vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Kyseinen perä alkaa olla vaihtokunnossa.
Voiko tilalle vaihtaa muun perän kuin tuo kyseinen?
Onko välityksen oltava tarkka? tai paljonko se voi heittää ilman ongelmia?
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Tarjolla ois muuten samoilla laipoilla ym 3.27 asd perää, purkaamon ukko sano että muuta ei aiheuta kuin nopeusheittoa mittarissa??
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

.
Viimeksi muokannut jonttu_, Ti 14.04.2015 18:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Star
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

jonttu_ kirjoitti:Kyllähän se vaikuttaa kiihtyvyyteen ym jos välitys muuttuu,ja laatikostahan se nopeuden mittaa?
Joo varmasti vaikuttaa, en noista välitysmerkinnöistä niin tajua.
eli onko 3.07 ja 3.27 välityksissä suuria eroja? Tuo 3.27 on otettu 300 automaatti bensa w124 mersusta ja omassa on myös 300 kone ja 4 vaihteinen automaatti.
Sitä en huomannu kysyä onko tuon vaihtoehtoisen perän autossa myös 4 vaihteinen loota.

Eli jos joku osaa kertoa ajettavuuteen tai muuhun toimintaan syntyviä merkittäviä eroja antakaahan paukkua.
tuntuu nimittäin tuo 3.07 olevan aika kortilla. ja saa tarjota jos joltain löytyy kunnossa oleva 3.07.

Kiitos jo etukäteen vastaajille!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Laske kierrokset tolla vakio ja tiheämmällä niin saat kierros ja nopeus eron joka siihen tulee.
oletan että nyt kiertää 100km vauhdissa 2500rpm..toinen keino laske prosentti ero ja sovellat sen nopeuteen ja kierrokseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Varmasti hirmu pätevä neuvo, jos vaan ymmärtäisin mitä tarkoitat? :D
Muistaakseni 100kmh mentiin lähempänä 3000rpm.
Miten nuo lasketaan?
Sori kun kyselen tyhmiä, on vaan täysin uus asia mulle.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3976
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: vaihtoehtoperä-> ASD AUT 3,07 vetarin laippa 100mm

Viesti Kirjoittaja tomant »

Makke-84 kirjoitti:Varmasti hirmu pätevä neuvo, jos vaan ymmärtäisin mitä tarkoitat? :D
Muistaakseni 100kmh mentiin lähempänä 3000rpm.
Miten nuo lasketaan?
Sori kun kyselen tyhmiä, on vaan täysin uus asia mulle.
Jos vanha perä 3,07 antaa 100 km/h 3000 kierroksella antaa uusi perä 100 km/h kierrosluvulla 3000*3,27/3,07 = noin 3200 rpm ja kääntäen uudella perällä 3000 rpm antaa vauhdiksi 100*3,07/3,27 = noin 94 km/h.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin