Eipä ole mitään tullut vähään aikaan kirjoiteltua. Kesä on ajeltu rahavarojen salliessa ja kaikkea pientä hämminkiä on tekniikkapuolella ollut. Ohjaus nyt saatiin juhannuksen tukivarren poikkeamisen jälkeen toimimaan vihdoin oikein ja se on kestänyt ja säätöjä on päässyt hakemaan.
Alkukesästä asti ohjaus muuttui koko ajan huonommaksi mikä selittyi tukivarsien vääntymisellä vähä vähältä enemmän. Nyt kuitenkin uusilla varsilla ohjaus on saatu kestämään.
Sen jälkeen ajettiinkin muutama kerta ilman ongelmia ja elokuun alun Ahveniston reissulla sitten kävi koneen kanssa heikosti..
Meni ensin etuvanne halki ja vaihdettiin kiireessä eteen uudet vanteet yhtä profiilia isommilla kumeilla---> kontista tulevat vesiletkut olivat nyrjähtäneet hieman alaspäin ja ottivat pyörään kiinni kääntäessä.
Kumi siis söi pienen reiän letkuun ja vesi tuli kiehumalla paineisesta putkesta ulos ja kone hajosi liikaan lämpöön yllätys yllätys ilman vettä. Lämpötilan nousua ei nähnyt mittareista, kun kannessa oleva anturi ei ollut enää veden sisässä vaan ilmassa.
Noh saipahan sitten uuden lohkon ja mäntien vaihdon yhteydessä vaihdettua parempaa tavaraa muutenkin sisään.
Kyllähän sillä viime koneella melkeen kaksi kesää ajettiinkin..
Eilen iskettiin uusi kone paikalleen ja viikonloppuna pitäisi olla vehkeet nipuillaan Botniaringin reissua varten. Nyt lisättiin jäähdytystehon lisäämiseksi vielä vesiruiskutus syylarin ja vesivälijäähdyttimen eteen. Jäähdyttimen pinnan kastelu on ainakin työhommissa isojen lauhduttimien kanssa osoittautunut helpoksi jäähdytystehon lisäämiseksi. Ruiskutus toimii nyt napista mitä saa rämppäillä ainasten jäähdytysongelmien ilmetessä..
Muutama kuva uuden koneen kikkailuista viimesessä kuvassa Kansisetin uuden tasokoneen työstäjälkeä, Jamppa teki samalla koneella meille eteisen billettipeiliin pinnan

:
