w202 ratin keskiön irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w202 ratin keskiön irroitus

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Mitäs tarvii ottaa huomioon kun irrottaa ton ratin airbag keskiön? Onko iso homma ja onko matkalla jotain yllätyksiä?
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: w202 ratin keskiön irroitus

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Avaimet koko operaation ajan virtalukon nolla-asennossa. Paras ottaa avaimet kokonaan pois lukosta.
Silloin bägin ohjaus ei ole aktiivinen eikä mitään vikavaloja jää palamaan.

Bägi on ratin takaa kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Useinmiten helpoin ottaa ensin ruuvit irti takapuolelta ja sitten vasta ottaa avaimet pois virtalukosta. (ratin saa siis sillon käänneltyä parempaan asentoon ruuvien irrotamiseksi)
Jos otat itse ratin irti niin huolehdi ettei rattiakselilla oleva bägin johtokierukka pyöri itsekseen mihinkään.
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Kiitokset! Akun navat voi olla siis paikallaan ilman huolta bägin silmille tulemista? Itse rattia ei tarvi irroittaa, jotenkin huonosti vaan toi keskiö paikallaan kun on vähän vinossa ja tööttikin soi kun pikkusenkin hipasee keskiön vasempaan reunaan.
RT_x
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja RT_x »

Mika.T kirjoitti:Bägi on ratin takaa kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Useinmiten helpoin ottaa ensin ruuvit irti takapuolelta ja sitten vasta ottaa avaimet pois virtalukosta. (ratin saa siis sillon käänneltyä parempaan asentoon ruuvien irrotamiseksi)
Jos otat itse ratin irti niin huolehdi ettei rattiakselilla oleva bägin johtokierukka pyöri itsekseen mihinkään.
Minkähän kokoinen torxi toi mahtaa olla? Rattia pitäs käyttää irti. Tullu kokeiltua jo T-20,25,27,30 ja mikään ei tunnu purevan. Kaiken maailman avainta soviteltu, ja alkaa tuntua ettei tuolla mun auton ratin takana pultteja ole (ja tosiaan nätisti soviteltu avainta, ei runnottu väkivalloin)

Ei kai tota bägiä saa jotenki paskottua kiinni tuohon rattiin jollai prkl liimalla tms? Töötti kuiten toimii. Hyppylangat näky mittaristoon joku tehny siististi ni tuntus noinkin yksinkertasten pulttien paskominen hassulta. :D
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

30 torx sieltä löytyy...
wiimax.fi
55AMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 55AMG »

Ei varmaan mitään eroa ole R230 kanssa? Eikö akun napaa tosiaan tarvitse irroittaa?
Vastaa Viestiin