Mutta tulihan silkasta mielenkiinnosta avk:n sivuille mentyä. Seuraavaksi vähän tyyppivikojen googlettelua netistä ja koska auto näytti kuvissa todella siistiltä, niin avk:n sijaitessa 10km päässä kämpiltä eksyin sitten renkaita potkimaan. Mersu näytti siltä kuin se olisi ajettu sivuluisussa tolppaan ja takakontti oli ottanut kuskin puolelle osuman. Muuten auto oli todella nätissä kunnossa ja c-mersun kohdalla rohkeasti sanaa ruosteetonkin voisi käyttää. Päätin ostaa laitteen, koska näytti siltä että se oli ihan ajokuntoinen. Emäntäkin kotosalla antoi luvan kunhan lupauduin hankkiutumaan jommasta kummasta bemarista eroon.
Itseltä ei peltihommat ja maalaaminen onnistu ellei halua tekijänsä näköistä jälkeä. Kesäkuun puolessa välissä otin riskillä autoon siirtokilvet ja menin kokeilemaan josko auto liikkuisi ajamalla oikojan hoteisiin Lammille. Olin menossa tuttavan kanssa Lapualle SM-ralliin ja silloin mersun voisi helposti heittää Lammille matkan varrella. Akku oli tyhjä, mutta startterilla auto pärähti käymään kuin palmun alta ja kone kuulosti todella nättikäyntiseltä. Vähän aikaa kyttäilin nestevuotoja, mutta mistään ei mitään valunut. Sitten varovasti ajamaan eteenpäin. Ja jälleen kaikki tuntui toimivan nätisti. Eipä siinä muuta kuin varovasti köröttelemään Lammille. Vesisateessa ei paljoa uskaltanut hurjastella, etteivät takapään muovit lentäisi taivaan tuuliin. Takapään jarrulevyn vapinaa lukuunottamatta mitään asiaankuulumatonta ei kuitenkaan ilmennyt. Kojetaulu ilmoitti kyllä, että joku poltin on rikki. Voi olla ihan mahdollista

Auton oikoja pitää nyt vähän kesälomaa ja hoitelee kiireellisempiä autoja alta pois. Mersu pääsee työnalle nyt varmaan parin viikon päästä. Osien etsimisessä on ollut oma hommansa. Takavalot löytyivät foorumin kautta ilman ongelmia. Takakulman osto on kuitenkin ollut aikamoista säätämistä. Foorumille laitoin ostoilmoituksen ja sen kautta sainkin hyvän tarjouksen. Takalasin ja takakulman saisin suoraan Lammille toimitettuna. No sehän on hemmetin hyvä homma. Puhetta oli, että palassa on vähän pintaruostetta, mutta muuten hyvä. Ruosteetontahan ei ole olemassakaan, kun käytetystä autosta on kyse ja sanoin palan välttävän kunhan hiomisen jälkeen hitsi tarttuu ettei tarvitse paikkailla. Korjauspala olikin tiputettu peltimiehen tallin eteen, mutta se oli kolmesta kohtaa mätä ja pahimmassa kohtaa monen centin reikä. Että tällasta. Myyjältä kun kysyi asiasta, niin olis kuulemma kussu hunajaa tällasesta korjauspalasta oman entinsen projektimersunsa kanssa. No se ei minua hirveesti lämmittäny, kun noita 202:sen korjauspaloja saa ehjiäkin vielä. Takaikkuna oli sentään ehjä.
Seuraavaa korjauspalaa yritin ostaa Vantaalta, kun foorumilla oli mersu osina myynnissä. Myyjää ei meinannut saada oikein tarkistamaan kulman ruosteita, eikä hintaakaan meinannut irti saada. Kesälomareissulta tultua olisin sitten mennyt itse kulmaa tutkimaan, mutta hintaa ei vieläkään oikein osatu sanoa ja koko koppa olisi loppujen lopuksi haluttu myydä kerralla. On vaikeaa. Ei voinut sitten heti sanoa ettei halua pilkkoa koria. Korjauspalan hankkiminen alkoi muistuttaa kuin btcf:llä (bemarifoorumi) kaupankäyntiä

Olin kesäkuussa soitellut Raptecille ja kysellyt löytyykö heiltä tarvittaessa koreja joita voi leikellä. Silloin löytyi. Nyt taas puhelin kauniiseen käteen ja kysymään löytyykö vielä. Taivaan kiitos vielä löytyi ruosteeton kulma. Ei muuta kuin paku päiväksi vuokralle, Raptecin pihaan koria leikkaamaan ja korjauspala Lammille. Kiitokset muuten Raptecille! Kummasti helpotti otsaan kasvanutta tattia, kun heiltä sai käydä palan leikkaamassa ja kulma oli juuri siinä kunnossa mitä puhelimessa oli sanottu

Nyt auto odottaa vähän aikaa korjauspalan vaihtoa. Sitten ajelen sen kotiseudulle Itä-Suomeen maalattavaksi ja vaihdan taakse samalla jarrulevyt. Sen jälkeen melkein voisikin kokeilla leimalle, jos ei ole mitään ihmeellistä ilmennyt.