W124 puhaltaa pelkkää kuumaa, mitä pitäisi tehdä?
W124 puhaltaa pelkkää kuumaa, mitä pitäisi tehdä?
Venttiilit eivät ole jumissa, sulakkeet eivät ole palaneet, venttiileille tulevilla johdoilla ei näy virtaa. Mitä pitäisi tehdä?
Korjauttaa ohjauspaneelin piirikortti. 
Odota vielä viikoo niin voit korjata itse tai lähetä mulle niin korjaan sen.
Huom! kaikille. Kytkentäkuva on paneelista piirretty mutta kuvan viimeistely ja scannaus vie vielä viikon.

Odota vielä viikoo niin voit korjata itse tai lähetä mulle niin korjaan sen.

Huom! kaikille. Kytkentäkuva on paneelista piirretty mutta kuvan viimeistely ja scannaus vie vielä viikon.

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
lämmön kanssa ongelmia
Itse asiassa johdoissa on virtaa, venttiilit on nyt puhdistettu ja kuumaa vaan tulee...
surullisen kuuluisa piirikortti taitaa olla vian takana, sehän kannattaa ottaa esille ja vilkaista onko juotokset ok, palaneita komponentteja jne.mjo33400 kirjoitti:Korjauttaa ohjauspaneelin piirikortti.
Odota vielä viikoo niin voit korjata itse tai lähetä mulle niin korjaan sen.
Huom! kaikille. Kytkentäkuva on paneelista piirretty mutta kuvan viimeistely ja scannaus vie vielä viikon.
kuvia täällä
purkaminen meneepi suurin piirtein näin:
- puhaltimen nopeus- ja puhallusilman suuntausnupikat ensin irti, lähtevät vetämällä topakasti
- näiden alla kaksi kiinnitysmutteria, jotka pitää aukaista
- radion (tai sen paikan) yläpuolella on kaksi ruuvia, ne pois niin puupaneeli kääntyy ylös ja on irroitettavissa
- alla lämmönsäätöyksikkö muovikehikossa, prismat pois ja se musta kansi , itse kehikko kiinni neljällä ruuvilla
- ja liitin irti muovikehikon takaa, nyt pitäisi olla lämmönsäätöpaneeli irti
itse piirikortin irrottaminen muovikehikoista, jos mielenkiintoa riittää:
- lämmönsäädöt kannattaa kääntää jompaa kumpaan ääriasentoon (pitäis kuulua kliks), tämä helpottaa kokoamista
- lämmönsäätörullien ympärillä muovisuojat, jotka pitää kammeta pois (tahtoovat sitten hajota ne pikku klipsut, joten ei ihan 20 asteen pakkasessa kannata repiä)
- rullat irtoavat kampeamalla niitä kohtisuoraan sivuille, esim. leveäkärkinen meisseli tähän oiva apuväline
- ratasmekanismit lähteävät myös kampeamalla
- keskellä piirikorttia on molemmin puolin kaksi muovista tappia, joita pitää hieman "avittaa" että itse kortti lähtee pois: kortin voi työntää takaa painamalla liittimen nastoja
ja innolla odotamme, että mjo33400:lla saa skannaukset tehtyä

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sorry, this site is temporarily unavailable!jere kirjoitti: kuvia täällä
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vaikka johtoon tulee jännitettä ei venttiili vedä koska venttiili saa maata piirikortin transistorin kautta. Jos transistorin ohjauksessa ei ole vikaa on tarnsistori rikki. Piirikortti näkyviin ja mittaa transistorien ylimenevä jännite. Se transistori minkä emitterin ja collektorin välissä on 12 volttia on rikki, muissa jotka toimii on pienempi jännite tai 0 volttia.
Edit: Se joka hallitsee surffailun hyvin, voisi metsästää sen piirilevyn ison piirin datat jostain, minä en ole niitä löytänyt, " JERE HOI ", onnistuuko sinulta
Edit: Se joka hallitsee surffailun hyvin, voisi metsästää sen piirilevyn ison piirin datat jostain, minä en ole niitä löytänyt, " JERE HOI ", onnistuuko sinulta
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
prkl, tuohan on semmonen ilmaiskotisivutila ja ilmeisesti rajoittaa kävijämääriä... pitäis etsiä kunnollinen (mieluummine ilmainen, tai hyvin edullinen) sivu, onko vinkkejä hyvistä? (sori vähä OT)Ari66 kirjoitti:Sorry, this site is temporarily unavailable!jere kirjoitti: kuvia täällä
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sama homma on itsellä edessä + domain -rekisteröinti.jere kirjoitti: prkl, tuohan on semmonen ilmaiskotisivutila ja ilmeisesti rajoittaa kävijämääriä... pitäis etsiä kunnollinen (mieluummine ilmainen, tai hyvin edullinen) sivu, onko vinkkejä hyvistä? (sori vähä OT)
Ilmaiset kannattaa unohtaa kerralla, maksullisetkin temppuilevat ihan tarpeeksi (pätee varmaan muuten yhteen toiseenkin asiaan)

Edullisia lienevät Nebula, int2000 ja sittenhän on tämä Mersuforuminkin palveluntarjoaja eli Wakkanet.
(Off Topic taas)

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Domain
Myös Easylinehost http://www.easylinehost.fi/ on vertailukelpoinen paikka hommata domain ja www-hotelli.Ari66 kirjoitti:Edullisia lienevät Nebula, int2000 ja sittenhän on tämä Mersuforuminkin palveluntarjoaja eli Wakkanet.jere kirjoitti: prkl, tuohan on semmonen ilmaiskotisivutila ja ilmeisesti rajoittaa kävijämääriä... pitäis etsiä kunnollinen (mieluummine ilmainen, tai hyvin edullinen) sivu, onko vinkkejä hyvistä? (sori vähä OT)
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Ja mulla olis samanlainen ongelma Webaston piirilevyn
kanssa.Osa on aikalailla samannäköinen kuin tuo.
Kun täältä löytyy noin taitavia tekijöitä,että piirilevyn valmistuskin
onnistuu,niin miten on,löytyykö intoa sellaisen valmistamiseen?
Siinä saisi tekijä kohtuukorvauksenkin kun uusi maksaa n.850E,mikä
on törkyhinta moisesta.
Mutta kuten mainitsin,veikkaan että kiinnostuneita löytyisi,tuo kun
tahtoo olla Webaston ominaisvika,laskee huonon tiivisteen läpi
vedet suoraan piirilevylle jolloin joitakin komponentteja sieltä hajoaa,
voin myös laittaa tarkkoja digikuvia .
kanssa.Osa on aikalailla samannäköinen kuin tuo.
Kun täältä löytyy noin taitavia tekijöitä,että piirilevyn valmistuskin
onnistuu,niin miten on,löytyykö intoa sellaisen valmistamiseen?
Siinä saisi tekijä kohtuukorvauksenkin kun uusi maksaa n.850E,mikä
on törkyhinta moisesta.
Mutta kuten mainitsin,veikkaan että kiinnostuneita löytyisi,tuo kun
tahtoo olla Webaston ominaisvika,laskee huonon tiivisteen läpi
vedet suoraan piirilevylle jolloin joitakin komponentteja sieltä hajoaa,
voin myös laittaa tarkkoja digikuvia .
Mitä varten piirilevy pitää valmistaa uudestaan, jos koteloinnissa on vikaa. Voihan sen piirilevyn korjata.
Ota vaan dikikuvia tänne nähtäväksi, ota molemmilta puolilta ja resoluutio jotain 1200x768 tai parempi.

Ota vaan dikikuvia tänne nähtäväksi, ota molemmilta puolilta ja resoluutio jotain 1200x768 tai parempi.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ihan vain komponentin yleisestä käyttötarkoituksesta päätellen (komparaattorivahvistin) nuo IC3 ja IC4 voivat myös olla syyllisiä jos ohjaus on pielessä. Tosin käyvät ihan varmasti viileämpinä kuin nuo trankut, joten transistorit T1,T2 tai T3 mullakin olisivat ykkösehdokkaita syylliseksi. Hintaa näkyi ic:illä olevan Partcon listoissa euron pintaan, ei siis kovin hintavaa sekään jos niissä on vikaa, tosin tuollaisen monijalkaisen irroteleminen on v-mäistä puuhaa ilman kunnon vehkeitä. Trankut olivat vähän kallimpia, hiukka alle 2 euroa. Kuvasta on vaikea sanoa mutta onko joku niistä sen näköinen että on käynyt lämpimänä? T2?mjo33400 kirjoitti:Vaikka johtoon tulee jännitettä ei venttiili vedä koska venttiili saa maata piirikortin transistorin kautta. Jos transistorin ohjauksessa ei ole vikaa on tarnsistori rikki. Piirikortti näkyviin ja mittaa transistorien ylimenevä jännite. Se transistori minkä emitterin ja collektorin välissä on 12 volttia on rikki, muissa jotka toimii on pienempi jännite tai 0 volttia.
Puolijohteiden lisäksi mahdollisia vanhuuttaan kuolevia komponentteja ovat elektrolyyttikonkat C1 ja C2, mutta edelleenkin puolijohde on paljon todennäköisempi vikakohde.
Hyvin usein puolijohteet menevät rikkoontuessaan oikosulkuun, jolloin ihan ohmimittarilla voi löytää noista puolijohteista rikkinäisen, tosin joskus signaali kiertää jonkun kelan tms. muun komponentin kautta, jolloin kiinniollessa mittaus ei ole luotettava.
Mäkin kokeilin, mutta mistään vakiomestoista eikä varsinkaan motorolan omilta sivuilta löytynyt mitäänmjo33400 kirjoitti: Edit: Se joka hallitsee surffailun hyvin, voisi metsästää sen piirilevyn ison piirin datat jostain, minä en ole niitä löytänyt, " JERE HOI ", onnistuuko sinulta

C180T (S202) -99
Re: W124 puhaltaa pelkkää kuumaa, mitä pitäisi tehdä?
[quote="tuisku"]Venttiilit eivät ole jumissa, sulakkeet eivät ole palaneet, venttiileille tulevilla johdoilla ei näy virtaa. Mitä pitäisi tehdä?[/quote]
Tarkista kattoanturin juotokset, jos murtuneet niin muistaakseni puhaltaa pelkästään kuumaa.
TH
Tarkista kattoanturin juotokset, jos murtuneet niin muistaakseni puhaltaa pelkästään kuumaa.
TH
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa