Mitä tapahtui?? Apua?
Mitä tapahtui?? Apua?
Pakoputkesta alkoi kuulumaan kolinaa, ihan kuin joku lämpörauta olisi ollut kosketuksessa itse pakoputkeen. Yhtäkkiä putkesta ulos aivan järkyttävää savupilveä ja kaasu hirtti hetkellisesti kiinni ja laatikko nykii.Autoa ei voi edes käynnistää koska savutus jatkuu ja kaasu lyö pohjaan vaikkei koskekkaan polkimeen. Apuja kaivataan. Autoni on W211 e320 -03
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Bensa vai diesel?
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Diesel kyseessä
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Suutin ... tosin ei pitäisi kiertää omia aikojaan. Turbosta öljyt imupuolelle, sopisi paremmin. Tai jonkinlainen moottorivaurio...
wiimax.fi
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Jos turbon jysäytti niin öljy jos menee palotilaan niin alkaa itsekseen palamaan eli kierrokset nousee yli tapin heti...kone voi mennä ylikierroksille ja sammuttamaan ei voi kuin vaihteella jos manuaali..lopulta poksahtaa....tavallaan se öljy menee pakopuolelle mutta voihan se tyrkätä sen imulinjaankin.
Ota turbon imuputki irti ja tutki välykset turbolta
Ota turbon imuputki irti ja tutki välykset turbolta
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Palanut öljy ainakin käryää ja motti hohkaa tulikuumana
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Turbo rikki
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Tuohon turbo vikaan minäkin kallistuisin. Menee öljyt ahtopaineen mukana palotilaan. Tarkista onko ahtoilman putki öljyssä.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Onko tuon ikäisessä/ joissain niistä jo hiukkassuodatin? Tää kiinnostaa yleisellä tasolla, koska eikös hiukkassuodatinta puhdisteta siten että suotimeen kertynyttä ryönää ohjataan takaisin imupuolelle kun poltto lähtee käyntiin. Eli jos se pönttö on tukossa, tietokone yrittää jatkuvasti kierrättää pakokaasuja takaisin koneeseen. Ts. Ahdin käy koko ajan tulikuumana, kunnes käy esim. noin, eli Ahdin sanoo poks, ja moottoriöljyt pääsee sitä kautta imupuolelle. (Youtubesta esim. "Runaway diesel.")
Ainakin yhden auton tiedän (ei mese) joka on tapettu merkkihuollon ammattitaidottomuuden vuoksi. Kun tukkosella hiukkaspöntöllä ajaa vaan, se kuorii koneen siihen kuntoon että siinä ei lopulta ole ainuttakaan käyttökelpoista osaa.
Ainakin yhden auton tiedän (ei mese) joka on tapettu merkkihuollon ammattitaidottomuuden vuoksi. Kun tukkosella hiukkaspöntöllä ajaa vaan, se kuorii koneen siihen kuntoon että siinä ei lopulta ole ainuttakaan käyttökelpoista osaa.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Minun Audi teki tuon saman kun turbon akseli katkesi kesken ajon.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Jees elikkäs turbo siellä oli kolmessa osassa, välijäähyynkin heitellyt vähän palasia. Ilman moottorivaurioita selvittiin.
Kiitos kaikille neuvoista/vinkeistä!
Kiitos kaikille neuvoista/vinkeistä!
Re: Mitä tapahtui?? Apua?
Ei!jarssep kirjoitti:Onko tuon ikäisessä/ joissain niistä jo hiukkassuodatin? Tää kiinnostaa yleisellä tasolla, koska eikös hiukkassuodatinta puhdisteta siten että suotimeen kertynyttä ryönää ohjataan takaisin imupuolelle kun poltto lähtee käyntiin. Eli jos se pönttö on tukossa, tietokone yrittää jatkuvasti kierrättää pakokaasuja takaisin koneeseen. Ts. Ahdin käy koko ajan tulikuumana, kunnes käy esim. noin, eli Ahdin sanoo poks, ja moottoriöljyt pääsee sitä kautta imupuolelle. (Youtubesta esim. "Runaway diesel.")
Ainakin yhden auton tiedän (ei mese) joka on tapettu merkkihuollon ammattitaidottomuuden vuoksi. Kun tukkosella hiukkaspöntöllä ajaa vaan, se kuorii koneen siihen kuntoon että siinä ei lopulta ole ainuttakaan käyttökelpoista osaa.
Sä sekoitat nyt EGR:n ja DPF:n keskenään...
Egr = pakokaasun takaisinkierrätys pakosarjasta imusarjaan, ennen ahdinta, pienellä kuormalla ja sopivan lämpöisellä koneella.
Dpf = partikkelifiltteri, jonka polton aikana jälkiruiskutetaan polttoainetta, jotta se saadaan tarpeeksi kuumaksi. Mitään ei kierrä takaisin, Dpf on putkessa turbon, katin ja Egr:n jälkeen. Palamisjäänteet/ tuhka pakoputkesta pihalle.