sininen w123 V8 ?
sininen w123 V8 ?
missähän / kellähän on aikoinaan kuopiossa ollut ,silloin vaalean sininen 123-koppainen mersu, johon oli vaihdettu 5-litrainen V8? auto oli erittäin siistikuntoinen, jonkinsorttiset hunajakennoalut alla.
kyselen lähinnä siksi että, tekniikan vaihto omaan ruoskaan kiinnostaa...
tiijä vaikka omistaja olisi tämän foorumin käyttäjiä..?
kyselen lähinnä siksi että, tekniikan vaihto omaan ruoskaan kiinnostaa...
tiijä vaikka omistaja olisi tämän foorumin käyttäjiä..?
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
en kai osaa sitten käyttää hakua oikein....haun tuloksen mukana tulee kaikkea joutavaa roskaa, ja vaikka kahlasinkin suurimman osan läpi,niin melko laiha oli saalis.
eikö kukaan mb-harrastaja tee tälläsiä juttuja/ole perehtynyt asiaan, kaikkiko vaan puhuu sitä mitä on essolla kuullut?
olen itse aloittelemassa mb harrastusta, eli nämä kulkineet on vielä opettelun alla, siksi kyselen.
eikö kukaan mb-harrastaja tee tälläsiä juttuja/ole perehtynyt asiaan, kaikkiko vaan puhuu sitä mitä on essolla kuullut?
olen itse aloittelemassa mb harrastusta, eli nämä kulkineet on vielä opettelun alla, siksi kyselen.
hmmm....olisikohan se sittenkin tuo? jotenkin muistiin on vaan jäänyt kuva siitä että kone olisi ollut 5-litrainen. tosin on varmaan 10v. kun sen auton näin kuopiolaisella katsastusasemalla.
tuo 3.5 v8 toki pitäisi olla ihan muutoskatsatuksella toteutettavissa 123-kuoriin, mutta kuten kaikki tietää....iso kone hyvä,isompi kone vielä parempi.
paljonko se 300D on tarkalleen tilavuudeltaan?
tuo 3.5 v8 toki pitäisi olla ihan muutoskatsatuksella toteutettavissa 123-kuoriin, mutta kuten kaikki tietää....iso kone hyvä,isompi kone vielä parempi.
paljonko se 300D on tarkalleen tilavuudeltaan?
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Ei varmaan sama, mutta...
Pk-seudulla(keltaisessa pörssissä) oli myynnissä n.6v. sitten juuri tuollainen vaalean sininen w123 jossa 5.0 V8. Auto oli alunperin 200D ja silloin perässä luki 230E. Autossa oli 500:n mittaristo, automaattiloota, sähköflekti puuttui edestä kokonaan ja kori oli aika mätä. Koelauta oli keskeltä halki ja automaatin kaavio oli tökerösti vain puoliksi kiinni siinä keskikonsulissa. Pakoputkisto oli 3" vain yhdellä vaimentimella. Sen hetkinen omistaja kehui vain että on ajanut itäväylällä 240km/h ja kumi palaa ihan varmasti. Tämä yksilö oli ainakin huolimattomasti tehty ja huono kuntoinen.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: sininen w123 V8 ?
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf kolmannen sivun yläreunassa on ehtoja moottorinvaihdolle. Eli 300D on suurin 123-kopan moottori, 3,0 x 1,25 =3,75-th- kirjoitti:missähän / kellähän on aikoinaan kuopiossa ollut ,silloin vaalean sininen 123-koppainen mersu, johon oli vaihdettu 5-litrainen V8? auto oli erittäin siistikuntoinen, jonkinsorttiset hunajakennoalut alla.
kyselen lähinnä siksi että, tekniikan vaihto omaan ruoskaan kiinnostaa...
tiijä vaikka omistaja olisi tämän foorumin käyttäjiä..?

