Mistähän johtuu kun joskus tyhjäkäynnillä seilaa kierrokset? Kun laittaa D:n tai R:n päälle niin toisinaan jumputtaa oikein kunnolla niin että auto heiluu?
Kun painaa kaasua kunnolla niin tasoittuu. Eikä tee tätä aina.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Turbiinin toiminta puutteellinen.
Kaasuun kun koskee, niin turbiini vapautuu.
Osittain kiinni ollessa "jumppaa" enemmän kiinni, kuin boxi käskee.
Saattaa olla likainen turbiinin lukon kammiosta, jonka puhdistaminen on miltei mahdotonta kotikonstein.
Öljynvaihto saattaa helpottaa, mutta ei ole pitkäikäinen ratkaisu.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Turbiinin toiminta puutteellinen.
Kaasuun kun koskee, niin turbiini vapautuu.
Osittain kiinni ollessa "jumppaa" enemmän kiinni, kuin boxi käskee.
Saattaa olla likainen turbiinin lukon kammiosta, jonka puhdistaminen on miltei mahdotonta kotikonstein.
Öljynvaihto saattaa helpottaa, mutta ei ole pitkäikäinen ratkaisu.
Eli turbiinin vaihto pahimmillaan, vai? No voihan... Tota nyt taas ei olisi toivonut. Mitenkä kallista tämä on?
Eihän se voi johtua ilmamäärämittarista? Vikakoodeja tuo ei ole näyttänyt.
Ja jos railpaineensäädin niin mikä on oikea osa, jos esim KL:ltä tilaa ja minkälainen juttu on itse vaihtaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Kyllä ne KL:ssä tietää, möllöttää siellä railiputken päässä (oliko nyt tulipellin puolella)... ei pitäsi tarvita ihmeitä tehdä vaihdon kanssa... testerissä vois katella vaeltaako se railin paine...
Ok. Mietin että voiko tuo tosissaan olla turbiini, kun itse ajamisessa ei ole mitään vikaa. Kaikki vaihteet pelaa hyvin ja toimii muutenkin kuten kuuluu. Pitäisi ne öljyt, suodatin ja tiiviste vaihtaa pikaisesti mutta menee muutaman viikon päähän. Oliko niin että turbiinille on joku oma proppu? Ja kertooko joku mikä on vaihteiston tarkka tyyppi tässä autossa. Auton on siis -99 vuoden lopun facelift sedan 220cdi 143hv.
MIstäs porukat on nesim turbiineja tilaillut? Mustan että jossain vanhassa viestiketjussa joku tilasi turbiinin alle 400€ hintaan ilmeisesti Jenkeistä. Toki sydämestäni toivon että sitä ei tarvitse tilata. Muuten alkaa surkuhupaisasti taas tämä Mersuilu.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
MiHe kirjoitti:Kyllä ne KL:ssä tietää, möllöttää siellä railiputken päässä (oliko nyt tulipellin puolella)... ei pitäsi tarvita ihmeitä tehdä vaihdon kanssa... testerissä vois katella vaeltaako se railin paine...
y30harrastaja kirjoitti:Ok. Mietin että voiko tuo tosissaan olla turbiini, kun itse ajamisessa ei ole mitään vikaa. Kaikki vaihteet pelaa hyvin ja toimii muutenkin kuten kuuluu. Pitäisi ne öljyt, suodatin ja tiiviste vaihtaa pikaisesti mutta menee muutaman viikon päähän. Oliko niin että turbiinille on joku oma proppu? Ja kertooko joku mikä on vaihteiston tarkka tyyppi tässä autossa. Auton on siis -99 vuoden lopun facelift sedan 220cdi 143hv.
MIstäs porukat on nesim turbiineja tilaillut? Mustan että jossain vanhassa viestiketjussa joku tilasi turbiinin alle 400€ hintaan ilmeisesti Jenkeistä. Toki sydämestäni toivon että sitä ei tarvitse tilata. Muuten alkaa surkuhupaisasti taas tämä Mersuilu.
Kyllä tuo rail-painee säädin on siellä tulipellin puolella.Kannatta tosiaan käydä starin piuhan päässä ja tarkistaa tuo rail paine. Ei noissa ole enää turbiinissa roppua josta saisi öljyt päästettyä pois. Eiköhän tuo laatikko ole 722.6xx
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
MiHe kirjoitti:Kyllä ne KL:ssä tietää, möllöttää siellä railiputken päässä (oliko nyt tulipellin puolella)... ei pitäsi tarvita ihmeitä tehdä vaihdon kanssa... testerissä vois katella vaeltaako se railin paine...
y30harrastaja kirjoitti:Ok. Mietin että voiko tuo tosissaan olla turbiini, kun itse ajamisessa ei ole mitään vikaa. Kaikki vaihteet pelaa hyvin ja toimii muutenkin kuten kuuluu. Pitäisi ne öljyt, suodatin ja tiiviste vaihtaa pikaisesti mutta menee muutaman viikon päähän. Oliko niin että turbiinille on joku oma proppu? Ja kertooko joku mikä on vaihteiston tarkka tyyppi tässä autossa. Auton on siis -99 vuoden lopun facelift sedan 220cdi 143hv.
MIstäs porukat on nesim turbiineja tilaillut? Mustan että jossain vanhassa viestiketjussa joku tilasi turbiinin alle 400€ hintaan ilmeisesti Jenkeistä. Toki sydämestäni toivon että sitä ei tarvitse tilata. Muuten alkaa surkuhupaisasti taas tämä Mersuilu.
Kyllä tuo rail-painee säädin on siellä tulipellin puolella.Kannatta tosiaan käydä starin piuhan päässä ja tarkistaa tuo rail paine. Ei noissa ole enää turbiinissa roppua josta saisi öljyt päästettyä pois. Eiköhän tuo laatikko ole 722.6xx
Kiitokset. Tuli mieleen että voiko tuo johtua suuttimista? o- renkaat vuotaa ainakin ja voi olla jotakin muutakin, että suutin ei toimi oikein.
Lievä suuttimen sivuääni ilmeisesti suuttimesta tulee kylmänä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
MiHe kirjoitti:Kyllä ne KL:ssä tietää, möllöttää siellä railiputken päässä (oliko nyt tulipellin puolella)... ei pitäsi tarvita ihmeitä tehdä vaihdon kanssa... testerissä vois katella vaeltaako se railin paine...
y30harrastaja kirjoitti:Ok. Mietin että voiko tuo tosissaan olla turbiini, kun itse ajamisessa ei ole mitään vikaa. Kaikki vaihteet pelaa hyvin ja toimii muutenkin kuten kuuluu. Pitäisi ne öljyt, suodatin ja tiiviste vaihtaa pikaisesti mutta menee muutaman viikon päähän. Oliko niin että turbiinille on joku oma proppu? Ja kertooko joku mikä on vaihteiston tarkka tyyppi tässä autossa. Auton on siis -99 vuoden lopun facelift sedan 220cdi 143hv.
MIstäs porukat on nesim turbiineja tilaillut? Mustan että jossain vanhassa viestiketjussa joku tilasi turbiinin alle 400€ hintaan ilmeisesti Jenkeistä. Toki sydämestäni toivon että sitä ei tarvitse tilata. Muuten alkaa surkuhupaisasti taas tämä Mersuilu.
Kyllä tuo rail-painee säädin on siellä tulipellin puolella.Kannatta tosiaan käydä starin piuhan päässä ja tarkistaa tuo rail paine. Ei noissa ole enää turbiinissa roppua josta saisi öljyt päästettyä pois. Eiköhän tuo laatikko ole 722.6xx
Kiitokset. Tuli mieleen että voiko tuo johtua suuttimista? o- renkaat vuotaa ainakin ja voi olla jotakin muutakin, että suutin ei toimi oikein.
Lievä suuttimen sivuääni ilmeisesti suuttimesta tulee kylmänä.
Mitähän o-renkaita tarkoitat jos suuttimen juuresta tulee polttoainetta niin korjaukseen heti ettei pala kovin kovaan kiinni
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
MiHe kirjoitti:Kyllä ne KL:ssä tietää, möllöttää siellä railiputken päässä (oliko nyt tulipellin puolella)... ei pitäsi tarvita ihmeitä tehdä vaihdon kanssa... testerissä vois katella vaeltaako se railin paine...
y30harrastaja kirjoitti:Ok. Mietin että voiko tuo tosissaan olla turbiini, kun itse ajamisessa ei ole mitään vikaa. Kaikki vaihteet pelaa hyvin ja toimii muutenkin kuten kuuluu. Pitäisi ne öljyt, suodatin ja tiiviste vaihtaa pikaisesti mutta menee muutaman viikon päähän. Oliko niin että turbiinille on joku oma proppu? Ja kertooko joku mikä on vaihteiston tarkka tyyppi tässä autossa. Auton on siis -99 vuoden lopun facelift sedan 220cdi 143hv.
MIstäs porukat on nesim turbiineja tilaillut? Mustan että jossain vanhassa viestiketjussa joku tilasi turbiinin alle 400€ hintaan ilmeisesti Jenkeistä. Toki sydämestäni toivon että sitä ei tarvitse tilata. Muuten alkaa surkuhupaisasti taas tämä Mersuilu.
Kyllä tuo rail-painee säädin on siellä tulipellin puolella.Kannatta tosiaan käydä starin piuhan päässä ja tarkistaa tuo rail paine. Ei noissa ole enää turbiinissa roppua josta saisi öljyt päästettyä pois. Eiköhän tuo laatikko ole 722.6xx
Kiitokset. Tuli mieleen että voiko tuo johtua suuttimista? o- renkaat vuotaa ainakin ja voi olla jotakin muutakin, että suutin ei toimi oikein.
Lievä suuttimen sivuääni ilmeisesti suuttimesta tulee kylmänä.
Mitähän o-renkaita tarkoitat jos suuttimen juuresta tulee polttoainetta niin korjaukseen heti ettei pala kovin kovaan kiinni
Juurikin ne prikat mitkä ovat suuttimen ja kannen välissä vuotavat.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
arska10 kirjoitti:Kannatta vaihtaa ne heti ennen kuin jää helvetin kovaan jumiin
Kyllä kun vain olisi mahdollista. Korkeintaan ensi viikon lopulla pystyn aikataulullisesti. Itsekin yrittäisin, mutta ei ole aikaa harjoitella juuri nyt.
Sitä vain mietin että pitääkö tuohon vaihtaa nyt samalla kaikki suuttimet jos niissä muutakin vikaa on. Vai yrittäisikö prikkojen vaihtoa ensin?
Voiko tuo joskus esiintyvä tyhjäkäynnin seilaus johtua suuttimistakin?
Enkä edes tiedä miten pitkään ne on mahdollisesti vuotaneet. Auto ollut itsellä vasta viikon.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
arska10 kirjoitti:Kannatta vaihtaa ne heti ennen kuin jää helvetin kovaan jumiin
Kyllä kun vain olisi mahdollista. Korkeintaan ensi viikon lopulla pystyn aikataulullisesti. Itsekin yrittäisin, mutta ei ole aikaa harjoitella juuri nyt.
Sitä vain mietin että pitääkö tuohon vaihtaa nyt samalla kaikki suuttimet jos niissä muutakin vikaa on. Vai yrittäisikö prikkojen vaihtoa ensin?
Voiko tuo joskus esiintyvä tyhjäkäynnin seilaus johtua suuttimistakin?
Enkä edes tiedä miten pitkään ne on mahdollisesti vuotaneet. Auto ollut itsellä vasta viikon.
Jos mustaa pask*** ei ole vielä paljoa
Niin vasta vähän aikaa vuotanut,
(Jos nyt ei ole aikaa asialle tehdä niin hetken päästä sitä aikaa on siten oltava huomatavasti
enemmän...)
Niin kauan kun vuotavat ei oikeestaan muita syitä kannata häiröihin miettiä
Jos turbini on rikki,
niin repcon tulee parempi kuin uusi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Railpaineen säädin ei tosiaan anna vikakoodia ja pikatestillä antaa sallitun arvon.
Kun sen saman railpaineen säätimen tarkastaa sellaisella *:lla, josta näkee sen paineen elämisen koordinaatistossa...
Paljastuu todellisuus, että se pomppiikin raja-arvojen ulkopuolelle.
Näin kävi itselleni. Onneksi kokeneempi *:rilainen syynäsi tekemiäni.
Jumputus loppui, kun vaihtoi toisen railpaineen säätimen.
Pahimmillaan tosiaan turbiini, mutta tarkasta nyt ensin helpommat.
Vuoto pois ja railpaine syyniin.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Oletteko asiantuntevammat Mersumiehet sitä mieltä että tehdään ensin suuttimiin se tiivisteiden vaihto? Ei siis suoraan kaikkia uusia suuttimia?
Rahnaahan tässä säästäisi, siis jos kaikki menee kuin elokuvissa ja vaihto onnistuu niin ettei suuttimet hajoa. Mitenkä noi halvemmat uudet suuttimet?
Uskaltaako niitä laittaa? Vai hajoaako ne muutaman tuhannen ajon jälkeen? Tulee KL osista iso tilaus kun otan uudet iskari ja muuta sälää. Mietin että pitääkö samalla tilata esim Railsäädintä ilmamäärämittaria tms. ?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Niinkuin tuolla edellä todettiin, laita ne ruiskujen pohjaprikat kuntoon, sitten jonnekin stariin kiinni ja tutkailemaan sitä railipainetta... eikä mielestäni kannata vaihtaa kuin vuotavat. Kunnostetuja suuttimia saa alta kahdensadan jos niin pitkälle joudutaan, ei ne hajoa jos yhtään suosiolla irti lähtevät ja vähän pitää järkeä mukana irroituksessa. Ohjeita löytyy foorumilta. Sisäinen vuoto niissä sitten voi olla sellaista luokkaa että joudutaan vaihtamaan (jos ei halua itse sitäkin yittääkorjata). Ei itse kannata tehdä niinkuin viralllinen huolto (joskus?) tekee, että aletaan kylmästi vaihtamaan osaa osan perään kunnes oireet katoaa...
Sain varattua ajan Konevelholle Korsoon. Ja annan jo ISOA plussaa puheliasioinnista sillä oli jaksamista kuunnella ja hieman panostaa/olla kiinnostunut asiasta.
Tuolla tehdään nyt automaattiöljyn+suodattimen ja tiivisteen vaihto sekä suuttimien tiivisteiden vaihto. Ja samalla hän lupasi järjestää suuttimille tarkastuksen josta näkee onko niissä jotakin muuta feelua.
Muut paikat eivät yleensä puhu näistä mitään vaan tarjoavat vain neljää uutta suutinta. Katsotaan vielä miltä hommien jälkeen näyttää mutta nyt ainakin tulee nuo suuttimet selvitettyä. Lupasi myös perehtyä ja katsoa tyhjäkäynnin aaltoilua.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Railpaineensäätimen vaihdoin tänään uuteen. Eipä auttanut. Hummaa edelleen jonkin ajan päästä käynnistyksestä. Sellaista lyhyt tempoista pientä aaltoilua.
Suuttimien kuparitiivisteitä vaihdellaan ensi viikolla, toivon aaltoilun syyn olevan niissä Vai pitääkö sitten ilmamäärämittarikin vaihtaa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
No nyt on suuttimien tiivisteet vaihdettu. Nelosen suuttimen joutui laittamaan uuden kun ei kuulemma lähtenyt irti kuin väkisellä ja hajosi. Suurempi jumputus on ainakin pois tämän päivän ajojen perusteella, mutta tekee sellaista aivan pientä seilausta n. 40-60 asteen lämpötiloilla. Ei koko aikaa, vaan aika nopeasti loppuu ja auto käy hyvin. Ja yleisestikin käy kyllä tasaisesti ja nätisti. Testasin huvikseen että kun painaa automaattivaihteiston W/S nappulaa niin tämän jälkeen seilailee aina aavistuksen? En kyllä tiedä miksi. Kun d:n laittaa päälle ja painaa napista niin ei seilaa
Aaltoilu on hyvin pientä ja vähäistä joten saapa nähdä. Millainen oire on jos ilmamäärämittarissa vikaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02