OM601 Jakoketjun venymä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Höyrykioski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.12.2014 03:00

OM601 Jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja Höyrykioski »

Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kävi ilmi että jakoketju venynyt n.3 astetta. Kannattaako/pystyykö tuota kompensoimaan esim. pyöräyttämällä ketjua yhden hampaan verran nokkapyörältä? Montahan astetta yhdellä hampaalla liikkuu? Entä onko 3 asteen heitolla miten iso vaikutus auton toimivuuteen? :think:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: OM601 Jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaikissa on käynti muuttunut ja kulutus pienentynyt ketjun vaihdolla.
Ei sitä voi sillä hampaalla hyppyyttää kun menee liikaa ja siinä ei muutenkaan ole paljoa liikkua varaa että venttiili kohtaa männän.
Uusi ketju tilalle vain.
Jos venymä ei haittaa ja ei ole pelkoa katkeamisesta niin ajelee vaan tolla venyneellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM601 Jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Venynyt ketju ja ei säätöjä = huono
Venynyt ketju ja säädetty ruiskutusennakko = hyvä
Vaihdettu ketju ja säädetty ruiskutusennakko = parempi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höyrykioski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.12.2014 03:00

Re: OM601 Jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja Höyrykioski »

Juu ruiskutusennakko säädetty joutsenkaulamenetelmällä siten että ykkösen suutinputkesta tulee naftaa 24eykk eikös se silloin ole 13jykk.
Vastaa Viestiin