Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöön!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja Jube »

james96 kirjoitti:Siis molempia on patentoitu om601:sen vauhtipyörään?
Kyllä!
Jos tarvit vauhtipyörää aihioksi niin löytyy...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja james96 »

Tämä http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/8 ... oneuvo=312" onclick="window.open(this.href);return false; vai http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/8 ... oneuvo=312" onclick="window.open(this.href);return false; ? Kyllähän sen tietysti vaihdettua saa, mutta ei viittis kauheesti ajaa turhaan...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

En laittais nuita sprintterin asetelmia vaan niin kuten jube tuossa jo neuvoi SRE joko 225 tai 240millisenä. Ei näy hintakaan olevan mikään peruste tuolle sprintterille.
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja james96 »

Sitä sprintterin kytkintä himoitsen sen takia ku sen kai saa ilman mitään erikoisempia vehkeitä sovitettua... Hyvä tässä samalla opiskella kun rakentaa :think:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja Jube »

james96 kirjoitti:Sitä sprintterin kytkintä himoitsen sen takia ku sen kai saa ilman mitään erikoisempia vehkeitä sovitettua... Hyvä tässä samalla opiskella kun rakentaa :think:
Ihan yhtä "kova" homma on sovittaa kuin SRE, limpun joutuu koneistamaan jokatapauksessa!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja james96 »

Oon siitä vittumaine et haluisin tehä itte mahollisimman paljon niin en viittis vierä koneistamolle turhaan :D
Oon kallistumassa tohon SACHS SRE 765 asetelmaan, mut mistä löydän 240mm massalevyn?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja Jube »

james96 kirjoitti:Oon siitä vittumaine et haluisin tehä itte mahollisimman paljon niin en viittis vierä koneistamolle turhaan :D
Oon kallistumassa tohon SACHS SRE 765 asetelmaan, mut mistä löydän 240mm massalevyn?
Tarvikemotista saa massalevyjä mutta sorvi täytyy olla että saat limpun koneistettua!
Lisäksi täytyy vielä koneistaa jako ja tehdä kierteet asetelmalle :idea:

Käytännössä homma menee niin että 200d vauhtis sorviin, tasaiseksi, jako ja kierteet asetelmalle ---> Kovaa ajoa :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jube kirjoitti:...Käytännössä homma menee niin että 200d vauhtis sorviin, tasaiseksi, jako ja kierteet asetelmalle ---> Kovaa ajoa :thumbup:
Tasapainotus koneistuksen jälkeen ei ole pahitteeksi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja james96 »

Kaiken muun sais ite tehtyy paitti ton tasapainotuksen... ellei si tee tasapainotus vehjettä :think:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aika harvoinpa nuo pelkät limput on tasapainotettuja edes koneistamolta ostettuna, kampuran kanssahan se pitää pakettina tasapainottaa jos oikeasti hyvän haluaa :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kysymyksiä/asiaa vauhtipyöristä ja kytkimistä ST käyttöö

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jube kirjoitti:Aika harvoinpa nuo pelkät limput on tasapainotettuja edes koneistamolta ostettuna, kampuran kanssahan se pitää pakettina tasapainottaa jos oikeasti hyvän haluaa :roll:
Totta puhut ja silloin pitää ensiksi tasapainottaa kampura, sitten kampura vauhtipyörän kanssa ja lopuksi vielä molemmat kytkinasetelman kanssa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin