Jenkkimallien nopeusmittarit?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Jenkkimallien nopeusmittarit?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tämä olisi sopinut OT-osastollekin, mutta kuitenkin Mersun mittareista on kyse.

Toisaalla foorumilla oli linkki Mersun V6-moottorien esittelyyn, http://www.whnet.com/4x4/new_V6.html, ja siellä kuva Kuva

Ei kolikkohommista niinkään, mutta miksi nopeusmittarin asteikko loppuu kesken? Auto on minimissään 240, ehkä 320, jonka euromallissa asteikko jatkuisi aina 240 (260?) km/h saakka. Vai kuinka on ML:ssä, josta luulen kuvan olevan?

Onko jenkeissä huippunopeus tosiaan rajattu alle 200 km/h:n? Olen kyllä tietoinen paikallisista nopeusrajoituksista, mutta.... :shock:

Toinenkin juttu: eikö uusienkin Mersujen käyntinopeusmittareissa ole punainen alue? Vai onko tuo dieselin mittari? Kumma kuva, johon kaipaisin selvennystä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Toveri mainitsi kerran, että W123:n jenkkimittaristossa olisi joissain malleissa enemmän vauhtia loppupäässä kun euromalleissa, en tosin ota aiheeseen sen suurempaa kantaa, koska oman W123:n mittaristossa on jenkkimallin turbodieselin mittari ja se loppuu 200km/h lukemaan, aivan kuten euromallikin.

Mutta olisin kuitenkin sitä mieltä, että eroja voi olla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ameriikantuliainen Pontikka Firebird, nopeusmittarin max. näyttö 120 mph.
Kulki kyllä 235, siis jotain 145 mph, ainakin tehtaan mukaan.
Jostain syystä myös monissa muissa vehkeissä nopeusnäyttö on tapissa peräti 100 mph lukemissakin ja onpa näyty nopeusmittarin max. näyttönä jopa 80 mph.

Amerikkalaisen tapakulttuurin mukaan siis uudella mantereella ei ajeta koskaan ylinopeuksia, kun ei kerran mittaritkaan näin osoita :shock:
Sama puhtoisuus ilmenee myös tv-ohjelmien tarjonnassa: paheellista nänninpäätäkään ei saa näkyä kuvissa, mutta muuten päitä voidaan leikellä leffoissa niin että hurme roiskuu :lol: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mesedesi kirjoitti:Toveri mainitsi kerran, että W123:n jenkkimittaristossa olisi joissain malleissa enemmän vauhtia loppupäässä kun euromalleissa, en tosin ota aiheeseen sen suurempaa kantaa, koska oman W123:n mittaristossa on jenkkimallin turbodieselin mittari ja se loppuu 200km/h lukemaan, aivan kuten euromallikin.

Mutta olisin kuitenkin sitä mieltä, että eroja voi olla.
Mitä itse olen pääasiassa kuvien perusteella 123-jenkkimallien mittaristoja katsellut, niin osassa jenkkimittaristoista on vähemmän asteikkoa kuin euromallisessa. Joidenkin jenkki-300D:en km-asteikko loppuu jo 140 kohdille ja joissain on ihan normaalisti 180 asti. Vuosimallilla ei ole yhteyttä tähän :roll:
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kaapo kirjoitti:Ameriikantuliainen Pontikka Firebird, nopeusmittarin max. näyttö 120 mph.
Kulki kyllä 235, siis jotain 145 mph, ainakin tehtaan mukaan.
Jostain syystä myös monissa muissa vehkeissä nopeusnäyttö on tapissa peräti 100 mph lukemissakin ja onpa näyty nopeusmittarin max. näyttönä jopa 80 mph.
Mulla oli aikanansa muutoautona Californiasta tuotu El camino. En enää millään muista sen max. näyttöä, muttei se todellakaan ollut paljon..
Joskus tuntui, kun motarilla polkaisi kickdownin pohjaan, vaikka nopeusmittarin neula oli jo oikeassa reunassa, niin TH-350 tarjosi vielä kakkosta pesään.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Pitää paikkaansa, että joskusmaailmassa mittarista lopetettiin lukemat kesken. Ikäänkuin se hillitsisi kiinnostusta kokeilla, mitä auto kulkee.

Nykyisissä autoissa on ihan täysimittaiset nopeusmittarit. Meidänkin autot kulkevat sataakuuttakymppiä :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mua taas jäi ihmetyttämään tuo punaisen alueen puuttuminen rundarista.
Autonhan mainitaan olevan M112, eli muistaakseni 2.4 V6?
Lisäksi harvemmin dieseleiden rundareissa edes numeroita on tuonne 8:lle tuhannelle... :roll:
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Hääautona olleessa jenkkimallin SL380:ssa oli muistaakseni mittari vain 80mph asti (tai 100). Tuntui hurjalta ajaa 130 ku mittari näytti itäänpäin, ja ihan rankasti. Outoa toimintaa tuollaiset mittarit.
124.023
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

300 SEL -88 ja 300 TE 4Matic -90
Molemmat USA:sta tuotuja ja kummankin mittarissa

ulkokehällä valkoisella suurin lukema 160 (mph)

ja

sisäkehällä oranssilla suurin lukema 240 (kmh)
Vastaa Viestiin