Ei se kaverinkaverinkaveri halua siihen mitään putkea, koska kaikki tulee kuulemma tuolla periaattella pois, koska sen systeemi perustuu juuri siihen, ettei siinä ole putkea ollenkaan.make280s kirjoitti:Absinthe kirjoitti: Kaverinkaverinkaverilla on sellainen itsetehty "maailman paras" imuvaihtaja, jossa ei ole imuputkea vaan se imee alipaineella suoraan öljytikun päästä. Siinä on semmonen tiivistys systeemi.
Miten lie pidemmän päälle, kun öljyt ovat tulleet koneesta pois ja se imee tyhjää? Imaiseeko se kaikki koneen stefat ja tiivisteet sisäänsä?
Jos mittatikun putki ei yllä pohjaan jää osa öljystä öljypohjaan. No ei todellakaan imaise saahan se ilmaa tilalle öljyntäyttökorkin kautta.
Kannattais laittaa imurin putken päähän ohuempi pohjaan yltävä putki niin tulee kaikki pois.
Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Re: Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Re: Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Ontto tikkuAbsinthe kirjoitti:Ei se kaverinkaverinkaveri halua siihen mitään putkea, koska kaikki tulee kuulemma tuolla periaattella pois, koska sen systeemi perustuu juuri siihen, ettei siinä ole putkea ollenkaan.make280s kirjoitti:Absinthe kirjoitti: Kaverinkaverinkaverilla on sellainen itsetehty "maailman paras" imuvaihtaja, jossa ei ole imuputkea vaan se imee alipaineella suoraan öljytikun päästä. Siinä on semmonen tiivistys systeemi.
Miten lie pidemmän päälle, kun öljyt ovat tulleet koneesta pois ja se imee tyhjää? Imaiseeko se kaikki koneen stefat ja tiivisteet sisäänsä?
Jos mittatikun putki ei yllä pohjaan jää osa öljystä öljypohjaan. No ei todellakaan imaise saahan se ilmaa tilalle öljyntäyttökorkin kautta.
Kannattais laittaa imurin putken päähän ohuempi pohjaan yltävä putki niin tulee kaikki pois.

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Imuvaihtajan systeemi ? Ei sillä ole merkitystä millainen imuvaihtaja on, riippuu moottorin rakenteesta tuleeko kaikki vai osa öljyistä pois.Absinthe kirjoitti:Ei se kaverinkaverinkaveri halua siihen mitään putkea, koska kaikki tulee kuulemma tuolla periaattella pois, koska sen systeemi perustuu juuri siihen, ettei siinä ole putkea ollenkaan.make280s kirjoitti:Absinthe kirjoitti: Kaverinkaverinkaverilla on sellainen itsetehty "maailman paras" imuvaihtaja, jossa ei ole imuputkea vaan se imee alipaineella suoraan öljytikun päästä. Siinä on semmonen tiivistys systeemi.
Miten lie pidemmän päälle, kun öljyt ovat tulleet koneesta pois ja se imee tyhjää? Imaiseeko se kaikki koneen stefat ja tiivisteet sisäänsä?
Jos mittatikun putki ei yllä pohjaan jää osa öljystä öljypohjaan. No ei todellakaan imaise saahan se ilmaa tilalle öljyntäyttökorkin kautta.
Kannattais laittaa imurin putken päähän ohuempi pohjaan yltävä putki niin tulee kaikki pois.
En ole availlut öljykorkkia imuvaihtajan käytön ajaksi, kyllä huohottimet pitää olla auki.
wiimax.fi
Re: Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Tänään vaihdoin tohon 250DT hen öljyt ja proppu pois suodin uuteen ja sitte hankkarin takaa auto ylös.
Jostain syystä jo neljäs kerta kun tän öljyt ei mahdu tuohon samaan astiaan vaikka W124 E300D:n ja 300DT: öljyt reilusti mahtuu
Nuinko tyhjenee myös osa lauhduttimesta vai mikä? Kattoin mittatikkua ennen vaihtoa ja puolivälissä merkkiä tai vähä yli oli. Jossain kohtaa jo näytti et tulo loppu mutta sit yhtäkkiä alko tulla kun pikkupojan pilistä.
No tässä kuva kun ö-vaihdon jälkeen on ajettu 25km.
Kait imuvaihdollakin toimisi hyvin mulla varsinkin kun en koskaan aja 10t enempää ja jokakerta vaihdan suotimenkin. Nyt taisi olla jotain 8t km.
Mittatikku täynnä öljyä mutta siksi kun en pyyhkiny ajon jälkeen. Lähellä ylärajaa on pinta niinkuin aina vaihdon jälkeen.
Jostain syystä jo neljäs kerta kun tän öljyt ei mahdu tuohon samaan astiaan vaikka W124 E300D:n ja 300DT: öljyt reilusti mahtuu

No tässä kuva kun ö-vaihdon jälkeen on ajettu 25km.
Kait imuvaihdollakin toimisi hyvin mulla varsinkin kun en koskaan aja 10t enempää ja jokakerta vaihdan suotimenkin. Nyt taisi olla jotain 8t km.
Mittatikku täynnä öljyä mutta siksi kun en pyyhkiny ajon jälkeen. Lähellä ylärajaa on pinta niinkuin aina vaihdon jälkeen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Tolla imuvaihtajalla voi varmaan automaattiaskistakin ottaa nopeammin pois pohjassa olevan öljyn ja sitten pohja pois..ainakin joissakin malleissa kun ei ole proppua vaan kaikki turskahtaa lattialle kun pohjan lasket alas/löysäät pultteja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- cortinajet
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 29.01.2011 22:06
Re: Öljynvaihto imusysteemillä, onko järkeä?
Itse vaihdan aina propun kautta. Ensimmäisellä kerralla oli hyllyssä pari litraa vanhaa merkkiä olevaa öljyä, en halunnut sekoittaa nykyiseen merkkiin, niin käytin pesuaineena. Laskin vanhat pois ja tipautin nuo pari litraa koneeseen ja sitten tyhjäkäynnille raksuttamaan minuutiksi. Sitten päälle normaali öljynvaihto suodattimineen. Oli melkosen puhtaat öljyt diisselissä muutaman päivän. Yleensä vaihdan kertaalleen öljyt virallisen maahantuojan huollon välillä. Luultavasti voitelisi ihan hyvin loppuun asti, mutta diisseli mustaa tuon öljyn niin ruman väriseksi ja kun on tapana sitä katella tikusta aina silloin tällöin niin rupeaa häiritsemään mustuus. Eihän tuota lisäillä koskaan tarvitse ja kyllähän sen ajotietokonekin kertoo paljonko sitä öljyä on, mutta mihinkäs se vanha koira kirpuistaan pääsisi....
Ja sitten itse asiaan; Jos kaksi kertaa vuodessa saa vetää haalarit päälle ja karata auton alle makoilemaan ilman että muijalla tai mukuloilla on häirintäoikeutta niin ettekö muka sitä tee ??? Sehän on suorastaan terapeuttista kun katselee sitä mustaa noroa ja sen pyttyyn kieppuvia spiraaleja ja kuplavanoja...välillä heittää roskan sekaan ja arvuuttelee jotta joutuukohan se pyörteen uhriksi vai selviääkö.
Imuvaihdossa ei mielestäni ole mitään hauskuutta.
Ja sitten itse asiaan; Jos kaksi kertaa vuodessa saa vetää haalarit päälle ja karata auton alle makoilemaan ilman että muijalla tai mukuloilla on häirintäoikeutta niin ettekö muka sitä tee ??? Sehän on suorastaan terapeuttista kun katselee sitä mustaa noroa ja sen pyttyyn kieppuvia spiraaleja ja kuplavanoja...välillä heittää roskan sekaan ja arvuuttelee jotta joutuukohan se pyörteen uhriksi vai selviääkö.
Imuvaihdossa ei mielestäni ole mitään hauskuutta.