sininen w123 V8 ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-th-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 25.09.2004 21:43

sininen w123 V8 ?

Viesti Kirjoittaja -th- »

missähän / kellähän on aikoinaan kuopiossa ollut ,silloin vaalean sininen 123-koppainen mersu, johon oli vaihdettu 5-litrainen V8? auto oli erittäin siistikuntoinen, jonkinsorttiset hunajakennoalut alla.

kyselen lähinnä siksi että, tekniikan vaihto omaan ruoskaan kiinnostaa...

tiijä vaikka omistaja olisi tämän foorumin käyttäjiä..?
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Ei taida olla nykysäännöillä mahdollista toteuttaa, aihetta käsiteltiin joskus...
Haku auttaa...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
jamppav
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 02.04.2004 21:16
Paikkakunta: merijärvi

Viesti Kirjoittaja jamppav »

on vissiin käsitelty monestikki.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
-th-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 25.09.2004 21:43

Viesti Kirjoittaja -th- »

en kai osaa sitten käyttää hakua oikein....haun tuloksen mukana tulee kaikkea joutavaa roskaa, ja vaikka kahlasinkin suurimman osan läpi,niin melko laiha oli saalis.

eikö kukaan mb-harrastaja tee tälläsiä juttuja/ole perehtynyt asiaan, kaikkiko vaan puhuu sitä mitä on essolla kuullut?

olen itse aloittelemassa mb harrastusta, eli nämä kulkineet on vielä opettelun alla, siksi kyselen.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tiedä sitten, onko sama auto, vaan eikö nimimerki Nymis ole V8:lla voimatun sinisen W123:n omistaja?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-th-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 25.09.2004 21:43

Viesti Kirjoittaja -th- »

hmmm....olisikohan se sittenkin tuo? jotenkin muistiin on vaan jäänyt kuva siitä että kone olisi ollut 5-litrainen. tosin on varmaan 10v. kun sen auton näin kuopiolaisella katsastusasemalla.

tuo 3.5 v8 toki pitäisi olla ihan muutoskatsatuksella toteutettavissa 123-kuoriin, mutta kuten kaikki tietää....iso kone hyvä,isompi kone vielä parempi.
paljonko se 300D on tarkalleen tilavuudeltaan?
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tampereella näin kaksi vuotta sitten tuon W123:sen jossa on 500 kone. Tumman sininen tosiaan on se. En kyllä tiedä missä nykyään. On mulla jotain tietoa tuosta autosta kotona. Oli muistaakseni 76-78 ja alunperin 220d.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Ei varmaan sama, mutta...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Pk-seudulla(keltaisessa pörssissä) oli myynnissä n.6v. sitten juuri tuollainen vaalean sininen w123 jossa 5.0 V8. Auto oli alunperin 200D ja silloin perässä luki 230E. Autossa oli 500:n mittaristo, automaattiloota, sähköflekti puuttui edestä kokonaan ja kori oli aika mätä. Koelauta oli keskeltä halki ja automaatin kaavio oli tökerösti vain puoliksi kiinni siinä keskikonsulissa. Pakoputkisto oli 3" vain yhdellä vaimentimella. Sen hetkinen omistaja kehui vain että on ajanut itäväylällä 240km/h ja kumi palaa ihan varmasti. Tämä yksilö oli ainakin huolimattomasti tehty ja huono kuntoinen.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: sininen w123 V8 ?

Viesti Kirjoittaja Melitos »

-th- kirjoitti:missähän / kellähän on aikoinaan kuopiossa ollut ,silloin vaalean sininen 123-koppainen mersu, johon oli vaihdettu 5-litrainen V8? auto oli erittäin siistikuntoinen, jonkinsorttiset hunajakennoalut alla.

kyselen lähinnä siksi että, tekniikan vaihto omaan ruoskaan kiinnostaa...

tiijä vaikka omistaja olisi tämän foorumin käyttäjiä..?
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf kolmannen sivun yläreunassa on ehtoja moottorinvaihdolle. Eli 300D on suurin 123-kopan moottori, 3,0 x 1,25 =3,75 :arrow: 3,5 litran v8 käy tilavuuden puolesta. Painosta en sano mitään ja tehot jos on liikaa niin kurista ja dynota laillinen lukema.

500:n v8 voidaan asentaa poikkeusluvalla mutta niiden myöntäminen on nykyään todella nihkeää. Käsittääkseni vain muutamia lupia on myönnetty säädösten vaihtumisen jälkeen.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Heavy kirjoitti:Tampereella näin kaksi vuotta sitten tuon W123:sen jossa on 500 kone. Tumman sininen tosiaan on se. En kyllä tiedä missä nykyään. On mulla jotain tietoa tuosta autosta kotona. Oli muistaakseni 76-78 ja alunperin 220d.

Kaverilla oli tuo hetken aikaa omistuksessa. Vuosimalli oli muistaakseni 76. Alunperin toisaan diesel. Alusta aivan sikamatala. Kyllähän tuolla nakki paloi aika iloisesti 8) Myynnin jälkeen näin kerran auton Vehon pihassa, joku muistaakseni tiesi kertoa että öljypohja hajalla. Myöhemmistä vaiheista ei mitään havaintoa :roll:
230 C 1978
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Espoossa on joku kenkälusikka sovitus meneillään W123+V8 eräässä tallissa, pitäs käydä vilkasemassa piruuttain.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

kerroppa enska missäpäin espoota tuollaista voi tulla ihailemaan, tahtoo nähdä

P.S. V8:lla se oma harrasteautonikin liikkuu
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...

300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.

btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?
-th-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 25.09.2004 21:43

Viesti Kirjoittaja -th- »

[quote="raul"]Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...

300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.

btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?[/quote]


just, mutta onko noita 300d koneita eri kokoisia ja onko tuo 617 kone se 123-kopan kone?

koneenvaihtosäännöt on kyllä tiedossa, tilavuudet vaan pitää tietää pilkulleen, että voi laskea just eikä melkein.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minä muistan kanssa tämän vaaleansinisen W123:n jossa oli MB:n kasikone.

Ko yksilö sai kenkää omistajaltaan aina kun sitä vaan näki tuolla kylän pinnassa, muistelen että rekisterin kirjaimet olivat U N E ja jotakin...

Näin kerran auton Tasavallankadulla olevan automaalarin pihassa ja ainankin silloin muistelen korin olleen aika huterassa kunnossa. Huhut kertoivat auton menneen sitten jonnekin eteläsuomeen mutta muutapa en muista enkä osaa sanoakaan.

Ja omistaja taisi asustella Vehmersalmella...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Nykyinen omistaja asustaa mielestäni Raumalla ja auto oli täällä Porissa Jazzien aikaan :o
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

-th- kirjoitti:
raul kirjoitti: Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...

300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.

btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?

just, mutta onko noita 300d koneita eri kokoisia ja onko tuo 617 kone se 123-kopan kone?

koneenvaihtosäännöt on kyllä tiedossa, tilavuudet vaan pitää tietää pilkulleen, että voi laskea just eikä melkein.
OM617.912 on nimenomaan W123-mallisarjan 3,0 litrainen diesel.
Vanhempi, 80 heppainen, on tämän 3005 cm3, uudempi 88hv pienentyi 2998cm3:een. Mutta tuo 3 litraan pyöristettynä jo riittää M116:n kolmepuolikkaan vertailuun.
-th-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 25.09.2004 21:43

Viesti Kirjoittaja -th- »

niinpäniin, taitaa mersu joutua odotuslistalle.... tekniikka pitänee napata sitten toisesta sakemannista kun nuo vaihtoehdot on mitä on.
mihinkäs pystylamppuun sen v8:n pystyi ottamaan vertailuun? mitä eroa niissä pystäreissä on?

rasittaa, kun tuo oma 123 rysä on kuitenkin pohjastaan hitsaamaton ja ehjä, sitten selviää että juuri tämä korimalli on väliinputoaja, jossa verrokit on melko laimeat.
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Juu w123:seen ei saa tänäpäivänä enään isompaa konetta katsastettua läpi
kuin tuon 3.5l V8 m116 sarjan moottorin.

Itse en joutunut punnitukseen katsastuksessa oli insinööri hieman epätietoinen
ja ehkä hieman sekaisin yllätyksestä mitä oli pellin alle tungettu.
Mutta eipä tuo rautalohko V8 kuitenkaan liian paljon paina. Tehot ja Tilavuus
mahtuvat myös rajojen sisään.

Tuossa kaverin kanssa pistettiin sillon -01 -02 parikin noita V8:lla höystettyjä
w123:sia kasaan. Toinen on Tummansininen "ns. Virkasinininen" ja toinen
on sitten tuo minun... joka muuten löysi talveksi tallin... saas nähdä
mitä tuleman pitää keväällä kun sen saa valmiina ulos sieltä :)

nm. kaarien levitystä ja muuta hauskaa tiedossa.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Hesassa (torpparinmäki) on yksi tummansininen W123 V8:lla 350 (380)... Päällepäin vakio lukuunottamatta 16´´ aluja. Peräpäilissä muistaakseni vielä 200D :D
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Juu sama vehe :)

Ainoo vaan et ne oli 17" alut :lol:
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

-th- kirjoitti:niinpäniin, taitaa mersu joutua odotuslistalle.... tekniikka pitänee napata sitten toisesta sakemannista kun nuo vaihtoehdot on mitä on.
mihinkäs pystylamppuun sen v8:n pystyi ottamaan vertailuun? mitä eroa niissä pystäreissä on?

rasittaa, kun tuo oma 123 rysä on kuitenkin pohjastaan hitsaamaton ja ehjä, sitten selviää että juuri tämä korimalli on väliinputoaja, jossa verrokit on melko laimeat.
Eipä ole pystäreissäkään sen suurempia koneita kuin yykaakolmosessa. 3-litranen diesel (240D 3.0) ja 2,8 bensa (250 2.8 ja 280).
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Keskustellaanko nyt siita 123:sta jonka takaluukussa lukee Merchevy ja mottorina Gm:n 350cid + 350th????. Auto on tummansininen
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Eipä taida olla sama vehe :)

Sellanenkin voisi olla ihan hauska leikkikalu :)
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

raul kirjoitti:Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...

300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.

btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?
En tunne tyypiä, mutta monta W123 on pihalla. Pitäs käydä vähän urkkimassa 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

NymiS kirjoitti:Eipä taida olla sama vehe :)

Sellanenkin voisi olla ihan hauska leikkikalu :)
Auto on viimeisen päälle laitettu ja ainakin ulkokuori vastaa uutta.
Ikää omistajalla veikkaisin olevan yli 40v!
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Vastaa Viestiin