Mitä tapahtui?? Apua?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ttom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2014 17:38

Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja ttom »

Pakoputkesta alkoi kuulumaan kolinaa, ihan kuin joku lämpörauta olisi ollut kosketuksessa itse pakoputkeen. Yhtäkkiä putkesta ulos aivan järkyttävää savupilveä ja kaasu hirtti hetkellisesti kiinni ja laatikko nykii.Autoa ei voi edes käynnistää koska savutus jatkuu ja kaasu lyö pohjaan vaikkei koskekkaan polkimeen. Apuja kaivataan. Autoni on W211 e320 -03
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja Lape »

Bensa vai diesel?
ttom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2014 17:38

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja ttom »

Diesel kyseessä
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18180
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suutin ... tosin ei pitäisi kiertää omia aikojaan. Turbosta öljyt imupuolelle, sopisi paremmin. Tai jonkinlainen moottorivaurio...
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos turbon jysäytti niin öljy jos menee palotilaan niin alkaa itsekseen palamaan eli kierrokset nousee yli tapin heti...kone voi mennä ylikierroksille ja sammuttamaan ei voi kuin vaihteella jos manuaali..lopulta poksahtaa....tavallaan se öljy menee pakopuolelle mutta voihan se tyrkätä sen imulinjaankin.
Ota turbon imuputki irti ja tutki välykset turbolta
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ttom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2014 17:38

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja ttom »

Palanut öljy ainakin käryää ja motti hohkaa tulikuumana
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Turbo rikki
Mese-220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 22.07.2011 16:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi, Rauma

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja Mese-220 »

Tuohon turbo vikaan minäkin kallistuisin. Menee öljyt ahtopaineen mukana palotilaan. Tarkista onko ahtoilman putki öljyssä.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372

Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Onko tuon ikäisessä/ joissain niistä jo hiukkassuodatin? Tää kiinnostaa yleisellä tasolla, koska eikös hiukkassuodatinta puhdisteta siten että suotimeen kertynyttä ryönää ohjataan takaisin imupuolelle kun poltto lähtee käyntiin. Eli jos se pönttö on tukossa, tietokone yrittää jatkuvasti kierrättää pakokaasuja takaisin koneeseen. Ts. Ahdin käy koko ajan tulikuumana, kunnes käy esim. noin, eli Ahdin sanoo poks, ja moottoriöljyt pääsee sitä kautta imupuolelle. (Youtubesta esim. "Runaway diesel.")

Ainakin yhden auton tiedän (ei mese) joka on tapettu merkkihuollon ammattitaidottomuuden vuoksi. Kun tukkosella hiukkaspöntöllä ajaa vaan, se kuorii koneen siihen kuntoon että siinä ei lopulta ole ainuttakaan käyttökelpoista osaa.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Minun Audi teki tuon saman kun turbon akseli katkesi kesken ajon.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
ttom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.09.2014 17:38

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja ttom »

Jees elikkäs turbo siellä oli kolmessa osassa, välijäähyynkin heitellyt vähän palasia. Ilman moottorivaurioita selvittiin.
Kiitos kaikille neuvoista/vinkeistä!
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1242
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä tapahtui?? Apua?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

jarssep kirjoitti:Onko tuon ikäisessä/ joissain niistä jo hiukkassuodatin? Tää kiinnostaa yleisellä tasolla, koska eikös hiukkassuodatinta puhdisteta siten että suotimeen kertynyttä ryönää ohjataan takaisin imupuolelle kun poltto lähtee käyntiin. Eli jos se pönttö on tukossa, tietokone yrittää jatkuvasti kierrättää pakokaasuja takaisin koneeseen. Ts. Ahdin käy koko ajan tulikuumana, kunnes käy esim. noin, eli Ahdin sanoo poks, ja moottoriöljyt pääsee sitä kautta imupuolelle. (Youtubesta esim. "Runaway diesel.")

Ainakin yhden auton tiedän (ei mese) joka on tapettu merkkihuollon ammattitaidottomuuden vuoksi. Kun tukkosella hiukkaspöntöllä ajaa vaan, se kuorii koneen siihen kuntoon että siinä ei lopulta ole ainuttakaan käyttökelpoista osaa.
Ei!

Sä sekoitat nyt EGR:n ja DPF:n keskenään...

Egr = pakokaasun takaisinkierrätys pakosarjasta imusarjaan, ennen ahdinta, pienellä kuormalla ja sopivan lämpöisellä koneella.

Dpf = partikkelifiltteri, jonka polton aikana jälkiruiskutetaan polttoainetta, jotta se saadaan tarpeeksi kuumaksi. Mitään ei kierrä takaisin, Dpf on putkessa turbon, katin ja Egr:n jälkeen. Palamisjäänteet/ tuhka pakoputkesta pihalle.
Vastaa Viestiin