No homma tuli tehtyä ja tässä seuraaville tee se itse miehille asennuksesta.
Auto: E 220 CDI A Avantgarde (ei tehdasasenteista Webastoa)
Defa
Vastus 702 (550w)
Asennussarja 460510
Johtosarja 785 (mini 915+920)
Sisähaara 766 (1,0+1,5m)
Hinta yht. n. 235 €
Linkki asennusohjeeseen:
http://www.defa.com/doc/DIV/460510.pdf
Vastuksen asennus meni linkin ohjeiden (2) mukaisesti.
Jäähdytysnesteen laskeminen; kiertovesipumpulta moottoriin menevän letkun irrotin moottorin puolelta, eikä jäähdytysnestettä tullut kuin joku 2 dl.
Vastuksen kiinnitysraudan pultti löytyy melkein keskeltä konetta kampiakselin värinänvaimentimen alta (hydrauliputkien kiinnitys) ja pohjavuovit piti irrottaa eka.
Kasatessa huomasin että moottorin ilmaputki painaa kiertovesipumpulta menevää letkua tuulettimen reunaan.
Mini ulkopistokkeen asensin LED päiväajovalon (Avantgarge) viereen ”nyppylä”muoviin , takana on äänimerkki jonka kiinnikettä hieman käänsin. ”Nyppylä”muoviin muistaakseni 25mm reikä ja asennusrengasta käytin ohjeesta poiketen etupuolella, renkaan kolme jalkaa sattu istumaan sopivasti nyppylöiden päälle, asennusrenkaaseen piti viilata 3mm kääntymisen estävä ura.
Asennussarja 510
Asennussarjan voi kyhätä itsekin (mutta takuu ei korvaa jos asennussarjaa ei ole käytetty ?)
Mitat:
Mutkaletku: sisä halk. 18mm Pituus (pöydältä mitattu ”ylöspäin”) 150 x 80mm
Suoraletku: sisä halk. 19mm Pituus 430mm
Metallinen jatkoholkki: ulkohalk. 20,5mm Pituus 50mm
Kiinnitysrauta: reiän keskeltä-reiän keskelle 76mm
+ letkuklemmareita
Sisäpistokkeen asennus:
Läpivienti löytyy rintapellistä akun vierestä (kuljettajan puolelta), akkua ei tarvitse irrottaa.. Kovamuovinen tulppa on halk. 32/50 mm, ja siinä on tupla ”kynnet” sisäpuolella ja rintapellin reiässä on syvennykset – en oikein päässyt kärryille oikeasta irrotustavasta, irtos se jollainlailla pyörittämällä ja kampeamalla sisäpuolelta.
Kovamuovitulpan korkeaa reunaa vähän kaiversin (sisäpuolella vähän ahdasta), tulpan ”väliseinän” poistin ja porasin 20mm reiän keskelle ja laitoin sarjan mukana tulleen läpivientikumin.
Moottoritilassa vedin johdon ihan lokasuojan reunasta kumin alta (ei tarvitse tehdä reikää).
Sisäpistokkeen asensin apukuskin jalkatilaan muoviseinään oven puolelle (varottava takana olevia sähköjohtoja, liimaa vaikka ruuvin taakse jotain). Paikkaa yritin katsoa, ettei se estä hanskalokeron alla olevan muovin irrotusta – raitisilmasuodattimen vaihto. Muovi on kolmella torxilla ja keskeltä perältä neliön muotoisesta reiästä pitää vapauttaa syvällä oleva muovikiinnike sekä irrota sähköliittimet valolta ja lämpötila-anturilta.
Toivottavasti kirjoituksesta on jollekin jotain hyötyä.
Kuviakin tuli otettua, mutta en mä niitä osaa mihinkään laittaa nähtäväksi.
