w202 ratin keskiön irroitus
w202 ratin keskiön irroitus
Mitäs tarvii ottaa huomioon kun irrottaa ton ratin airbag keskiön? Onko iso homma ja onko matkalla jotain yllätyksiä?
Re: w202 ratin keskiön irroitus
Avaimet koko operaation ajan virtalukon nolla-asennossa. Paras ottaa avaimet kokonaan pois lukosta.
Silloin bägin ohjaus ei ole aktiivinen eikä mitään vikavaloja jää palamaan.
Bägi on ratin takaa kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Useinmiten helpoin ottaa ensin ruuvit irti takapuolelta ja sitten vasta ottaa avaimet pois virtalukosta. (ratin saa siis sillon käänneltyä parempaan asentoon ruuvien irrotamiseksi)
Jos otat itse ratin irti niin huolehdi ettei rattiakselilla oleva bägin johtokierukka pyöri itsekseen mihinkään.
Silloin bägin ohjaus ei ole aktiivinen eikä mitään vikavaloja jää palamaan.
Bägi on ratin takaa kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Useinmiten helpoin ottaa ensin ruuvit irti takapuolelta ja sitten vasta ottaa avaimet pois virtalukosta. (ratin saa siis sillon käänneltyä parempaan asentoon ruuvien irrotamiseksi)
Jos otat itse ratin irti niin huolehdi ettei rattiakselilla oleva bägin johtokierukka pyöri itsekseen mihinkään.
Kiitokset! Akun navat voi olla siis paikallaan ilman huolta bägin silmille tulemista? Itse rattia ei tarvi irroittaa, jotenkin huonosti vaan toi keskiö paikallaan kun on vähän vinossa ja tööttikin soi kun pikkusenkin hipasee keskiön vasempaan reunaan.
Minkähän kokoinen torxi toi mahtaa olla? Rattia pitäs käyttää irti. Tullu kokeiltua jo T-20,25,27,30 ja mikään ei tunnu purevan. Kaiken maailman avainta soviteltu, ja alkaa tuntua ettei tuolla mun auton ratin takana pultteja ole (ja tosiaan nätisti soviteltu avainta, ei runnottu väkivalloin)Mika.T kirjoitti:Bägi on ratin takaa kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Useinmiten helpoin ottaa ensin ruuvit irti takapuolelta ja sitten vasta ottaa avaimet pois virtalukosta. (ratin saa siis sillon käänneltyä parempaan asentoon ruuvien irrotamiseksi)
Ei kai tota bägiä saa jotenki paskottua kiinni tuohon rattiin jollai prkl liimalla tms? Töötti kuiten toimii. Hyppylangat näky mittaristoon joku tehny siististi ni tuntus noinkin yksinkertasten pulttien paskominen hassulta.

Ei varmaan mitään eroa ole R230 kanssa? Eikö akun napaa tosiaan tarvitse irroittaa?