W211 ohjelmointia?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
T0MP3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 05.03.2011 17:32

W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja T0MP3 »

Moro!

Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Hei,

Itse testasin just viikonloppuna 25 Wattisia ledisumareita, niin ainakaan autoa käynnistämättä ei vielä herjannut palaneesta polttimosta. En tiedä oisko auto käynnissä herjannut sitten. Polttimot oli väärän malliset, niin eivät olleet kuin hetken kytkettynä.

Tuosta hiukkaspöntöstä. Luulen, että pöntöstä poistetaan vain sisukset ja joku osaava ottaa pöntön pois ohjelmasta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

T0MP3 kirjoitti:Moro!

Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.

Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
AMG-Riku

Re: W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

CDI203 kirjoitti:
T0MP3 kirjoitti:Moro!

Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.

Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takia :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AMG-Riku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
T0MP3 kirjoitti:Moro!

Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.

Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takia :D
Tuo hitupöntöö juttu koski vialista autoa
säädöt ei muutu mihinkään ohjelma ei muutu,
ainoa mikä muttuu on kun autossa joku paikka kuluu
tai tehty jotain mekaanisia muutoksia
mootorin ohjelamn muutos vaikuttaa laatikoon(väänön tunistava systeemi)
näistä aika paljon juttua tuolla tekinikka kohdassa :)

-262
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
AMG-Riku

Re: W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

TIEDOKSI MIKSI OLI JANOINEN: Imusarjan läppä lerpatti(kiinnike antanut periksi/tää kai on se tyyppivika), nyt korjattu ja auton kulutusmittarin mukaan kulutus selvästi pienentynyt (arviolta 1.0-1,5l/100km.)

AMG-Riku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
T0MP3 kirjoitti:Moro!

Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.

Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takia :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 ohjelmointia?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AMG-Riku kirjoitti:
AMG-Riku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
T0MP3 kirjoitti:Moro!

Onko W211stä mahdollista ohjelmoida sumareita toimimaan ledeillä? Siis ilman vastuksia. Ei huvittaisi laittaa vastuksia väliin jotka kuumenee kun hellanlevy.
Ja toinen kysymys, en tiedä onko kyselty jo mutta kai tämä tässä samassa ketjussa menee, eli minkälainen homma on ottaa hiukkassuodatin pois tuosta vehkeestä?
Järki menee jatkuvan vikavalon nollauksen kanssa, eikä ne tankkiin kaadettavat tökötitkään kauaa ole auttanut.
Kannattaa selvittä miksi hitupönttö vika tulee kokoajan uudeleen eikä vain kuittaila vika koodeja
(ei auta mittän jos pönikän ohjelmoi pois ja syy jää)
Kannattaako -06 211 om642 380000km tarkastaa että säädöt kohdillaan kun tuntuu aika janoiselta? Kannattaako optinmoida samalla vaivalla lisää vääntöä(tuohan kai vaatisi laatikon ohjelmoinnin myös että hyöntää lisäväännön alhaisilla kierroksilla)? Missä hnnoissa pyöriin jos on toteutuskelpoinen? Vai unohdetaanko suosiolla muiden riskien takia :D
TIEDOKSI MIKSI OLI JANOINEN: Imusarjan läppä lerpatti(kiinnike antanut periksi/tää kai on se tyyppivika), nyt korjattu ja auton kulutusmittarin mukaan kulutus selvästi pienentynyt (arviolta 1.0-1,5l/100km.)
Niin sillä on sama vaikutus oli sitten syy mikä tahansa(läppä poikittan, EGR paskonunt imusarja, katti tukossa, ahtovuoto jne)
jos ilam ei mene koneesta läpi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin