käynnistyshäikkää?!
käynnistyshäikkää?!
jeps..
300ce 24 v (m104)alkanut temppuileen seuraavalla tavalla..
startatessa joutuu sahaamaan 2-3 sekuntia ja kun lähtee käyntiin niin käy erittäin epätasaisesti!! Ei käy kaikilla pytyillä, jos noin vois kuvailla..
Noin 5 sekunnin "röpötyksen" jälkeen alkaa käymään normaalisti ( vähän kaasulla avustettuna) Yleensä ensimmäisen startin jälkeen käy ja sammuu ku saunalyhty jos en avita kaasulla.
Ei merkitystä juurikaan onko kone kylmä vai kuuma.
Tulpat, johdot, virranjakajan kansi+ pyörijä tsekattu. kaikki ok.
Mistähän vois lähteä vikaa metsästään??
300ce 24 v (m104)alkanut temppuileen seuraavalla tavalla..
startatessa joutuu sahaamaan 2-3 sekuntia ja kun lähtee käyntiin niin käy erittäin epätasaisesti!! Ei käy kaikilla pytyillä, jos noin vois kuvailla..
Noin 5 sekunnin "röpötyksen" jälkeen alkaa käymään normaalisti ( vähän kaasulla avustettuna) Yleensä ensimmäisen startin jälkeen käy ja sammuu ku saunalyhty jos en avita kaasulla.
Ei merkitystä juurikaan onko kone kylmä vai kuuma.
Tulpat, johdot, virranjakajan kansi+ pyörijä tsekattu. kaikki ok.
Mistähän vois lähteä vikaa metsästään??
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Käynnistys
Juuri korjattiin kaverin W201:sestä sama ongelma,eli vaihdettiin ilma-määrämittarin alla oleva kumikaukalo,suuttimet ja yksi alipaineletku.Lisäksi tyhjäkäyntimoottorin alapuolella oleva letku joka yhtyi määrämittarin pohjaan.Nyt käy ja kukkuu niin helevetin tasaseen ja syttyy pienellä hipaisulla aamuisin.En tiedä onko tossa sun autossa sama systeemi,kai se aika pitkälle samantapainen on,asiasta paremmin tietävät voivat korjata mahdolliset virheet tässä tekstissä
.



- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Re: Käynnistys
Missäs tos W201:kköses on toi ilma-määrämittari? Kuinkas kallis remppa tuli ja oliko paha nakki vaihtaa?steelman kirjoitti:Juuri korjattiin kaverin W201:sestä sama ongelma,eli vaihdettiin ilma-määrämittarin alla oleva kumikaukalo,suuttimet ja yksi alipaineletku.Lisäksi tyhjäkäyntimoottorin alapuolella oleva letku joka yhtyi määrämittarin pohjaan.Nyt käy ja kukkuu niin helevetin tasaseen ja syttyy pienellä hipaisulla aamuisin.En tiedä onko tossa sun autossa sama systeemi,kai se aika pitkälle samantapainen on,asiasta paremmin tietävät voivat korjata mahdolliset virheet tässä tekstissä![]()
![]()
.
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

kuinkas tsekkasit noin johdot?
Välttämättä ei kylmänä näy mitään vikaa,eli virta kulkee,mutta lämmettyään voi tilanne olla toinen.(jonkunlaiset vastukset johdoissa)
Omassa oli juuri tuollaisia omituisia sähkökatkoja pitemmän ajon jälkeen,uudet sähköosat ja nyt pelaa taas.
Näistä mersun ns.sähköongelmista sais aika pitkän tarinan,koska niihin saattaa vaikuttaa useampi eri tekijä,joskus se löyty helposti,joskus se vaatii enemmän vaihda ja totea esimerkkejä.
Välttämättä ei kylmänä näy mitään vikaa,eli virta kulkee,mutta lämmettyään voi tilanne olla toinen.(jonkunlaiset vastukset johdoissa)
Omassa oli juuri tuollaisia omituisia sähkökatkoja pitemmän ajon jälkeen,uudet sähköosat ja nyt pelaa taas.
Näistä mersun ns.sähköongelmista sais aika pitkän tarinan,koska niihin saattaa vaikuttaa useampi eri tekijä,joskus se löyty helposti,joskus se vaatii enemmän vaihda ja totea esimerkkejä.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Ilmamäärämittari
Ilmanputsari pois ja siinä se heti alapuolella onkin.Kaasuvivusto koko nippuna pois ja sivuun,sitten piuhat irti pistokkeista(mitkä haittavat asennusta ja purkua),huohotinputki pois ja sitten ruiskun putket siitä päältä sekä polttoaineputket.Ruiskun putket kannattaa ottaa kokonaan pois,on helpompi työskennellä kun ei ole tiellä.Sitten ilmamäärämittari irti ja pöydälle,kumikaukalo on kiinni erillisellä pannalla joka kiertää kaukalon,ei muuta kun mutterit auki ja kumi pois,uutta tilalle ja nippuun.Ennen kuin aloitat työn niin puhdista suuttimien seutu kannesta sekä ruiskun päästä kunnolla esim.kaasarinpuhdistussprayllä ettei vaan joudu arkoihin paikkoihin likaa
.Suuttimien kumitiivisteet on myös helppo tarkistaa tässä vaiheessa kannesta,kovettuvat ajan myötä ja päästävät ilmaa läpi.Helppo irroittaapois,peltilaipat irti suuttimen ympäriltä ja nosto pois.Jos kumi on kovettunut vaihda uudet,ei maksa ovh.Veholla 2.20 euroa kappale,eli ei mitään.Kumikaukalo maksaa n.20 euroa eli ei sekään hirveästi.





- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki