Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Morjesta!
Tuli hommattua vuosien Saabismin jälkeen tuollainen w210 -98 , jossa pientä vikaa pukkaa. Eli kulkee nätisti ilman vikavaloja, muttei liiku mihinkään. Kone on 2.0L Kompressor
Auto kävi tänään Mersu-Expertillä, missä tuota vikaa metsästettiin Starin avulla.
Vika omasta mielestäni suht erikoinen. Magneettikytkin toimii, ahdin toimii. Jännää oli, että ohjaiyksikkö syöttää koko ajan tuolle kytkimelle jännitteen, joten ahdin pyörii koko ajan. Jos ECUn käskee ottamaan kytkin pois päältä, ECU ei reagoi. Ahdot eivät nouse, koska läppä on koko ajan auki, käsittääkseni läpällä ei tarkoitettu hukkaporttia, vaan by-bassia. Tämän ECU sulkee, jos pyytää, ja putket alkavat pullistua.
Kaikki muu näyttäisi olevan kunnossa. Itse en ollut reissussa mukana, joten sen takia en ole täysin perillä, mikä "läppä" oli kyseessä. Mersu-Expertti epäili, että vika olisi Tuossa ECUssa, seuraavaksi kokeillaan sen vaihtoa.
Kyselisin, että onko muilla ollut mitään vastaavaa ongelmaa? Olen kyllä kuullut, että ahtimen kytkin ei toimi ym, mutta tämä on omasta mielestäni vähän erikoisempi tapaus. En ainakaan löytänyt vastaavaa ongelmaa muilla.
Voin tänne päivitellä, kun korjaus etenee.
-Mikko
Tuli hommattua vuosien Saabismin jälkeen tuollainen w210 -98 , jossa pientä vikaa pukkaa. Eli kulkee nätisti ilman vikavaloja, muttei liiku mihinkään. Kone on 2.0L Kompressor
Auto kävi tänään Mersu-Expertillä, missä tuota vikaa metsästettiin Starin avulla.
Vika omasta mielestäni suht erikoinen. Magneettikytkin toimii, ahdin toimii. Jännää oli, että ohjaiyksikkö syöttää koko ajan tuolle kytkimelle jännitteen, joten ahdin pyörii koko ajan. Jos ECUn käskee ottamaan kytkin pois päältä, ECU ei reagoi. Ahdot eivät nouse, koska läppä on koko ajan auki, käsittääkseni läpällä ei tarkoitettu hukkaporttia, vaan by-bassia. Tämän ECU sulkee, jos pyytää, ja putket alkavat pullistua.
Kaikki muu näyttäisi olevan kunnossa. Itse en ollut reissussa mukana, joten sen takia en ole täysin perillä, mikä "läppä" oli kyseessä. Mersu-Expertti epäili, että vika olisi Tuossa ECUssa, seuraavaksi kokeillaan sen vaihtoa.
Kyselisin, että onko muilla ollut mitään vastaavaa ongelmaa? Olen kyllä kuullut, että ahtimen kytkin ei toimi ym, mutta tämä on omasta mielestäni vähän erikoisempi tapaus. En ainakaan löytänyt vastaavaa ongelmaa muilla.
Voin tänne päivitellä, kun korjaus etenee.
-Mikko
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Oletko varma, että ahdin pyörii mukana? Olen ollut siinä uskossa ettei tuonikäisessä kompressorissa ole hukkaporttia ollenkaan vaan ahtimen toimintaa säädetään nimenomaan magneettikytkimellä.kymppi kirjoitti: Kyselisin, että onko muilla ollut mitään vastaavaa ongelmaa? Olen kyllä kuullut, että ahtimen kytkin ei toimi ym, mutta tämä on omasta mielestäni vähän erikoisempi tapaus. En ainakaan löytänyt vastaavaa ongelmaa muilla.
-Mikko
Facelift-mallissa eli v. 2000-2002 ahdin pyörii koko ajan ja by-pass portti säätää koneelle menevää ahtoa.
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Jos ahtimessa on magneettikytkin, on se mallia Eaton M62. Näissä autoissa on iso sähköisen kaasuläpän kaltainen bypass-venttiili (esim.W202-mallissa ilmansuodattimen kotelossa), joka kierrättää ilmaa kompressorin ympäri silloin, kun ahtopainetta ei tarvita. ECUssa voi olla ongelmia tai sitten bypassia ohjaavassa releessä tai itse bypass-venttiilissä, jos bypass on aina auki eikä painetta kehity.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 2639
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Eli kyseessä on silloin tuo laite...?tomant kirjoitti:Jos ahtimessa on magneettikytkin, on se mallia Eaton M62. Näissä autoissa on iso sähköisen kaasuläpän kaltainen bypass-venttiili (esim.W202-mallissa ilmansuodattimen kotelossa), joka kierrättää ilmaa kompressorin ympäri silloin, kun ahtopainetta ei tarvita. ECUssa voi olla ongelmia tai sitten bypassia ohjaavassa releessä tai itse bypass-venttiilissä, jos bypass on aina auki eikä painetta kehity.
tomant
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E-Cl ... 2334726dac" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonkinlainen kierrätysventtiili tai läppärunko.
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Kyllä, osa A111 098 00 09 on juuri tuo ilmaa kierrättävä bypass-venttiili eli EPC:n mukaan "Recirculating Air Flap". Se sijaitsee kompressorin ilman ulostulon ja sisäänmenon välissä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Ahdin pyörii ja toimii. Tuo läppä on siis ongelma, koska on auki. Ja tämän siis sulkeutuu kun antaa käskyn, eli toimii myös sekin. Ecu haluaa vain pitää tuon auki ja Ahtimen magneettikytkimen päällä. Tuota relettä epäilin, mutta jos venttiilin saa suljettua Starilla, niin voiko siinäkään olla vika? Viikon sisään olisi tarkoitus kokeilla toisella Eculla. Jännä vika vaan omasta mielestäni, että menisi tuolla tavalla rikki.
Mutta tuo selvensi hyvin jo omaa ajatusta, että tuossa järjestelmässä on vain yksi venttiili.
Mutta tuo selvensi hyvin jo omaa ajatusta, että tuossa järjestelmässä on vain yksi venttiili.
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Ja tietääkö kukaan, että kun ECUn vaihtaa, niin saako sen ohjelmoitua kuinka helposti vanhalle virtalukolle ja avaimelle, vai meneekö nekin vaihtoon?
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Tarkista ensin bypass-venttiilin ja releen toiminta ennen kuin lähdet ECUa vaihtamaan.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Ok, katson asiaa tänään. Onko heittää jotain yksinkertaisia ohjeita tuohon testaamiseen? Mistäs tuo Rele löytyy E-sarjasta? Kiitos vielä tästä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Riippu hiukan ECU:n mallista ainkin kahta malliakymppi kirjoitti:Ja tietääkö kukaan, että kun ECUn vaihtaa, niin saako sen ohjelmoitua kuinka helposti vanhalle virtalukolle ja avaimelle, vai meneekö nekin vaihtoon?
(Kaikkia niitäkin malleja kyllä vaihdellutu kuusenalla...

jos on semmoinen missä
Liitimiä on enemän kuin 5 ja paksua alumiini niin sitten
Paras tulos pitkällä ajalla suhtetettuna hintaan
tulee kun ottaa kaikki boxsit
toisesta samanlaiseta autosta
Ja korostetaan viellä että samanlaisella tarkoitetaan juuri samoilla varusteilla, ikäistä
Värin, verhoilun ja runko numeron
ei tarvitse olla sama

Toinen juttu on tuo läpän auki pysyminen
( pitää sitä auki kun autossa jossain muualla
on vikaa"kone on vikatilassa" läppää pidetään auki
Mutta senhän kyllä tietää jokaine "mersuexperti")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Mäntässä sijaitseva firma tutki tuota. Kun omalla järjellä miettii, niin tietenkin, jos ahdin pyörii koko ajan -> tulee vikatila ja läppä on auki. Eli jos jostain syystä magneettikytkin on jumiutunut ja ahdin pyörii koko ajan. Täytyisi tutkia tuon kytkimen rakenne, voiko jumiutua pyörimään koko ajan.
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Noniin, tänään tuli tutkittua autoa.
Eli ahdin tosiaankin pyörii aivan koko ajan kierroksista riippumatta. Kun magneettikytkimen johdon ottaa irti, lopettaa pyörimästä. Eli itse kytkin on ehjä.
Hukkaportti on auki koko ajan. Johdon ollessa irti läppä menee kiinni kun sormella painaa. Johdon ollessa kiinni auton käydessä ei läppä liiku sormella. Kierroksia antaessa ei mitään eloa.
Otin tuon magneettikytkimen johdon kokonaan irti toistaiseksi, turhaan se ahdin siellä pyörii ja puhaltaa putsarinkoteloon.
Mistäs tuon magneettikytkimen jatkuva jännitteensyöttö voisi teidän viisaampien mielestä johtua? Tämä hukkkaportin rele ei taida olla mitenkään olla yhteydessä tuohon kytkimeen?
Eli ahdin tosiaankin pyörii aivan koko ajan kierroksista riippumatta. Kun magneettikytkimen johdon ottaa irti, lopettaa pyörimästä. Eli itse kytkin on ehjä.
Hukkaportti on auki koko ajan. Johdon ollessa irti läppä menee kiinni kun sormella painaa. Johdon ollessa kiinni auton käydessä ei läppä liiku sormella. Kierroksia antaessa ei mitään eloa.
Otin tuon magneettikytkimen johdon kokonaan irti toistaiseksi, turhaan se ahdin siellä pyörii ja puhaltaa putsarinkoteloon.
Mistäs tuon magneettikytkimen jatkuva jännitteensyöttö voisi teidän viisaampien mielestä johtua? Tämä hukkkaportin rele ei taida olla mitenkään olla yhteydessä tuohon kytkimeen?
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Niin ja ECU on tuommoisilla liittimillä http://cdn2.bigcommerce.com/server4500/ ... 80.png?c=2
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Täällä "Potilas" clk 230
Kuullostaa hyvin tutulle tuo vika, samaa koittanut selvittää itsekkin.
Välillä kyllä ahtaa ja voi sitä riemua
toki sekin kestää vain hetken.
Bypass ei sulkeudu myöskään mulla.
Tomant mikä rele? Missä ?
Kuullostaa hyvin tutulle tuo vika, samaa koittanut selvittää itsekkin.
Välillä kyllä ahtaa ja voi sitä riemua

Bypass ei sulkeudu myöskään mulla.
Tomant mikä rele? Missä ?
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
WIS-dokumentissa GF09.50-P-3001G "Supercharger control function" näkyvät osat K40 "Relay module" sekä K40/4 "Fuse and relay module", jotka ohjaavat ahtimen kytkeytymistä kierrosluvun ja kaasupolkimen asennon mukaan. WIS-dokumentissa GF09.50-P-3002G "Supercharger boost pressure control function" näkyvät samat osat ohjaamassa bypass-venttiilin toimintaa osakuormalla kierrosluvun, ilmamassan ja kaasupolkimen asennon mukaan. Nämä siis toimivat varsinaisen ECUn lisäksi.j4n1 kirjoitti:...Tomant mikä rele? Missä ?
WISissä on useita aiheeseen liittyviä dokumentteja, jotka on mainittu yllämainituissa. Minulla ei ole tällä hetkellä toimivaa WISiä käytössäni ja em. tiedot ovat peräisin dokumenttien paperikopiosta. Ehkä joku muu voi auttaa asiassa. Osien sijaintia en myöskään tunne.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
K40 paketti sijaitsee vänkärinpuolen boksissa alin 'rivi', tuossa esimerkkikuva vissiin W210:stä
http://www.dunch.dk/wp-content/uploads/ ... /foto1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.ebayimg.com/00/s/NTMzWDEyNTQ=/ ... s/$_57.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dunch.dk/wp-content/uploads/ ... /foto1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.ebayimg.com/00/s/NTMzWDEyNTQ=/ ... s/$_57.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Tämä vika ilmeisesti ratkaistu ulkomaan foorumilla vaihtamalla ecuun kompurankytkimen ohjaustransistori.
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... ase-8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Komponenttien tinailu kannattaa jättää sen osaaville varmaan (staattinensähkö yms. asiat) Toivottavasti vika löytyy!
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... ase-8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Komponenttien tinailu kannattaa jättää sen osaaville varmaan (staattinensähkö yms. asiat) Toivottavasti vika löytyy!
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Täytyy tarkistaa vielä noita härpäkkeitä
, ennen kun rupee avaa egua ja kolvailee mitään.

Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Tämä linkittämäni juttu koski nimenomaan vikaa jossa kompura pyörii jatkuvasti myös tyhjäkäynnillä.
Vian toteamiseen oli annettu tällainen ohje: virrrat pois autosta-irrota kompuran solenoidin pistoke- käynnistä auto anna käydä tyhjäkäyntiä ja mittaa pistokkeen sinivihreän johdon sekä maan välinen vastus. Vastusta ei saa olla, eli jos näyttää ohmeja vika on ecussa.
Osa joka ecuun täytyy vaihtaa on parin egen arvonen joten korjaus kannattaa tässä tapauksessa.
Viat joissa kompura ei kytkeydy lainkaan johtuvat usein muista tekijöistä, johto katkot, (läppämoottori,nokka-akselintunnistin yms).
Vian toteamiseen oli annettu tällainen ohje: virrrat pois autosta-irrota kompuran solenoidin pistoke- käynnistä auto anna käydä tyhjäkäyntiä ja mittaa pistokkeen sinivihreän johdon sekä maan välinen vastus. Vastusta ei saa olla, eli jos näyttää ohmeja vika on ecussa.
Osa joka ecuun täytyy vaihtaa on parin egen arvonen joten korjaus kannattaa tässä tapauksessa.
Viat joissa kompura ei kytkeydy lainkaan johtuvat usein muista tekijöistä, johto katkot, (läppämoottori,nokka-akselintunnistin yms).
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
ThanksNico202 kirjoitti:Tämä linkittämäni juttu koski nimenomaan vikaa jossa kompura pyörii jatkuvasti myös tyhjäkäynnillä.
Vian toteamiseen oli annettu tällainen ohje: virrrat pois autosta-irrota kompuran solenoidin pistoke- käynnistä auto anna käydä tyhjäkäyntiä ja mittaa pistokkeen sinivihreän johdon sekä maan välinen vastus. Vastusta ei saa olla, eli jos näyttää ohmeja vika on ecussa.
Osa joka ecuun täytyy vaihtaa on parin egen arvonen joten korjaus kannattaa tässä tapauksessa.
Viat joissa kompura ei kytkeydy lainkaan johtuvat usein muista tekijöistä, johto katkot, (läppämoottori,nokka-akselintunnistin yms).

Kerro ihmeessä lisää vaihto ehtoja mitä tarkistaa, johdot on

Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Meikäläisen vika korjattu ECUn vaihdolla, eli vika oli siellä. Nyt pelittää 
Entinen omistaja oli pitänyt autoa niin isona, ettei osannut epäillä edes mitään vikaa. Eli hukkaportti taas kiinni monen vuoden jälkeen, ja ahdin saa levätä tyhjäkäynnillä.

Entinen omistaja oli pitänyt autoa niin isona, ettei osannut epäillä edes mitään vikaa. Eli hukkaportti taas kiinni monen vuoden jälkeen, ja ahdin saa levätä tyhjäkäynnillä.
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Oliko kallis?
Itsellä olis komponentit valmiin juotos hommiin, mut tarkistelen ensin kaikki muut vaihto ehdot ennen sitä.
Kiva kuulla että rupes pelittää
Itsellä olis komponentit valmiin juotos hommiin, mut tarkistelen ensin kaikki muut vaihto ehdot ennen sitä.
Kiva kuulla että rupes pelittää

Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Kyllähän se maksoi useita satasia kun uusi boksi sekä virtalukko. Mutta pääasia, että toimii niinkuin pitää. 
Voisi tuota vanhaa boksia tutkiskella joku päivä.

Voisi tuota vanhaa boksia tutkiskella joku päivä.
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Pistä kuvia mitä on syönytkymppi kirjoitti:Kyllähän se maksoi useita satasia kun uusi boksi sekä virtalukko. Mutta pääasia, että toimii niinkuin pitää.
Voisi tuota vanhaa boksia tutkiskella joku päivä.

Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Kerro ihmeessä lisää vaihto ehtoja mitä tarkistaa, johdot on
ainakin[/quote]
Siis mittasit vastuksen ja ei ollu yhteyttä maahan? Sitten vika tuskin kompuran ohjaus puolella.
Mikä vuosimalli ja vähän tarkemmin voisit vikaa kuvailla.
Pyöriikö kompura koko ajan tyhjäkäynnillä?
Vikakoodeja luettu?

Siis mittasit vastuksen ja ei ollu yhteyttä maahan? Sitten vika tuskin kompuran ohjaus puolella.
Mikä vuosimalli ja vähän tarkemmin voisit vikaa kuvailla.
Pyöriikö kompura koko ajan tyhjäkäynnillä?
Vikakoodeja luettu?
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
Siis mittasit vastuksen ja ei ollu yhteyttä maahan? Sitten vika tuskin kompuran ohjaus puolella.Nico202 kirjoitti:Kerro ihmeessä lisää vaihto ehtoja mitä tarkistaa, johdot onainakin
-Mittaa en ole kerennyt, ulkoinen tarkistus vain.
Mikä vuosimalli ja vähän tarkemmin voisit vikaa kuvailla.
-vm 97 ja kylmällä/ pakkasella ahtaa hetken, loppuu kun koneen lämmöt on n.60 astetta
Pyöriikö kompura koko ajan tyhjäkäynnillä?
-ei pyöri
Vikakoodeja luettu?[/quote]
-ei ole luettu
Voiko bypass tai nokkaakselin magneetti asentotunnistin aiheuttaa tämän???
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
j4n1 kirjoitti:Siis mittasit vastuksen ja ei ollu yhteyttä maahan? Sitten vika tuskin kompuran ohjaus puolella.Nico202 kirjoitti:Kerro ihmeessä lisää vaihto ehtoja mitä tarkistaa, johdot onainakin
-Mittaa en ole kerennyt, ulkoinen tarkistus vain.
Mikä vuosimalli ja vähän tarkemmin voisit vikaa kuvailla.
-vm 97 ja kylmällä/ pakkasella ahtaa hetken, loppuu kun koneen lämmöt on n.60 astetta
Pyöriikö kompura koko ajan tyhjäkäynnillä?
-ei pyöri
Vikakoodeja luettu?
Kannatta lukea ne vika koodit *:rilaNico202 kirjoitti: -ei ole luettu
Voiko bypass tai nokkaakselin magneetti asentotunnistin aiheuttaa tämän???
ja katsoa mitä siellä siinä tilanteesa tapahtuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ahto-ongelmia W210 Kompressorin kanssa
j4n1 vie auto vikakoodin lukuun ensin, sun autossa täysin eri vika kun kympin autossa.