W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Aku Ankka kirjoitti:ässäthän on ässiä!

no joo, osaako joku arvata mikä vois olla hämminkinä, kun yhtäkkiä meni keskuslukko mykäksi. ei toimi mitenkään päin mistään napista ja myöskään peräkontti ei aukea mistään napista. ei kuulu sitä naksahdustakaan kontista. avaimella tietty aukeaa ne missä sille paikka on. pakkasta -15 ja luulen sen olevan osasyyllinen siihen, vaikkakaan se ei ole ennen vaikuttanut noin.

kiitos.
Multa meni ainakin joskus sulake PSE-pumpulta, kun oli vuoto ja se kävi aikansa, jonka jälkeen poltti sulakkeen. Löytyy takapenkin alta nro:62 (20A). Tosin sieltä pimenee sitten tietenkin kaikki pneumatiikalla tomiva, esim. penkkien ristiseläntuki. Mutta kannattaa kuitenkin vilkasta.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

noroljan kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti:ässäthän on ässiä!

no joo, osaako joku arvata mikä vois olla hämminkinä, kun yhtäkkiä meni keskuslukko mykäksi. ei toimi mitenkään päin mistään napista ja myöskään peräkontti ei aukea mistään napista. ei kuulu sitä naksahdustakaan kontista. avaimella tietty aukeaa ne missä sille paikka on. pakkasta -15 ja luulen sen olevan osasyyllinen siihen, vaikkakaan se ei ole ennen vaikuttanut noin.

kiitos.
Multa meni ainakin joskus sulake PSE-pumpulta, kun oli vuoto ja se kävi aikansa, jonka jälkeen poltti sulakkeen. Löytyy takapenkin alta nro:62 (20A). Tosin sieltä pimenee sitten tietenkin kaikki pneumatiikalla tomiva, esim. penkkien ristiseläntuki. Mutta kannattaa kuitenkin vilkasta.
voi hyvinkin olla sama vika, koska juurikin huomasin että penkeissä ei toimi ristiselänsäädöt ja sivuttaisäädöt. kiitti, täytyy vilkaista.
minkälainen vuoto sulla siellä oli ja missä?
W220 2001 S400 CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ei se pakkasella tarvitse vuotoakaan jos on tippa kosteutta tullut jostakin letkuihin -> jäätä pumppuuun -> naks. Ensiavuksi auto lämpimään, sulake irti ja takaisin kiinni jos se ei ole kärähtänyt.
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

onko se tuolla vänkärinpuolella? joku littee laatikko siinä on ekana ja oisko se pumppu tuolla alempana sit? laitoin siihen nyt hetkeks puhaltaa lämppärin nii jos se sil sulais. sulaketta en vielä pakkasessa löytäny.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja jysi »

Seuraat mihin keltaiset putket johtaa, siellä päässä on vaahtomuovikuutio jonka sisällä se pumppu on
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

jysi kirjoitti:Seuraat mihin keltaiset putket johtaa, siellä päässä on vaahtomuovikuutio jonka sisällä se pumppu on
Se pumppu on takakontissa kuskinpuolella verhoilujen takana (ellei vuosimallikohtaisia eroja).
Aku Ankka kirjoitti:onko se tuolla vänkärinpuolella? joku littee laatikko siinä on ekana ja oisko se pumppu tuolla alempana sit? laitoin siihen nyt hetkeks puhaltaa lämppärin nii jos se sil sulais. sulaketta en vielä pakkasessa löytäny.
Sulatatkohan nyt sitä taka-SAMia missä sulakkeet on, eli ne on vänkärin puolella takajalkatilassa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

noroljan kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti:ässäthän on ässiä!

no joo, osaako joku arvata mikä vois olla hämminkinä, kun yhtäkkiä meni keskuslukko mykäksi. ei toimi mitenkään päin mistään napista ja myöskään peräkontti ei aukea mistään napista. ei kuulu sitä naksahdustakaan kontista. avaimella tietty aukeaa ne missä sille paikka on. pakkasta -15 ja luulen sen olevan osasyyllinen siihen, vaikkakaan se ei ole ennen vaikuttanut noin.

kiitos.
Multa meni ainakin joskus sulake PSE-pumpulta, kun oli vuoto ja se kävi aikansa, jonka jälkeen poltti sulakkeen. Löytyy takapenkin alta nro:62 (20A). Tosin sieltä pimenee sitten tietenkin kaikki pneumatiikalla tomiva, esim. penkkien ristiseläntuki. Mutta kannattaa kuitenkin vilkasta.

Täällä samaa vikaa,kaukosäätimestä kun lukitsee/avaa niin vilkut kyllä vilahtelee mutta mitään muuta ei tapahdu,sulakkeet ehjät. Kontin lukko tietysti jumissa,ettei avaimella pääse sinnekään,pitää laittaa öljyä lukkoon likoamaan.

Keskikonsolin lukitus napista kuului ennen sulakkeen irroitusta vaimea naksaus jostain takapenkin alta,nyt ei enää sitäkään...

Mistäpäin tuota lähtis availemaan?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hankala on kyllä ongelma, tuolla CDI203 ehdotti, että painetta/alipainetta linjaan suoraan, niin voisi aueta, kirjottelin tonne myös, että kerran olen joutunut konttiin "murtautumaan": http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=148034" onclick="window.open(this.href);return false;

Relettäkään ei ole PSE-pumpulle takasulakepesässä, joka voisi naksahtaa/olla rikki. Ja varmaan siitä ovessa olevasta kontinavausnapistakaan, ei mitään tapahdu?

Noi lukot on kyllä usein niin romuna, ettei aukea, mutta kannattaa kokeilla liotella, ovet sain auki, kun kuskinlukkopesään laitoin aseöljyä muutaman päivän, mutta kontinlukko rupesi pyörimään ympyrää vaan, eli meni totaalisen rikki.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Jee :thumbup: tänään kontti aukesi tiukalla liuotushoidolla,huomenna pumpun kimppuun...

Onko ehdotuksia,liittimet, putkien liitokset??

Edit: Sen verran ehdin tänään kurkkaamaan,johdon kun käytti irti niin napsuminen palasi,pientä koputtelua:ei vaikutusta.

Miten se yksikkö lähtee irti ja mitä sisällä on,onko siinä mitään mitä korjata?
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Liitokset vissiin tiiviitä,sähkökin kulkee kun napsaus kuuluu,pienellä koputtelulla sain pumpun hurisemaan hetkeksi,ei kuitenkaan niin pitkään että ovet olisi lukittunut...

Pitää joku päivä avata koko yksikkö,tuommosen "korjausohjeen" löysin eipä tuo maksa mitään purkaakaan.

http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... rhall.html

Jaa kesän myötä muitakin vikoja ilmennyt,peilien ledeistä osa on pimentynyt,antaa herjaa vilkuista oikealle,vasemmalle,välillä molemmista,välillä ei mistään...Jotain pitäs tehdä...
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

RAM kirjoitti:Boscheilla on tähän asti menty. Yhdet on tuolla laatikossa varalla odottamassa. Aika harvoin noita tarvii vaihtaa, mutta jos on hyviä kokemuksia noista murto-osan hintaisista, niin pitäähän niitä sitten kokeilla.

Onhan tuo 80 euroa ihan käsittämätön hinta pyyhkijöistä. Sillä hinnalla saa pari kännykkää, tai nettitabletin, tai vaikka mitä.
Taas olisi boschit vaihtokunnossa :evil: Ei j***lauta kestä yhdetkään edes vuotta. Sulka kuluu käsittämättömän nopeasti, kun vertaa aina uuteen. Eikä nuo ole olleet kovassa käytössäkään.
Taidan katella halppis-sulkia, joista saisi vaihdettua kumit vanhaan runkoon.
Ässä siitä veemäinen, ettei siihen mahdu kuin juuri nuo boschilaiset Twin-spoilerit.
Tai sitten Aerotwinit. niitä en ole kokeillut..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Noista lukituksen ongelmista lukeneena kysyisin, että pidättekö te ongelmista kärsineet autoa lämpimässä tallissa talvella?

Itse olen ajatellut, että parhaiten kosteusongelmilta välttyy, kun pitää autoa ulkona katoksessa.

PS. olen kuullut, että Boschin pelkkiä sulkia saisi biltemasta
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3109
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja jysi »

RAM kirjoitti:olen kuullut, että Boschin pelkkiä sulkia saisi biltemasta
Tarkoitatko pelkkiä kumeja? Pitkien (yli 60 cm) kumien myynti loppui kymmenkunta vuotta sitten. Sitä ennen sai W140-koriseen marmoritiskiltäkin pelkät kumit alkuperäisvaraosana.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

OK... Vanha huhu.
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Lopetin boschin spoileri sulkien käytön jokin aika sitten kun katsoin ettei spoilerista ole vastaavaa hyötyä . Olen ostanut sulat
raskaankauston kaupasta muistaakseni ne on SWF:t. Hyvin on pelttäneeet.
W220 S320
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Hanski-57 kirjoitti:Lopetin boschin spoileri sulkien käytön jokin aika sitten kun katsoin ettei spoilerista ole vastaavaa hyötyä . Olen ostanut sulat
raskaankauston kaupasta muistaakseni ne on SWF:t. Hyvin on pelttäneeet.
Käykö ne suoraan?
Nimittäin ässän "ongelma" on juuri siinä että varsi on normaalia leveämpi siinä sulan kiinnityskohdassa. Siksi ei tarvikesulat käy suoraan. Enkä ala vartta viilaamaan..
Nuo SWF:t kokemukset omalta osalta yhden sulan meseihin. Olivat parhaat lankussa ja väyrysessä :thumbup:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Käy suoraan, mukana tuli niitä nippeleitä. Siis kiinnitys keskeltä vanhanaikaisesti ei Aerotwin systeemi.
Meni toista minuuttia kun vaihdoin. Atoy myy jos saa kertoa ettei mainosta.
W220 S320
Avatar
NAVYRANGER
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja NAVYRANGER »

Täälläkö kaikki ässäläisten omistajat majailee :)

Tiukka kyssäri porukalle. Ostin tuossa kuukausi sitten W220 S320CDI:n vuosimallia 2000. Todella hienoa kyytiä 00 mallisen e39 530D:n jälkeen.
Kuskin puolen Xenon tuntuu elävän omaa elämäänsä. Väillä syttyy n.2 sekuntia oikean jälkeen, välillä jää syttymättä. Edellinen omistaja kertoi että kaikki osat on valoon vaihdettu mutta ei ole auttanut.
Olen availlut valon ja laitellut kontaktipinnat kuntoon, vaihtanut molempiin valoihin uudet polttimot.
Olisko ideaa mitä keksittäisiin seuraavaksi. Jostain toimivasta koko umpiopaketti kaikkine romuineen.....??
Mercedes-Benz S 320 CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mitkä kaikki osat on vaihdettu ja onko ne vaihdettu uusiin osiin? Kokeilitko ballasteja?
Avatar
NAVYRANGER
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja NAVYRANGER »

en oo vielä kokeillu mitään putsailun jälkeen.
Ballasti tulis ekana mieleen kunn syttymisessä on ongelmaa. Kuulemma ohjausyksiköstä ja ballastista lähtien kaikki on uusittu joskus mutta vika ei ole poistunut.
Koitan ensin haarukoida vikaa etten ostele noita muutaman satasen kikkuloita ihan huvikseni.
Mercedes-Benz S 320 CDI
116lover
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.07.2010 22:07

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja 116lover »

Lainataas olemassa olevaa topikkia.

Eli pitempiaikainen haave olisi W220 hankinta kesäkäyttöön.

S500 olen katsellut,mutta jotenkin vaan päässä pyörii se V12....mutta mutta.

Foorumia kun lukee niin eipä sitä juuri suositella...saa sellaisen kuvan jotta kaikki päättyy kuussatasen kanssa täystuhoon ja kaikki hajoaa moneen kertaan..
Onko se S500 kuitenkaan sen turvallisempi valinta? Eipä varmaan halpaa senkään kasaan parsiminen ole jos jotain hajoaa..
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hage »

116lover kirjoitti:Lainataas olemassa olevaa topikkia.

Eli pitempiaikainen haave olisi W220 hankinta kesäkäyttöön.

S500 olen katsellut,mutta jotenkin vaan päässä pyörii se V12....mutta mutta.

Foorumia kun lukee niin eipä sitä juuri suositella...saa sellaisen kuvan jotta kaikki päättyy kuussatasen kanssa täystuhoon ja kaikki hajoaa moneen kertaan..
Onko se S500 kuitenkaan sen turvallisempi valinta? Eipä varmaan halpaa senkään kasaan parsiminen ole jos jotain hajoaa..
Olikohan se niin että V12 malleissa oli se ABC jousitus vakiona jota kaikki haluaa käyttää mutta kukaan ei halua omistaa. Jo pelkästään ABC:n takia tulee jäämään auto ostamatta omalta kohdalta.
Eikai tuo V12 moottori mikään pommi voi olla.. kumminkin saksalaista laatutyötä. Toki kulut on sitten sen mukaiset.
Perus 500 on ihan perusluotettava moottori, ei kai mitään hirveempiä tyypivikoja taida olla toisinkuin vanhemmissa M119 koneissa?
Itse keskittyisin mielummin ruosteisiin ja siihen että kaikki sähköt toimivat.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

STAR testeri kannattaa samalla hommata :)
Mahtava auto kertakaikkiaan kunnossa ollessaan :D Halvalla saa nykyään. Ruostehan se taitaa olla suurin murhe näissä!
Kyllähän nämä on kyllä sellaisia tee se itse miehen autoja, muuten tulee kalliiksi pitää.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja kilikali »

On kyllä mukavan tuntuinen peli tää s500 ja kiitos miksu.s avusta kun ilmamassamittari oli sökö. Ei nuo varaosat nyt niin kalliita olekkaan tuohon.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hage kirjoitti:
116lover kirjoitti:Lainataas olemassa olevaa topikkia.

Eli pitempiaikainen haave olisi W220 hankinta kesäkäyttöön.

S500 olen katsellut,mutta jotenkin vaan päässä pyörii se V12....mutta mutta.

Foorumia kun lukee niin eipä sitä juuri suositella...saa sellaisen kuvan jotta kaikki päättyy kuussatasen kanssa täystuhoon ja kaikki hajoaa moneen kertaan..
Onko se S500 kuitenkaan sen turvallisempi valinta? Eipä varmaan halpaa senkään kasaan parsiminen ole jos jotain hajoaa..
Olikohan se niin että V12 malleissa oli se ABC jousitus vakiona jota kaikki haluaa käyttää mutta kukaan ei halua omistaa. Jo pelkästään ABC:n takia tulee jäämään auto ostamatta omalta kohdalta.
Eikai tuo V12 moottori mikään pommi voi olla.. kumminkin saksalaista laatutyötä. Toki kulut on sitten sen mukaiset.
Perus 500 on ihan perusluotettava moottori, ei kai mitään hirveempiä tyypivikoja taida olla toisinkuin vanhemmissa M119 koneissa?
Itse keskittyisin mielummin ruosteisiin ja siihen että kaikki sähköt toimivat.
En ole ihan varma onko 600:sessa vakiona ABC, mutta ilmeisesti on, kun ainakin kaikki mitkä on vastaan tullut on tuolla alustalla. Huonot öljyt ja suodatin se kaiketi tämän alustan ongelma on lähinnä. Jostain syystä omaan on vaihdettu jo 3 kertaa tandempumppu (ajettu 140 tkm). Se maksaa vaihdettuna n. 1000e. Muuten on kyllä upea alusta ajella.

S500:sen M113 on kyllä huoleton moottori ja sillä pärjää vallan hyvin. Lähinnä siksi uskallan näin sanoa, että kyseistä moottoria on lukuisissa muissakin malleissa ja myyty todella paljon, verrattuna 600 moottoreihin, eikä mitään ihmeempää vikaa ole missään raportoitu.

00-02 mallisen 600:sen M137:ssa (Tästä moottorista ei kauheasti ole netissä tietoa, kun on ollut vain noina parina vuotena S ja CL-malleissa) Muutamia ongelmia siitä on löytynyt, lähinnä puolapaketit (2kpl autossa) ja niiden välissä joku transformeri. Omaan on näitäkin vaihdeltu ne maksaa n. 1000e /kpl ja esim veholla tulppien vaihto autoon noiden lisäksi on 998e :) Eli voi tuosta se 4000-5000e tulla kuluja. Sitten on se ihmeen öljynjäähdytyslevy ongelma, levy maksaa pari kolmesataa, mutta moottorin joutuu purkamaan osiin. Tämä on halpa juttu jos on osaamista ja aikaa, mutta teetettynä maksaakin sitten (jenkkifoorumin mukaan) 5-12k$.

Jos vaan rahkeet riittää niin ehdottomasti uudempi tuplaturbo 600 (03->). Näitä vaan juurikaan suomessa ole ja tulli keksii sitten veroja ihan reilusta, arviolta 10-20ke, joten hintaero aikaisempiin malleihin on melkoinen.

Mitä muuta eroa noissa nyt sitten on, niin 600:nen on aina Lang-malli ja sitä en tiedä tuleeko varusteita vakiona mukana enemmän, vai onko kaikki vaan ruksinut sitten reilulla kädellä varusteita. Ainakin kaikissa olen nähnyt esim. koodin 500 LEDER EXCLUSIVE, siinä on nahkalla verhoiltu sitten kaikki, mitkä muuten olisi muovia ja katto ym kangasosat on jotain parempaa verhoilua (jonkun tiedon mukaan Alcantaraa).

E:
miksu.s kirjoitti:STAR testeri kannattaa samalla hommata :)
Totta :lol:
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 14.11.2014 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

NAVYRANGER kirjoitti:Täälläkö kaikki ässäläisten omistajat majailee :)

Tiukka kyssäri porukalle. Ostin tuossa kuukausi sitten W220 S320CDI:n vuosimallia 2000. Todella hienoa kyytiä 00 mallisen e39 530D:n jälkeen.
Kuskin puolen Xenon tuntuu elävän omaa elämäänsä. Väillä syttyy n.2 sekuntia oikean jälkeen, välillä jää syttymättä. Edellinen omistaja kertoi että kaikki osat on valoon vaihdettu mutta ei ole auttanut.
Olen availlut valon ja laitellut kontaktipinnat kuntoon, vaihtanut molempiin valoihin uudet polttimot.
Olisko ideaa mitä keksittäisiin seuraavaksi. Jostain toimivasta koko umpiopaketti kaikkine romuineen.....??
Ei se toinen "umpiopaketti" taida mitään auttaa. Vähän on hankala ongelma, jos kaikki osat on vaihdettu. Eli eihän tossa nyt ole montaa osaa: Polttimo, Ballasti ja vasen Etu-SAM ohjaamassa. Näistä luulisi vian löytyvän ja tarkistaa johdot (Maadoitukset ensimmäisenä.) Olisikohan tuossa vielä jotain muuta välissä, täytyypä miettiä asiaa, kun ei mieleen nyt tule.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Pitkästä aikaa jotain ihan oikeaa ongelmaa ässässä. Eli 320 Bensassa.

Eilen pysähdyin risteykseen ja lähdin siitä liikkeelle, niin auto kulki ehkä 5 km/h ja kolmiovilkkui mittaristonnäytössä, samalla jarrutti kovasti eli ESP sekosi. Syttyi myäs ABS-valo ja ESP/BAS varoitukset näkyi näytöllä.

Käynnistin uudelleen ja kaikki toimi ok. Ajoin 10 km ja 100 km/h vauhdissa meni ohjaus jäykäksi ensiksi, sitten löi vaihteen vapaalle ja samat varoitukset syttyi mittaristoon. Auto sammuksiin ja loput 5 km pääsin kotiin ihan hyvin.

Tänään sitten stari kiinni autoon ja sieltä löytyi vika oikeasta taka pyörintänopeustiedosta. Sitten testilenkille, vaihteisto on vikatilassa ja samat ABS/ESP/BAS varoitukset aktiivisina mittaristossa ja Ratti on aika jäykkä, kun nopeus kasvaa. Starilla, kun katsoin pyörintänopeustietoja, niin sieltä taka oikealta ei tullut mitään tietoa, vaan näytti nopeudeksi 0 km/h kokoajan.

Eipä tässä oikeastaan mitään kysymystä ole, tiedoksi vaan, jos jollain on samallaisia oireita. On nää niin hienoja autoja, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen :?

Huomenna sitten ajelemaan montulle 50 km kakkosvaihteella, hienoa!

Vikakoodeja vielä, niin niitä tuli jos mistäkin ohjainlaitteelta, mutta ei kyllä jää epäselväksi missä vika:

EGS - Vaihteiston elektroninen ohjaus
118 Ohjainlaitteelta N47-5 (ESP-, PML- ja BAS-ohjainlaite) CAN-väylän kautta tuleva oikean takapyörän kierroslukusignaali on toisinaan epälooginen.

146 Vaihteistossa on toisinaan ei-sallittu välityssuhde.

EWM - Elektroninen vaihdevipumoduli
P1860 Luistonestojärjestelmän CAN-väylää pitkin lähettämä pyörintänopeussignaali oikea taka ei ole uskottava.

ME 2.0 - Moottorielektroniikka 2.0
P1605 Huonon tien tunnistussignaali (vertailemalla pyörien pyörintänopeuksia)

ESP - Electronic Stability Program
C1103 -012 L6/4 (pyörintänopeustunnistin oikea taka) Huono kosketus

E: miksu.s:n kommenttia starin tarpeellisuudesta voisin vielä korostaa :lol:

E2: Tunnistin vaihdettu ja taas toimii...
Viimeksi muokannut noroljan, Ma 17.11.2014 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

noroljan kirjoitti:
NAVYRANGER kirjoitti:Täälläkö kaikki ässäläisten omistajat majailee :)

Tiukka kyssäri porukalle. Ostin tuossa kuukausi sitten W220 S320CDI:n vuosimallia 2000. Todella hienoa kyytiä 00 mallisen e39 530D:n jälkeen.
Kuskin puolen Xenon tuntuu elävän omaa elämäänsä. Väillä syttyy n.2 sekuntia oikean jälkeen, välillä jää syttymättä. Edellinen omistaja kertoi että kaikki osat on valoon vaihdettu mutta ei ole auttanut.
Olen availlut valon ja laitellut kontaktipinnat kuntoon, vaihtanut molempiin valoihin uudet polttimot.
Olisko ideaa mitä keksittäisiin seuraavaksi. Jostain toimivasta koko umpiopaketti kaikkine romuineen.....??
Ei se toinen "umpiopaketti" taida mitään auttaa. Vähän on hankala ongelma, jos kaikki osat on vaihdettu. Eli eihän tossa nyt ole montaa osaa: Polttimo, Ballasti ja vasen Etu-SAM ohjaamassa. Näistä luulisi vian löytyvän ja tarkistaa johdot (Maadoitukset ensimmäisenä.) Olisikohan tuossa vielä jotain muuta välissä, täytyypä miettiä asiaa, kun ei mieleen nyt tule.
Tänään, kun starilla jouduin leikkimään, niin tutkin myös noita Etu-SAMeja, voiko pitää paikkaansa, että:

Vasen Etu-SAM ohjaa:
Oikea lähivalo
Vasen etuseisontavalo/pysäköintivalo
Vasen sumuvalo
Vasen kaukovalo
Vasen etuvilkku

Ja Oikea Etu-SAM:
Vasen lähivalo
Oikea etuseisontavalo/pysäköintivalo
Oikea sumuvalo
Oikea kaukovalo
Oikea etuvilkku

Eihän tossa ole mitään järkeä, mutta saattaa olla, että on väärä Etu-SAM vaihdettu, (jos tuolla vaihdetulla ohjausyksiköllä SAMia tarkoitetaan yleensäkkään).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
NAVYRANGER
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja NAVYRANGER »

Mistäs noi Samit löytyy.
Mercedes-Benz S 320 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

NAVYRANGER kirjoitti:Mistäs noi Samit löytyy.
Konepellin alta oik/vas lokasuojien vierstä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Lukittu