W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Tekisi mieli leikkiä mutta puhti loppuu just kun hupi alkaa.
Uhri on 2001 sporttikoupe. Auto jäänee kakkos-autoksi viimeistään ensi vuonna mutta sitä ennen otetaan vähän iisimmin.
Selasin vähän aihetta puoltavan 24 sivua läpi ja ilmeisesti tapaus ei ole ihan verrattavissa....
Alunperin oli tarkoitus piristää konetta uudella ahdinpyörällä yms mutta pikaisella vertailulla samaan hintaan saisi jo solmun tilalle. Vähän kans arveluttaa tuo iittonin kunto, turbon vaihtamalla tilalle loppuisi sekin mietintä.
Eli eli. Mitä tarvitsen?
Osa yksi: luvat
Auto siis on jo vakiona ahdettu, mutta mites lupien kanssa kun vaihtaa kompuran turboon?
Tornihuhu kertoo kauhutarinaa VTT -testeistä, eikö muutoskatsastus ja päästötesti riitä?
Osa kaksi: palikat?
Pakosarjat, ahdin, sen rekvisiitta ja putket... Vähän jo tutumpaa maata ja saan apuja tarvittaessa. Jotain erityistä?
Pieni solmu lähtöön, katukäyttöön näin aluksi, myöhemmin sitten enempi irti.
Uhri on 2001 sporttikoupe. Auto jäänee kakkos-autoksi viimeistään ensi vuonna mutta sitä ennen otetaan vähän iisimmin.
Selasin vähän aihetta puoltavan 24 sivua läpi ja ilmeisesti tapaus ei ole ihan verrattavissa....
Alunperin oli tarkoitus piristää konetta uudella ahdinpyörällä yms mutta pikaisella vertailulla samaan hintaan saisi jo solmun tilalle. Vähän kans arveluttaa tuo iittonin kunto, turbon vaihtamalla tilalle loppuisi sekin mietintä.
Eli eli. Mitä tarvitsen?
Osa yksi: luvat
Auto siis on jo vakiona ahdettu, mutta mites lupien kanssa kun vaihtaa kompuran turboon?
Tornihuhu kertoo kauhutarinaa VTT -testeistä, eikö muutoskatsastus ja päästötesti riitä?
Osa kaksi: palikat?
Pakosarjat, ahdin, sen rekvisiitta ja putket... Vähän jo tutumpaa maata ja saan apuja tarvittaessa. Jotain erityistä?
Pieni solmu lähtöön, katukäyttöön näin aluksi, myöhemmin sitten enempi irti.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Valitettavasti en osaa neuvoa yhtään, mutta erittäin kiinnostava aihe! Toivottavasti saat vastauksia.
M-B E200cdi -07
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Kolunnut läpi interwebziä ja lyhyesti: mahdollista, ei järin vaikeaa edes mutta vaatii uuden ecun.
Ecu lähtee kait vaihtoon kuitenkin jossain vaiheessa. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Luparulianssi lienee päättävä tekijä. VTT-testit maksaa ihan liikaa, taas muutoskatsastus ja perus-testit ei lompsaa paljoa laihduta.
Ecu lähtee kait vaihtoon kuitenkin jossain vaiheessa. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Luparulianssi lienee päättävä tekijä. VTT-testit maksaa ihan liikaa, taas muutoskatsastus ja perus-testit ei lompsaa paljoa laihduta.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Ei mitään mahdollisuuksia laillisesti ilman VTT:n pussitestiä mihinkään vähäpäästöiseen autoon.
Eli -91 tai vanhempi EI-vähäpäästöinen auto on suomessa päättäjien mielestä turvallisin ja myös ainoa vaihtoehto näihin ahtimenvaihto- ja jälkiahtamis-hommiin.
Liittyy siis siihen, että joudut todistamaan ko. testillä, että auto saastuttaa enintään yhtä paljon muutoksen jälkeen, kuin uutena.
Eli -91 tai vanhempi EI-vähäpäästöinen auto on suomessa päättäjien mielestä turvallisin ja myös ainoa vaihtoehto näihin ahtimenvaihto- ja jälkiahtamis-hommiin.
Liittyy siis siihen, että joudut todistamaan ko. testillä, että auto saastuttaa enintään yhtä paljon muutoksen jälkeen, kuin uutena.
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Jos nuo jostain saa sopuhintaan niin harkitaan.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Saisko sen remmiahtimen tilalle isomman, sillälailla ettei sitä kukaan sieltä huomaa?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Joku taisi puhua eaton m65:stä tjsp. Saa tosiaan etsiä jotta mokoman löytää ja olla asiantuntija jotta tunnistaa.
Jäähyt ei ole kovin kummoset nyttenkään, isompi lämpöpumppu sulattaa varmaan koko auton.
Jäähyt ei ole kovin kummoset nyttenkään, isompi lämpöpumppu sulattaa varmaan koko auton.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Eiköhän tuohon ecuun riitä ihan uudelleen ohjelmointi, mikä kustantaa vajaan tonnin. Päälle VTT:n testit, mistä ei ole edes takuuta että menee läpi. Toisinsanoen projektissa ei ole mitään järkeä, mutta eihän kaikkea tietty tarvii järjellä ajatella
Eiköhän melkein järkevin ole nostaa hieman paineita vaihtamalla ahtimen välitystä ja sitten tuon käyttää uudelleen ohjelmoinnissa. Selviää parilla tonnilla ja saat muutaman kymmenen heppaa lisää. Mitään isompaa kompuraa tuohonkin on aivan turha lähteä vaihtamaan hyötyyn ja vaivaan nähden. Tai sitten tuolla muutaman tonnin välillä vaihdat suoraan tehokkaamman auton

Eiköhän melkein järkevin ole nostaa hieman paineita vaihtamalla ahtimen välitystä ja sitten tuon käyttää uudelleen ohjelmoinnissa. Selviää parilla tonnilla ja saat muutaman kymmenen heppaa lisää. Mitään isompaa kompuraa tuohonkin on aivan turha lähteä vaihtamaan hyötyyn ja vaivaan nähden. Tai sitten tuolla muutaman tonnin välillä vaihdat suoraan tehokkaamman auton

Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Moni topikki kertoo ecun vaihtavan softaansa lennosta ollen lähes mahdoton ohjelmoida uusiksi. Pitäisi olla kokonaan uusi ecu tai sen ohitus.
Tosiaan ihan hirveesti en ajatellut investoida tähän, siksi selvitän enste mitä maksaa.
Jos tuon ahdinpyörän tai sen "isontajan" sais sopuhintaan remmin kera ni sen voisin ottaa, vähän vajaa tonni rautarinkulasta on vähän liikaa saatuun hyötyyn nähden.
Itse autossa ois potentiaalia vaikka kuin, ahtimesta vaan loppuu kapasiteetti ja sen ylittäessä kestävyys. Turbolla ovat saaneet amg:t nöyryyttäviä lukemia ilman että mikään paikka erityisemmin haurastuu... Poislukien perä.
Tosiaan ihan hirveesti en ajatellut investoida tähän, siksi selvitän enste mitä maksaa.
Jos tuon ahdinpyörän tai sen "isontajan" sais sopuhintaan remmin kera ni sen voisin ottaa, vähän vajaa tonni rautarinkulasta on vähän liikaa saatuun hyötyyn nähden.
Itse autossa ois potentiaalia vaikka kuin, ahtimesta vaan loppuu kapasiteetti ja sen ylittäessä kestävyys. Turbolla ovat saaneet amg:t nöyryyttäviä lukemia ilman että mikään paikka erityisemmin haurastuu... Poislukien perä.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta suomen typerän lain mukaan vähäpäästöisen auton moottoriin ei saa tehdä mitään muutoksia. Pelkkä ecun ohjelmointikin jo vaatisi vtt testit, isommasta hihnapyörästä puhumattakaan. Tosin niitä nyt ei kukaan huomaa välttämättä.
Lakia vois kyllä tässä kohtaa muuttaa niin, että riittäisi kun auto menee katsastuksen päästötestistä läpi. Mutta tarvis puhua jollekkin kansanedustajalle että tekee alotteen.
Lakia vois kyllä tässä kohtaa muuttaa niin, että riittäisi kun auto menee katsastuksen päästötestistä läpi. Mutta tarvis puhua jollekkin kansanedustajalle että tekee alotteen.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
300te24 kirjoitti: Lakia vois kyllä tässä kohtaa muuttaa niin, että riittäisi kun auto menee katsastuksen päästötestistä läpi. Mutta tarvis puhua jollekkin kansanedustajalle että tekee alotteen.
se tässä nykyisessä käytännössä on typerintä että ne autot joita saa virittää ovat niin vanhoja että niistä ei oikein löydy turvavoitä kummempia turva laitteita.
tuota nykyistä vähäpäästöisyyden rajaa kun nostettaisiin vaikka kymmenen vuotta niin tilanne muuttuisi jo kummasti.
Re: W203, m111.975 turbo konversio, "mitä tarvitsen?"
Jees, kyselin vähän ja aika toivotonta touhua. Ehkä onnistuisi, kaukaa haettua sekin ja lopulta liian kallista.
That's it.....
That's it.....
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"