Kiitos jo etukäteen vastauksista!
W124 320 Lohkolämmitin
W124 320 Lohkolämmitin
Elikkä mihin pakkastulppaan tulee toi lämmitin/vastus?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
MB E124 CE 230 Sportline (Ex)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
Re: W124 320 Lohkolämmitin
up
MB E124 CE 230 Sportline (Ex)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
Re: W124 320 Lohkolämmitin
Oisko tuolla mitään: http://www.defa.com/file/c5218e119750/411265.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 320 Lohkolämmitin
Niin, Karran linkittämässä ohjeessa näkyy tuommoinen kierrettävä tulppa, jonka tilalle lohkolämmitin asennetaan. Niitä ei ole kuin yksi lohkossa; muut tulpat on lyöty paikalleen. Eli kun sieltä (tuon linkin kertoman tiedon perusteella) kulkusuunnassa moottorin oikealta puolelta löytää tulpan, jonka keskelle on muotoiltu kuuskanttinen muoto, niin siinä on se paikka.
Ja... se tulppa ei sitten yleensä kovin helposti aukea. Ainakin Defalla on olemassa siihen hommaan oma erikoistyökalusa, ja jos ei sitä halua hankkia, niin monet kuulemma ovat kuumentamalla saaneet tulpan liikkeelle. Itse omasta E 300 DT:stä avasin sen ilman kuumentamista ja ilman erikoistyökaluja. Piti hajottaa tuhannen romuksi koko tulppa, ja siinä oli kauhea homma. Ja hyvät mahdollisuudet saada rikottua myös lohkon puolen tiivistepintaa - en suosittele sitä vaihtoehtoa.
Ja... se tulppa ei sitten yleensä kovin helposti aukea. Ainakin Defalla on olemassa siihen hommaan oma erikoistyökalusa, ja jos ei sitä halua hankkia, niin monet kuulemma ovat kuumentamalla saaneet tulpan liikkeelle. Itse omasta E 300 DT:stä avasin sen ilman kuumentamista ja ilman erikoistyökaluja. Piti hajottaa tuhannen romuksi koko tulppa, ja siinä oli kauhea homma. Ja hyvät mahdollisuudet saada rikottua myös lohkon puolen tiivistepintaa - en suosittele sitä vaihtoehtoa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 320 Lohkolämmitin
Kiitokset vastauksista! 
MB E124 CE 230 Sportline (Ex)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
Re: W124 320 Lohkolämmitin
Hylsy hitsaamalla kiinni tulppaan mistä vain saa, ja pulttipyssyllä auki. 
om601
Re: W124 320 Lohkolämmitin
Hylsyn hitsasin kiinni mut hitsaukset petti ku oli vaa ydintäyte lanka (kempistä kaasu loppu) hakkasin sit ruuvimeisselillä pois sen.
MB E124 CE 230 Sportline (Ex)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)
MB E124 320T Sportline (Ex)
MB W115 220D (projekti)




