W126 vs. W124 erot pakoputkessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

W126 vs. W124 erot pakoputkessa

Viesti Kirjoittaja PM »

Minkäs ihmeen takia esim. tuossa 300SE:ssä menee pakoputki kahdella putkella peräpöntölle asti ja 300E:ssä taas kaksoisputki loppuu keskipöntölle?
Kuinkas tuollainen vaikuttaa koneen käyntiin ja pakoääniin? Että onko tuosta "tuplaputkituksesta" tuonne peräpäähän asti mitään iloa?
Ja onko tuossa W124 M103:sen etuputkessa tuollaiset pallukat riippumatta siitä onko auto katti vai ei?

Kuva

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Taitaa olla pallukat oli katti tai ei. Johtunee varmaan vaan siitä alustan muodosta peräpäässä tuo yhden putken ratkaisu. Pönttöhän on matala ja erilainen rakenteeltaan kuin SE:ssä...varmaan juuri siksi että jää helman alle piiloon ja taka-akselin ylitys on varmaan helpompi toteuttaa yhdellä kuin kahdella putkella.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Vastaa Viestiin