käynnistyshäikkää?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
samppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 20.09.2003 09:11

käynnistyshäikkää?!

Viesti Kirjoittaja samppa »

jeps..
300ce 24 v (m104)alkanut temppuileen seuraavalla tavalla..
startatessa joutuu sahaamaan 2-3 sekuntia ja kun lähtee käyntiin niin käy erittäin epätasaisesti!! Ei käy kaikilla pytyillä, jos noin vois kuvailla..
Noin 5 sekunnin "röpötyksen" jälkeen alkaa käymään normaalisti ( vähän kaasulla avustettuna) Yleensä ensimmäisen startin jälkeen käy ja sammuu ku saunalyhty jos en avita kaasulla.
Ei merkitystä juurikaan onko kone kylmä vai kuuma.
Tulpat, johdot, virranjakajan kansi+ pyörijä tsekattu. kaikki ok.
Mistähän vois lähteä vikaa metsästään??
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Itellä just samaa vikaa. Pitäis varmaankin lähtee kattelemaan jostain ilmanputsarin läheisyydestä imuvuotoa...? :roll:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Käynnistys

Viesti Kirjoittaja steelman »

Juuri korjattiin kaverin W201:sestä sama ongelma,eli vaihdettiin ilma-määrämittarin alla oleva kumikaukalo,suuttimet ja yksi alipaineletku.Lisäksi tyhjäkäyntimoottorin alapuolella oleva letku joka yhtyi määrämittarin pohjaan.Nyt käy ja kukkuu niin helevetin tasaseen ja syttyy pienellä hipaisulla aamuisin.En tiedä onko tossa sun autossa sama systeemi,kai se aika pitkälle samantapainen on,asiasta paremmin tietävät voivat korjata mahdolliset virheet tässä tekstissä :) :) :) .
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Re: Käynnistys

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

steelman kirjoitti:Juuri korjattiin kaverin W201:sestä sama ongelma,eli vaihdettiin ilma-määrämittarin alla oleva kumikaukalo,suuttimet ja yksi alipaineletku.Lisäksi tyhjäkäyntimoottorin alapuolella oleva letku joka yhtyi määrämittarin pohjaan.Nyt käy ja kukkuu niin helevetin tasaseen ja syttyy pienellä hipaisulla aamuisin.En tiedä onko tossa sun autossa sama systeemi,kai se aika pitkälle samantapainen on,asiasta paremmin tietävät voivat korjata mahdolliset virheet tässä tekstissä :) :) :) .
Missäs tos W201:kköses on toi ilma-määrämittari? Kuinkas kallis remppa tuli ja oliko paha nakki vaihtaa?
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

kuinkas tsekkasit noin johdot?
Välttämättä ei kylmänä näy mitään vikaa,eli virta kulkee,mutta lämmettyään voi tilanne olla toinen.(jonkunlaiset vastukset johdoissa)
Omassa oli juuri tuollaisia omituisia sähkökatkoja pitemmän ajon jälkeen,uudet sähköosat ja nyt pelaa taas.
Näistä mersun ns.sähköongelmista sais aika pitkän tarinan,koska niihin saattaa vaikuttaa useampi eri tekijä,joskus se löyty helposti,joskus se vaatii enemmän vaihda ja totea esimerkkejä.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Ilmamäärämittari

Viesti Kirjoittaja steelman »

Ilmanputsari pois ja siinä se heti alapuolella onkin.Kaasuvivusto koko nippuna pois ja sivuun,sitten piuhat irti pistokkeista(mitkä haittavat asennusta ja purkua),huohotinputki pois ja sitten ruiskun putket siitä päältä sekä polttoaineputket.Ruiskun putket kannattaa ottaa kokonaan pois,on helpompi työskennellä kun ei ole tiellä.Sitten ilmamäärämittari irti ja pöydälle,kumikaukalo on kiinni erillisellä pannalla joka kiertää kaukalon,ei muuta kun mutterit auki ja kumi pois,uutta tilalle ja nippuun.Ennen kuin aloitat työn niin puhdista suuttimien seutu kannesta sekä ruiskun päästä kunnolla esim.kaasarinpuhdistussprayllä ettei vaan joudu arkoihin paikkoihin likaa :!: :!: .Suuttimien kumitiivisteet on myös helppo tarkistaa tässä vaiheessa kannesta,kovettuvat ajan myötä ja päästävät ilmaa läpi.Helppo irroittaapois,peltilaipat irti suuttimen ympäriltä ja nosto pois.Jos kumi on kovettunut vaihda uudet,ei maksa ovh.Veholla 2.20 euroa kappale,eli ei mitään.Kumikaukalo maksaa n.20 euroa eli ei sekään hirveästi. :D :D
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

SUURI Kiitos ja kumarrus :)
Jospa täs joku päivä kokeilis vaihtaa nuo ja kattoo sit kuinka käy.
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
samppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 20.09.2003 09:11

Viesti Kirjoittaja samppa »

mesemään kirjoitti:SUURI Kiitos ja kumarrus :)
Jospa täs joku päivä kokeilis vaihtaa nuo ja kattoo sit kuinka käy.
samat sanat!!

pistäs mesemään viestiä mikäli paikallistat vian..
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Selevä. Voi kyl olla et vaihdan samalla tulpanjohdot että ei jää sit siitä kii.
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

selviskö tämä ongelma ikinä ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Minusta kuulosti yj-rele vialta tai bensa releeltä.
Vastaa Viestiin