W124 Pyyhkijän 'käsikäyttöisyys' ongelmana.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

W124 Pyyhkijän 'käsikäyttöisyys' ongelmana.

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Moikka, eli ko. auton pyyhin ei lähe liikkeelle muuten kun antamalla kädellä alkuvauhtia :lol:

1.Pääseekö moottoriin mistä käsiksi ? Ajattelin että sieltä ehkä saisi putsattua jotkut liukupinnat jotka voisi tehdä sen.

2.Kellään ollu samaa murhetta ja kätevää ratkaisua samaan asiaan.

3.Ohjeita koneiston purkamiseen ? Koitin kyllä haulla löytää, mutta ei ainakaan äkistään osunu silmiin sellaista.

Marko
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Oli joskus 190D:ssä sama vika. Ei menny kauaa kun ei toiminu se sulka ollenkaan. Meni moottori vaihtoon.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jarkko L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 09.03.2004 22:06
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Jarkko L. »

W124 230E -85
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Elikkä näyttäs menevän moottori uusiksi, kukaan koittanut purkaa moottoria ?=)
Avatar
Kaitsu K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 16.07.2003 15:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Kaitsu K »

Olen purkanut omasta kun tuli juuri sellainen ongelma että ei kunnolla liikkunut ja loppujen lopuksi rupesi moottori kirkumaan kun yritti käydä.
Ajattelin että otan vanhan irti ihan mielenkiinnosta ennenkuin ostan uuden.
Moottoriin oli päässyt vettä sisälle ja paikat oli aikas ruosteessa. Putsasin muistaakseni höyrypesulla jonka jälkeen huolellinen kuivatus ja rasvaus. Ei ollut mikään paha homma. Yksityiskohtia en muista. Näin oli tarkoitus pärjätä siihen asti kunnes ostan uuden moottorin. Tuosta "huollosta" on jo yli vuoden verran aikaa ja mylly toimii edelleen ihan moitteetta ja seuraavan kerran kun kiukkuaa niin ostan uuden.
-300D -85
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

No niin..

Purin moottorin irti kuitenkin ennenkuin kävin ostamassa uuden. Ajatuksena saada se kuntoon. Moottori oli käsissä puolentunnin jälkeen ja sitten purin ensin varsinaisen moottorin, oli erittäin hyvässä kunnossa, ainoastaan kollektorin pinnat hieman tummat, mutta esim hiilet n. 85 % kunnossa. Putsasin kollektorin pinnat hiomapaperilla ja tinnerillä, kuin myös hiilet.

Varsinainen 'vaihteisto' piti avata porakoneen kanssa oisko ollu 8 alumiinista niittiä jotka porasin pois ja sitten kansi aukesi. Kannen alla olevat messinkiset liuku/sähköä johtava pinnat oli vaseliinissa! Vaseliini oli levinnyt ajan kanssa lienee 'vaihteen' rattaista, ja tunnetusti vaseliini johtaa erittäin huonosti sähköä. Putsasin liukupinnat tinnerillä ja kasasin kannen takaisin alumiinisilla popniiteillä.

Kaikkiaan homma otti aikaa vajaa 3 tuntia ensikertalaiselta, ja ainakin nyt tuntuu toimivan niinkuin pitääkin, aika näyttää onko korjaus kestävä.

Marko
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Pyyhkijä...

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Meikäläisellä taas moottori ok, mutta vaihdelaatikon (ne 2 ratasta) hampaat oli lähteneet kokonaan pois ja eihän se silloin liiku.Olivat vielä muovia/teflonia joten enpä ihmetellyt...tietenkään tuota vaihde -osaa ei saanut erikseen vaan piti ostaa koko paketti a´ 140e.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14219
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Isän autossa (1985 250 D) taas moottoria ja itse pyyhintä yhdistävä kevytmetallivaluinen runko oli katkennut. Voima ei tällöin välittynyt pyyhkimelle. Uusi runko+pyyhinvarsi-yhdistelmä kustansi 100 e, osan löysin www.varaosahaku.fi .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin