Moro!
Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
W211 ohjelmointia?
Re: W211 ohjelmointia?
Hei,
Itse testasin just viikonloppuna 25 Wattisia ledisumareita, niin ainakaan autoa käynnistämättä ei vielä herjannut palaneesta polttimosta. En tiedä oisko auto käynnissä herjannut sitten. Polttimot oli väärän malliset, niin eivät olleet kuin hetken kytkettynä.
Tuosta hiukkaspöntöstä. Luulen, että pöntöstä poistetaan vain sisukset ja joku osaava ottaa pöntön pois ohjelmasta?
Itse testasin just viikonloppuna 25 Wattisia ledisumareita, niin ainakaan autoa käynnistämättä ei vielä herjannut palaneesta polttimosta. En tiedä oisko auto käynnissä herjannut sitten. Polttimot oli väärän malliset, niin eivät olleet kuin hetken kytkettynä.
Tuosta hiukkaspöntöstä. Luulen, että pöntöstä poistetaan vain sisukset ja joku osaava ottaa pöntön pois ohjelmasta?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ohjelmointia?
T0MP3 kirjoitti:Moro!
Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 ohjelmointia?
Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takiaCDI203 kirjoitti:T0MP3 kirjoitti:Moro!
Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ohjelmointia?
Tuo hitupöntöö juttu koski vialista autoaAMG-Riku kirjoitti:Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takiaCDI203 kirjoitti:T0MP3 kirjoitti:Moro!
Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
säädöt ei muutu mihinkään ohjelma ei muutu,
ainoa mikä muttuu on kun autossa joku paikka kuluu
tai tehty jotain mekaanisia muutoksia
mootorin ohjelamn muutos vaikuttaa laatikoon(väänön tunistava systeemi)
näistä aika paljon juttua tuolla tekinikka kohdassa

-262
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 ohjelmointia?
TIEDOKSI MIKSI OLI JANOINEN: Imusarjan läppä lerpatti(kiinnike antanut periksi/tää kai on se tyyppivika), nyt korjattu ja auton kulutusmittarin mukaan kulutus selvästi pienentynyt (arviolta 1.0-1,5l/100km.)
AMG-Riku kirjoitti:Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takiaCDI203 kirjoitti:T0MP3 kirjoitti:Moro!
Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ohjelmointia?
Niin sillä on sama vaikutus oli sitten syy mikä tahansa(läppä poikittan, EGR paskonunt imusarja, katti tukossa, ahtovuoto jne)AMG-Riku kirjoitti:TIEDOKSI MIKSI OLI JANOINEN: Imusarjan läppä lerpatti(kiinnike antanut periksi/tää kai on se tyyppivika), nyt korjattu ja auton kulutusmittarin mukaan kulutus selvästi pienentynyt (arviolta 1.0-1,5l/100km.)AMG-Riku kirjoitti:Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takiaCDI203 kirjoitti:Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodejaT0MP3 kirjoitti:Moro!
Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
jos ilam ei mene koneesta läpi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
