OM601 Jakoketjun venymä
-
Höyrykioski
- Sisäänajossa

- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 03:00
OM601 Jakoketjun venymä
Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kävi ilmi että jakoketju venynyt n.3 astetta. Kannattaako/pystyykö tuota kompensoimaan esim. pyöräyttämällä ketjua yhden hampaan verran nokkapyörältä? Montahan astetta yhdellä hampaalla liikkuu? Entä onko 3 asteen heitolla miten iso vaikutus auton toimivuuteen? 
Re: OM601 Jakoketjun venymä
Kaikissa on käynti muuttunut ja kulutus pienentynyt ketjun vaihdolla.
Ei sitä voi sillä hampaalla hyppyyttää kun menee liikaa ja siinä ei muutenkaan ole paljoa liikkua varaa että venttiili kohtaa männän.
Uusi ketju tilalle vain.
Jos venymä ei haittaa ja ei ole pelkoa katkeamisesta niin ajelee vaan tolla venyneellä.
Ei sitä voi sillä hampaalla hyppyyttää kun menee liikaa ja siinä ei muutenkaan ole paljoa liikkua varaa että venttiili kohtaa männän.
Uusi ketju tilalle vain.
Jos venymä ei haittaa ja ei ole pelkoa katkeamisesta niin ajelee vaan tolla venyneellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM601 Jakoketjun venymä
Venynyt ketju ja ei säätöjä = huono
Venynyt ketju ja säädetty ruiskutusennakko = hyvä
Vaihdettu ketju ja säädetty ruiskutusennakko = parempi
Venynyt ketju ja säädetty ruiskutusennakko = hyvä
Vaihdettu ketju ja säädetty ruiskutusennakko = parempi
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Höyrykioski
- Sisäänajossa

- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 03:00
Re: OM601 Jakoketjun venymä
Juu ruiskutusennakko säädetty joutsenkaulamenetelmällä siten että ykkösen suutinputkesta tulee naftaa 24eykk eikös se silloin ole 13jykk.



