Omassa on 290mm x 10, ei ole jäähdytetty. Takana siis. Jarrukilpeä jouduin tässäkin rusikoimaan + satulan kiinnitys pulttejen halkaisia taisi olla 12mm uudessa. Kun 'vakio' satula kiinnittyyn 10mm pulteilla. Et jos tulee tuo 290mm levy etkä halua alkaa napoja vaihtamaan niin holkeilla ja prikoilla saa shimmailtua. Eikä ole pois suljettu tehdä M12 jengat taakse, kunhan suoraan saa menemään.
Ola8 kirjoitti:Olisin myös vaihtamassa isompia jarruja 2,0 -88 tenavaan. Olisi 320TE:n jarrut tarjolla, tarvitseeko satuloiden, levyjen ja pääsylinterin lisäksi myös navat ja olka-akselit vaihtaa eteen, sekä taakse eli koko paketti?
Pari viestiä ylempänä sanotaan että takajarrut menevät jarrukilpeä muokkaamalla. Jos eteen on tulossa nelimäntä jarrut, 124:sta. Niin ainakin tenavaan missä alunperin on jäähdytetyt levyt. Menee nelimäntäjarrut, jarrukilpeä ra*skaamalla.
Tuo pääsylkkä jos tulee w124:sta niin ainakin omaan tenavaan meni yhtä jarruputkea jatkamalla. (lähtö eri kohdassa. Motonetistä 20cm jarruputki+liitos holkki n.10e)
Jos laittaa eteen cossun levyt ja satulat niin ei tarvi koskea jarrukilpiin, ne riittää juuri ja juuri (ainakin kakslitrasen bensan kilvet). Käsittääkseni taakse ei tarvitse laittaa isompia leimasyistä mutta toki muuten tehokkaat jarrut on hyvästä.
Laillinen maksimiteho liikkuu tenavalla auton papereissa lukevan massan perusteella noin 245hp tietämillä. Eipä se paljon cossun jarruja kummempaa tarvi kun koppakin on kevyt.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Japatti kirjoitti:Tuo pääsylkkä jos tulee w124:sta niin ainakin omaan tenavaan meni yhtä jarruputkea jatkamalla. (lähtö eri kohdassa. Motonetistä 20cm jarruputki+liitos holkki n.10e)
Minulla kun ei ollut abseja niin tuossa pääsylkässä on kaks lähtöä etujarruille ja 124 sylkässä vain yksi, niin sehän menee varmaankin siitä abs-yksikölle. Voinko sen yhden lähdön haarottaa etujarruille tällä "Jarruputken T-haara M10x1,25mm" motonetistä löytys, jos tuo kierre nyt sattuu olemaan oikealla nousulla. Vai pitäs se nimenomaa olla absittoman 124 kahdella lähdöllä oleva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ei ole minullakaan abs-jarruja tenavassa. Motonetistä ostamassani W124 (kaikki mallit) pääsylinterissä oli 3-lähtöä. Yksi ylös ja kaksi kuljettajan puolelle. Yhdessä reijässä oli pultti tulppana. 15/20cm jarruputki oli lyhin motonetissä ja oli täydellinen jatkoliittimen kanssa.
Minun mielestä voit haaroittaa t-haaralla paineen etujarruille. Tällä tavalla se on takajarruillekin toteutettu. Jossa viimeiset putket ovat vielä eri pituiset. Ei pitäisi tuoda ongelmia.
Ota pääsylinteri malliksi kun haet t-haaran niin tulee kerrasta oikea.
Ainut ero minun w201 2.3 absittoman tenavan pääsylinterissä verrattuna w124 oli yksi lähtö eripuolella, jonka takia jatkoin jarruputkea.
Tuo pääsylinteri on 2024300002, käytetty e320 ja c36. Oikea nousu taitaa olla M10x1 jarrunipassa. Jees pitänee se ainakin kokeilla sellasella T-haaralla, eiköhän tuon kun hyvin saa ilmattua niin toimine. Ei luulis olevan jarrutus tehossakaan eroa kun eihän neste puristu kasaan. Saman verranhan sitä nestettä menee, haarottuu se sitten samasta putkesta T-haaralla tai suoraan sylinteriltä kahdesta nipasta niinkun alkuperäsessä on.
Kato sitten tarkasti että jarrutehostimen sisällä oleva ''piikki'' menee pääsylinterin akselin sisälle. Pumppailtiin jarrua pihassa, ei löytynyt vaikka poljin oli kivikova.. oli se ''tappi'' ohi reijästä.
Nostellaas tätäkin. Teen tässä hiukan selvitystyötä pikkumesen jarrujen parantamiseksi.
Onkos W124 300-24 ja 320 -malleissa samat jarrusatulat? Takana vissiin on, koska tarjoaa samaa 278mm levyä molempiin. Eteen ei ollut satuloita tarjolla motonetin listoilla, mutta vuosimallista riippuen oli 295mm ja 294mm levyä. Voisin päätellä, että 295 levyllä on sama satula, on sitte 300 tai 320.
Hyvä tieto oli, että taakse menee levyt ja satulat ilman napojen vaihtoa ym. Täydellinen takapääremontti (laakerit, jarrukilvet ym) tulossa, niin hintataso on varmasti erilainen W201 omilla osilla, ku ison monivenan osilla...
Nostellaas tätäkin. Teen tässä hiukan selvitystyötä pikkumesen jarrujen parantamiseksi.
Onkos W124 300-24 ja 320 -malleissa samat jarrusatulat? Takana vissiin on, koska tarjoaa samaa 278mm levyä molempiin. Eteen ei ollut satuloita tarjolla motonetin listoilla, mutta vuosimallista riippuen oli 295mm ja 294mm levyä. Voisin päätellä, että 295 levyllä on sama satula, on sitte 300 tai 320.
Hyvä tieto oli, että taakse menee levyt ja satulat ilman napojen vaihtoa ym. Täydellinen takapääremontti (laakerit, jarrukilvet ym) tulossa, niin hintataso on varmasti erilainen W201 omilla osilla, ku ison monivenan osilla...
Jos on suuri hintaero monivenan tai tenavan jarrukilvillä, niin se tenavan jarrukilpi kyllä riittää kokonsa puolensa 278mm levylle. kun se riittää 290mm levylle nippanappa. Ps. täältä löytyy w210 kunnostusta vaativat takasatulat 290mm levylle jos kiinnostaa.
Minulla on W210:ssä EPC:n levyt edessä 316/28 ja takana 290/10 + ympäri auton EPC:n punaiset palat. Jarrut toimivat erittäin hyvin,kylmänä paremmat kun normaalit ja kun vähänkin tulee lämpöä niin ainavaan paranee, jarrutustuntuma on polkimeen hyvä,Ouluzonen asfalttirataa kierretty n. 50 kierrosta ja hyvin toimii. Nesteenä on EPC:n racing neste jaka kestää paremmin lämpöä. Niin ja autoni jarrusatulat on peräisin MB w210:n 430 koneisesta mallista, edessä 4:li mäntäiset ja takana 2:si mäntäiset.
make280s kirjoitti:Minulla on W210:ssä EPC:n levyt edessä 316/28 ja takana 290/10 + ympäri auton EPC:n punaiset palat....Niin ja autoni jarrusatulat on peräisin MB w210:n 430 koneisesta mallista, edessä 4:li mäntäiset ja takana 2:si mäntäiset.
Onko W210-korissa kasikoneella tuulettamattomat 10 mm takajarrulaikat?
Kiitos vinkeistä! Tosiaan S124 E320 -mallissa oli jo tuuletetut takalevyt. Mielessä kävi nekin, mutta päädyin väyrysen jarruihin, kun tuli sopivasti tarjolle.
Eilen kokeilleena, - 89 W201 2.0 bensan etujarrujen tilalle sopii suoraan - 94 (E) W124 280E jarrusatulat (1-mäntäiset) ja levyt. Eikös se mennyt niin että tuota ikäluokkaa olevian 6cyl moniventtiilien jarrulevyt ovat samankokoiset, mutta jarrusatuloita on 1, 2, ja 4 (jopa 6) mäntäisiä?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Tenavan jarruista kerta puhe ni kysellääs vähän. Omaan tenuun on tulossa w203 320cdi sportin jarrut. 2 x57mm mäntää/satula ja 330mm x 28mm jarrulaikka. Kyssäri kuuluukin et mikä pääsylinteri alkuperäisen tilalle, vai toimiiko alkuperäinen? Teräspunosletkut on tulossa myös. Millasella työllä w124 osa sopii paikoilleen?
kimu kirjoitti:Tenavan jarruista kerta puhe ni kysellääs vähän. Omaan tenuun on tulossa w203 320cdi sportin jarrut. 2 x57mm mäntää/satula ja 330mm x 28mm jarrulaikka. Kyssäri kuuluukin et mikä pääsylinteri alkuperäisen tilalle, vai toimiiko alkuperäinen? Teräspunosletkut on tulossa myös. Millasella työllä w124 osa sopii paikoilleen?
Itsellä kävi ainakin pääsylinteri pieneksi, kun laittoi noi 280 jarrut. Millä jarruilla on alkuperäisenä? Jos on isot jarrut olleet niin saattaa toimia ihan vakiolla. W124 sylinterit käy tietääkseni kaikki (Mutua). Jos ei ole ABS-jarruja, täytyy yksi lähtö tulpata todennäköisesti.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Minkä pääsylinteriä ootte käyttäny? olisiko osanumeroa? jarruina eessä 300 24v 295 laikoilla ja takana w210 320 cdi 290 laikat... tarviiko ottaa pyörän navat w124? vai meneekö suoraan w201 eteen noi 300 24v satulat?
JJuuso kirjoitti:Minkä pääsylinteriä ootte käyttäny? olisiko osanumeroa? jarruina eessä 300 24v 295 laikoilla ja takana w210 320 cdi 290 laikat... tarviiko ottaa pyörän navat w124? vai meneekö suoraan w201 eteen noi 300 24v satulat?
Ite laitoin vastaavalla combinaatiolla
W124 420E osan jossa seuraavat mitat:
Reikä-Ø 1 / Reikä-Ø 2 [mm]:25,40/19,05
Pitäs saada polkimeen ihan ok tuntuma... ei oo viellä päässy liikenteessä kokeilemaan.. (ja osan joutui käyttää sorvissa ennenku meni paikalleen)
JJuuso kirjoitti:Minkä pääsylinteriä ootte käyttäny? olisiko osanumeroa? jarruina eessä 300 24v 295 laikoilla ja takana w210 320 cdi 290 laikat... tarviiko ottaa pyörän navat w124? vai meneekö suoraan w201 eteen noi 300 24v satulat?
Ite laitoin vastaavalla combinaatiolla
W124 420E osan jossa seuraavat mitat:
Reikä-Ø 1 / Reikä-Ø 2 [mm]:25,40/19,05
Pitäs saada polkimeen ihan ok tuntuma... ei oo viellä päässy liikenteessä kokeilemaan.. (ja osan joutui käyttää sorvissa ennenku meni paikalleen)
Mitä piti tehdä osalle? onko osanumeroa? käytitkö minkä napoja? mihin autoon laitoit etusatulat?
JJuuso kirjoitti:Minkä pääsylinteriä ootte käyttäny? olisiko osanumeroa? jarruina eessä 300 24v 295 laikoilla ja takana w210 320 cdi 290 laikat... tarviiko ottaa pyörän navat w124? vai meneekö suoraan w201 eteen noi 300 24v satulat?
Ite laitoin vastaavalla combinaatiolla
W124 420E osan jossa seuraavat mitat:
Reikä-Ø 1 / Reikä-Ø 2 [mm]:25,40/19,05
Pitäs saada polkimeen ihan ok tuntuma... ei oo viellä päässy liikenteessä kokeilemaan.. (ja osan joutui käyttää sorvissa ennenku meni paikalleen)
Mitä piti tehdä osalle? onko osanumeroa? käytitkö minkä napoja? mihin autoon laitoit etusatulat?
Autona on W201, ja satuloina 4mäntäset 24 tappisesta W124:sesta, työsylinterin juuressa oli pieni pykälä joka tarvi ottaa pois korkeus ~2mm ja leveys samaa luokkaa.. toki tuotakaan ei kai tarvii tehdä jos käyttää myös W124 tehostinta, navat ja olat tais olla W124:sesta myös, melkonen sekasikiö, kuhan sai jotkut osat millä saa katsastusmiehen tyytyväiseks...
JJuuso kirjoitti:Minkä pääsylinteriä ootte käyttäny? olisiko osanumeroa? jarruina eessä 300 24v 295 laikoilla ja takana w210 320 cdi 290 laikat... tarviiko ottaa pyörän navat w124? vai meneekö suoraan w201 eteen noi 300 24v satulat?
Ite laitoin vastaavalla combinaatiolla
W124 420E osan jossa seuraavat mitat:
Reikä-Ø 1 / Reikä-Ø 2 [mm]:25,40/19,05
Pitäs saada polkimeen ihan ok tuntuma... ei oo viellä päässy liikenteessä kokeilemaan.. (ja osan joutui käyttää sorvissa ennenku meni paikalleen)
Mitä piti tehdä osalle? onko osanumeroa? käytitkö minkä napoja? mihin autoon laitoit etusatulat?
Autona on W201, ja satuloina 4mäntäset 24 tappisesta W124:sesta, työsylinterin juuressa oli pieni pykälä joka tarvi ottaa pois korkeus ~2mm ja leveys samaa luokkaa.. toki tuotakaan ei kai tarvii tehdä jos käyttää myös W124 tehostinta, navat ja olat tais olla W124:sesta myös, melkonen sekasikiö, kuhan sai jotkut osat millä saa katsastusmiehen tyytyväiseks...
Kaikki muut jarrru osat mutta napoja ei ole ja mietin tarviiko ostaa.. Ei viitsisi ruveta purkaa jarruja jos ei saa kasaan samalla.. Onko vanat ja olkaakselit nimen omaan W124 300 24 tappisen? Vai käykö minkä W124 vaan?