500:n v8 voidaan asentaa poikkeusluvalla mutta niiden myöntäminen on nykyään todella nihkeää. Käsittääkseni vain muutamia lupia on myönnetty säädösten vaihtumisen jälkeen.
Heavy kirjoitti:Tampereella näin kaksi vuotta sitten tuon W123:sen jossa on 500 kone. Tumman sininen tosiaan on se. En kyllä tiedä missä nykyään. On mulla jotain tietoa tuosta autosta kotona. Oli muistaakseni 76-78 ja alunperin 220d.
Kaverilla oli tuo hetken aikaa omistuksessa. Vuosimalli oli muistaakseni 76. Alunperin toisaan diesel. Alusta aivan sikamatala. Kyllähän tuolla nakki paloi aika iloisesti


230 C 1978
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
kerroppa enska missäpäin espoota tuollaista voi tulla ihailemaan, tahtoo nähdä
P.S. V8:lla se oma harrasteautonikin liikkuu
P.S. V8:lla se oma harrasteautonikin liikkuu
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
[quote="raul"]Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...
300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.
btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?[/quote]
just, mutta onko noita 300d koneita eri kokoisia ja onko tuo 617 kone se 123-kopan kone?
koneenvaihtosäännöt on kyllä tiedossa, tilavuudet vaan pitää tietää pilkulleen, että voi laskea just eikä melkein.
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...
300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.
btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?[/quote]
just, mutta onko noita 300d koneita eri kokoisia ja onko tuo 617 kone se 123-kopan kone?
koneenvaihtosäännöt on kyllä tiedossa, tilavuudet vaan pitää tietää pilkulleen, että voi laskea just eikä melkein.
Minä muistan kanssa tämän vaaleansinisen W123:n jossa oli MB:n kasikone.
Ko yksilö sai kenkää omistajaltaan aina kun sitä vaan näki tuolla kylän pinnassa, muistelen että rekisterin kirjaimet olivat U N E ja jotakin...
Näin kerran auton Tasavallankadulla olevan automaalarin pihassa ja ainankin silloin muistelen korin olleen aika huterassa kunnossa. Huhut kertoivat auton menneen sitten jonnekin eteläsuomeen mutta muutapa en muista enkä osaa sanoakaan.
Ja omistaja taisi asustella Vehmersalmella...
Ko yksilö sai kenkää omistajaltaan aina kun sitä vaan näki tuolla kylän pinnassa, muistelen että rekisterin kirjaimet olivat U N E ja jotakin...
Näin kerran auton Tasavallankadulla olevan automaalarin pihassa ja ainankin silloin muistelen korin olleen aika huterassa kunnossa. Huhut kertoivat auton menneen sitten jonnekin eteläsuomeen mutta muutapa en muista enkä osaa sanoakaan.
Ja omistaja taisi asustella Vehmersalmella...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
OM617.912 on nimenomaan W123-mallisarjan 3,0 litrainen diesel.-th- kirjoitti:raul kirjoitti: Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...
300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.
btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?
just, mutta onko noita 300d koneita eri kokoisia ja onko tuo 617 kone se 123-kopan kone?
koneenvaihtosäännöt on kyllä tiedossa, tilavuudet vaan pitää tietää pilkulleen, että voi laskea just eikä melkein.
Vanhempi, 80 heppainen, on tämän 3005 cm3, uudempi 88hv pienentyi 2998cm3:een. Mutta tuo 3 litraan pyöristettynä jo riittää M116:n kolmepuolikkaan vertailuun.
niinpäniin, taitaa mersu joutua odotuslistalle.... tekniikka pitänee napata sitten toisesta sakemannista kun nuo vaihtoehdot on mitä on.
mihinkäs pystylamppuun sen v8:n pystyi ottamaan vertailuun? mitä eroa niissä pystäreissä on?
rasittaa, kun tuo oma 123 rysä on kuitenkin pohjastaan hitsaamaton ja ehjä, sitten selviää että juuri tämä korimalli on väliinputoaja, jossa verrokit on melko laimeat.
mihinkäs pystylamppuun sen v8:n pystyi ottamaan vertailuun? mitä eroa niissä pystäreissä on?
rasittaa, kun tuo oma 123 rysä on kuitenkin pohjastaan hitsaamaton ja ehjä, sitten selviää että juuri tämä korimalli on väliinputoaja, jossa verrokit on melko laimeat.
Juu w123:seen ei saa tänäpäivänä enään isompaa konetta katsastettua läpi
kuin tuon 3.5l V8 m116 sarjan moottorin.
Itse en joutunut punnitukseen katsastuksessa oli insinööri hieman epätietoinen
ja ehkä hieman sekaisin yllätyksestä mitä oli pellin alle tungettu.
Mutta eipä tuo rautalohko V8 kuitenkaan liian paljon paina. Tehot ja Tilavuus
mahtuvat myös rajojen sisään.
Tuossa kaverin kanssa pistettiin sillon -01 -02 parikin noita V8:lla höystettyjä
w123:sia kasaan. Toinen on Tummansininen "ns. Virkasinininen" ja toinen
on sitten tuo minun... joka muuten löysi talveksi tallin... saas nähdä
mitä tuleman pitää keväällä kun sen saa valmiina ulos sieltä
nm. kaarien levitystä ja muuta hauskaa tiedossa.
kuin tuon 3.5l V8 m116 sarjan moottorin.
Itse en joutunut punnitukseen katsastuksessa oli insinööri hieman epätietoinen
ja ehkä hieman sekaisin yllätyksestä mitä oli pellin alle tungettu.
Mutta eipä tuo rautalohko V8 kuitenkaan liian paljon paina. Tehot ja Tilavuus
mahtuvat myös rajojen sisään.
Tuossa kaverin kanssa pistettiin sillon -01 -02 parikin noita V8:lla höystettyjä
w123:sia kasaan. Toinen on Tummansininen "ns. Virkasinininen" ja toinen
on sitten tuo minun... joka muuten löysi talveksi tallin... saas nähdä
mitä tuleman pitää keväällä kun sen saa valmiina ulos sieltä

nm. kaarien levitystä ja muuta hauskaa tiedossa.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Eipä ole pystäreissäkään sen suurempia koneita kuin yykaakolmosessa. 3-litranen diesel (240D 3.0) ja 2,8 bensa (250 2.8 ja 280).-th- kirjoitti:niinpäniin, taitaa mersu joutua odotuslistalle.... tekniikka pitänee napata sitten toisesta sakemannista kun nuo vaihtoehdot on mitä on.
mihinkäs pystylamppuun sen v8:n pystyi ottamaan vertailuun? mitä eroa niissä pystäreissä on?
rasittaa, kun tuo oma 123 rysä on kuitenkin pohjastaan hitsaamaton ja ehjä, sitten selviää että juuri tämä korimalli on väliinputoaja, jossa verrokit on melko laimeat.
Eipä taida olla sama vehe 
Sellanenkin voisi olla ihan hauska leikkikalu

Sellanenkin voisi olla ihan hauska leikkikalu

S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
En tunne tyypiä, mutta monta W123 on pihalla. Pitäs käydä vähän urkkimassaraul kirjoitti:Juu-u onhan nuita...
Ja nymiksen auto lienee ihan miehen itsensä rakentelema, mutta kertokoon itse lisää...
300D:n OM617 -koneen tilavuus suurimmillaan oli 3005 cm3.
btw, enska, kellä tällänen projekti on menossa ja niin eespäin?

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Auto on viimeisen päälle laitettu ja ainakin ulkokuori vastaa uutta.NymiS kirjoitti:Eipä taida olla sama vehe
Sellanenkin voisi olla ihan hauska leikkikalu
Ikää omistajalla veikkaisin olevan yli 40v!
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72