettiin yhdistäö karvoja mut ei mitään eloa. Mahtaako tuolla asd.lla tai magneetti venttiilillä olla jotain sulakkeita. Ihan kun releen kannalle ei tulisi sähköä? Joku sulake?
W124 230E -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:51
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Lukko tuntui pelaavan ihan ok kun käytti sitä suoraan 12voltilla magneetti venttiiliä ohjaten. ASD releen pohjasta tuntui olevan yhteys kunnossa magneettiventtiilin piuhaan.. silloin oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää ettei ASD releen pohjalle tule jännitettä mitä se ohjaisi magneetti venttiiliin.. siitä mahdollisesti myös vikakoodi 8. (magneettiventtiili). Löytyykös tuosta ASD systeemistä jotain sulakkeita että sen takia ei tulisi jännitetä tohon ASD releen pohjaan magneettiventtiilin ohjaus nastaan?
Nyt sitten hieman lisää ongelmia vanhojen lisäksi
Huomattiin että auto alkanut savuttamaan älyttömästi valkosta savua, nestettä häviää ja kuplii melkosesti jäähytys järjestelmässä. Lienee siis kansipahvi palanut tuossa.
Mahtaako olla isokin homma vaihtaa tuollaiseen koneeseen kansipahvi eniten mietityttää noi ajotukset yms nokkakettingin kanssa? Pahvi ja pultit maksais 50€ eli se nyt kannattaisi kuitenkin kokeilla jos korjaantuisi sillä. Vai voiko noille oireille muita syitä olla. Öljyn väri ei oo vaihtanut eli ei oo öljyjen sekaan vedet menneet.
Nyt sitten hieman lisää ongelmia vanhojen lisäksi

Mahtaako olla isokin homma vaihtaa tuollaiseen koneeseen kansipahvi eniten mietityttää noi ajotukset yms nokkakettingin kanssa? Pahvi ja pultit maksais 50€ eli se nyt kannattaisi kuitenkin kokeilla jos korjaantuisi sillä. Vai voiko noille oireille muita syitä olla. Öljyn väri ei oo vaihtanut eli ei oo öljyjen sekaan vedet menneet.
W124 230E -88
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Liukutapin irrotus kannesta työläin operaatio että ketju ohjuri saadaan pois.
Laitat ensin ykk ykköspyttyYn tai merkit kohdilleen ja ketjupyörä pois ja ketjun lasket alas katkaisematta mutta kiristin ensin pois ja muista purkaa se nollille ennen kasausta...muuten katkaisee ketjun ajossa.
Tosta tapin vetäjästä. ...kotitekoisesta ....on kuvia täällä tai liukuvasaralla se pois
Laitat ensin ykk ykköspyttyYn tai merkit kohdilleen ja ketjupyörä pois ja ketjun lasket alas katkaisematta mutta kiristin ensin pois ja muista purkaa se nollille ennen kasausta...muuten katkaisee ketjun ajossa.
Tosta tapin vetäjästä. ...kotitekoisesta ....on kuvia täällä tai liukuvasaralla se pois
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:51
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Onkos kellään tietoa tästä asiasta lukkoon liikkuen tai mahtaako jossain peräti olla tälläsen ASD:llä varutetutun w124 sähkökuvia? Ihmetyttää vaan että ei tonne releen pohjalle tule ohjausjännitettä.. kovasti siis vaikuttas joltain magneettiventtiilin sulakkeelta mikä olis mennyt, mut vaikee toki sanoo onko tollasia edes olemassa koko autossa, kun kaikki sulakerasiatkin on täynnä saksaalintta_w124 kirjoitti:Lukko tuntui pelaavan ihan ok kun käytti sitä suoraan 12voltilla magneetti venttiiliä ohjaten. ASD releen pohjasta tuntui olevan yhteys kunnossa magneettiventtiilin piuhaan.. silloin oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää ettei ASD releen pohjalle tule jännitettä mitä se ohjaisi magneetti venttiiliin.. siitä mahdollisesti myös vikakoodi 8. (magneettiventtiili). Löytyykös tuosta ASD systeemistä jotain sulakkeita että sen takia ei tulisi jännitetä tohon ASD releen pohjaan magneettiventtiilin ohjaus nastaan?...

---------------------------------------------------------------------------------------
Kansiremontti alkais kohta olemaan valmis. Öljyt ja vedet sekasin ja nelos pyttyyn aika reilua vuotoa oli ollut. Nyt sitten kansi oikaistu ja menossa takasin paikalleen uuden kansi/imusarjan ja pakosarjan tiivisteiden kera. Katsotaan miten lähtee tämän jälkeen toimimaan.
W124 230E -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:51
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Nyt olis mersu takaisin kasassa. Vanha tasakaasulla tapahtuva nypytys paheni entisestään. Tämä alipaineletku hässäkkä mikä käy huohottajalla, ilmanputsarin kotelossa ja menee jollekkin venttiilille imusarjan vierelle, samoiten tästä letkuhässäkästä lähtee joku erittäin ohut alipaine letku kuskin iskaritolpan suuntaan alaviistoon tosta venakopan vierestä. Tämä kyseinen letku viritelmä alkaa olemaan melkosen hapan voiko olla ongelman aiheuttaja tohon nykimiseen tasakaasulla?
Auto pelaa kylmänä miltei täysin moitteetta mitä lämpösemmäks käy sitä enemmän alkaa tuo nykiminen tasakaasulla, nykii ja empii myös jos painaa kaasun pohjaan, mutta pelaa sillon hieman paremmin kun tasakaasulla ajaessa. Moottorijarrulle nostaess ei mitään isompia ongelmia. Tyhjäkäynnilläkin näkee että kone nykii jonkun verran.
Onko hyviä ehdotuksia mistä voisi johtua? Tulpat oli tarkotus vaihtaa kun ainakin yksi oli saanut sitä öljy/vesi seosta osakseen. Mitkäs tulpat tähän käy motonetista mieluiten halvimmat mahdolliset millä voisi koittaa onko ongelma niissä?
Vettä ja öljyä ei ainakaan enää hävitä tai sekota eli sinänsä hyvällä mallilla vielä kun saisi nykimisen pois ja tehot kohdilleen niin mikäs olis ajellessa
Mut vinkkejä otetaan vastaan mistä vikaa etsiä ja tuo tulppien malli kiinnostaisi että osaisi hakea oikean mallisia.
Mikäs tuo ton putkihässäkän päässä oleva venttiili muuten on. Siinä on joku "säätö" ruuvi päässä mitä voi käsinkin kääntää eri asentoon vaikuttaa ainakin tyhjäkäyntiin jollain tavalla taisi mennä sähköjohdotkin tohon kapistukseen. Lieneekö joku tyhjäkäynti venttiili tms että antaa enempi ilmaa koneelle tyhjäkäynnillä tms vai oonko ihan hakoteillä?
Auto pelaa kylmänä miltei täysin moitteetta mitä lämpösemmäks käy sitä enemmän alkaa tuo nykiminen tasakaasulla, nykii ja empii myös jos painaa kaasun pohjaan, mutta pelaa sillon hieman paremmin kun tasakaasulla ajaessa. Moottorijarrulle nostaess ei mitään isompia ongelmia. Tyhjäkäynnilläkin näkee että kone nykii jonkun verran.
Onko hyviä ehdotuksia mistä voisi johtua? Tulpat oli tarkotus vaihtaa kun ainakin yksi oli saanut sitä öljy/vesi seosta osakseen. Mitkäs tulpat tähän käy motonetista mieluiten halvimmat mahdolliset millä voisi koittaa onko ongelma niissä?
Vettä ja öljyä ei ainakaan enää hävitä tai sekota eli sinänsä hyvällä mallilla vielä kun saisi nykimisen pois ja tehot kohdilleen niin mikäs olis ajellessa

Mikäs tuo ton putkihässäkän päässä oleva venttiili muuten on. Siinä on joku "säätö" ruuvi päässä mitä voi käsinkin kääntää eri asentoon vaikuttaa ainakin tyhjäkäyntiin jollain tavalla taisi mennä sähköjohdotkin tohon kapistukseen. Lieneekö joku tyhjäkäynti venttiili tms että antaa enempi ilmaa koneelle tyhjäkäynnillä tms vai oonko ihan hakoteillä?
W124 230E -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:51
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Edelleen saman ongelman kanssa painitaan. Sattuisko kellään olemaan kuvaa virranjakajan vieressä olevista 3kpl antureita. Ne piti irrottaa kannen oikasua varten ja vaikka nuo merkattiin voisi tarkistaa etteivät ole väärässä järjestyksessä tai johdot olis päässy sekottumaan vääriin antureihin.. Muitaakseni kahden anturit johdot kävivät ristiin?
Bensavikaa tässä vähän arvaillaan kun kylmänä toimii paremmin, mut lämmetessään tuo nykiminen tulee enemmän ja enemmän esiin. Ei nyt täydellisesti toimi kylmänäkään, mutta paremmin.
Bensavikaa tässä vähän arvaillaan kun kylmänä toimii paremmin, mut lämmetessään tuo nykiminen tulee enemmän ja enemmän esiin. Ei nyt täydellisesti toimi kylmänäkään, mutta paremmin.
W124 230E -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:51
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Ongelmia saatiin karsittua vaihtamalla puola johto. Olikos näissä tuo jakajankansi oltava Boshchia?
Nyt sellainen ongelma että käynnistyy/käy kylmänä vähän huonosti. Osaako joku sanoa vaikuttaako tuo "venttiili" mihin menee letku tosta alipaineletku hässäkästä mikä kulkee venttiilikopan vieressä. "venttiilin" alanpäästä lähtee letku suoraan ruisku"rungon" pohjaan. Venttiiliin tulee myös sähköliitin ja venttiilissä on myös "rattaan" omainen pyöritettävä "säätörulla"?
Osaisko joku kertoa mikä tuon säätörullan tarkotus on ja miten tuo säädetään ns oikein? Startti alkaa olemaan myös kohtuullisen loppu.. meinaa lyödä tyhjää. Onko noi startit korjattaviss pelkästään purkamalla ja putsaamalla vai onko ainoa vaihtoehto uusi starttimoottori?
Onkohan missään sähkökuvia w124:sta? 230e:stä mieluiten? ASD releen pohja vähän kiinnostaa kun mielestäni magneettiventtiilin kärjille ei tule jännitettä niin vaikea on sillon ASD:tä ohjata (ASD vikavalo palaa mittaristossa). Sähkökuvista näkis vähän miten tuo on tehty.. Onko esim tolla magnettiventtiilin ohjauksella erillinen sulake tms tai saako se sähköään joltain erillisiltä releen kärjiltä jostain päin autoa.
Toivottavasti joku kerkeää vastailla ettei mene täysin itsekseen puheluksi.
Nyt sellainen ongelma että käynnistyy/käy kylmänä vähän huonosti. Osaako joku sanoa vaikuttaako tuo "venttiili" mihin menee letku tosta alipaineletku hässäkästä mikä kulkee venttiilikopan vieressä. "venttiilin" alanpäästä lähtee letku suoraan ruisku"rungon" pohjaan. Venttiiliin tulee myös sähköliitin ja venttiilissä on myös "rattaan" omainen pyöritettävä "säätörulla"?
Osaisko joku kertoa mikä tuon säätörullan tarkotus on ja miten tuo säädetään ns oikein? Startti alkaa olemaan myös kohtuullisen loppu.. meinaa lyödä tyhjää. Onko noi startit korjattaviss pelkästään purkamalla ja putsaamalla vai onko ainoa vaihtoehto uusi starttimoottori?
Onkohan missään sähkökuvia w124:sta? 230e:stä mieluiten? ASD releen pohja vähän kiinnostaa kun mielestäni magneettiventtiilin kärjille ei tule jännitettä niin vaikea on sillon ASD:tä ohjata (ASD vikavalo palaa mittaristossa). Sähkökuvista näkis vähän miten tuo on tehty.. Onko esim tolla magnettiventtiilin ohjauksella erillinen sulake tms tai saako se sähköään joltain erillisiltä releen kärjiltä jostain päin autoa.
Toivottavasti joku kerkeää vastailla ettei mene täysin itsekseen puheluksi.
W124 230E -88
Re: Muutama kysymys w124:seen liittyen
Mulla ihan sama ongelma ASD:n kanssa Vikakoodia 8 ilmottaa. Jarruvalokytkin vaihdettu ja yleismittarilla ASD releen pohjasta mitattu toimivuus. Toimi oikein. 12v volttia kun syöttää suoraan magneettiventtiilin liittimeen penkin alla niin vaimea napsaus kuuluu magneettiventtiilistä ja perä menee kyllä lukkoon (perä ilmassa autokäynnissä) Missä vika ?